Barnedåb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.804 visninger
14 svar
0 synes godt om
23. februar 2010

Sabsy

Min mand og jeg har været med i et program om økonomi, og de fortæller os der ikke er råd til at holde barnedåb/bryllup til efteråret.

Kan bare ikke forholde mig til at vi kun kan navngive vores søn, da jeg rigtig gerne vil holde barnedåb, er der nogle der har nogle gode ideer til en billig og hyggelig barnedåb..

Jeg vil også rigtig gerne have været gift i kirke, men tør slet ikke tænke tanken ang. hvad en kjole koster..

- Håber der kommer nogle ideer til mig

Sabrina 28+1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2010

Mira0911

SabrinaJuulOlsen skriver:

Min mand og jeg har været med i et program om økonomi, og de fortæller os der ikke er råd til at holde barnedåb/bryllup til efteråret.

Kan bare ikke forholde mig til at vi kun kan navngive vores søn, da jeg rigtig gerne vil holde barnedåb, er der nogle der har nogle gode ideer til en billig og hyggelig barnedåb..

Jeg vil også rigtig gerne have været gift i kirke, men tør slet ikke tænke tanken ang. hvad en kjole koster..

Sabrina 28+1

Hej!

Det må være rigtig træls at få afvide der ikke er råd til at holde barnedåb...

Men hvad med ostebord, kagebord til efter I har været I kirken?

Anmeld

23. februar 2010

Pia.

Du kan da sagtens få døbt din søn lige meget hvad du behøver da ike kun navngive ham fordi der ikke er penge til festen... Syntes bestemt I skal få ham døbt og så holde en lille middag for den tætteste familie og bed evt. folk om at tage en lille ret med hver fordi pengene er lidt små så skriv at de alle kan være med til at gøre dagen dejlig for jeres barn...

Knus fra Pia.

Anmeld

23. februar 2010

Sabsy

MoarJ skriver:

Hej!

Det må være rigtig træls at få afvide der ikke er råd til at holde barnedåb...

Men hvad med ostebord, kagebord til efter I har været I kirken?

Det er rigtig trist at få sådan en besked..

- Min onkel og tante holdte en skøn barnedåb for 1 siden, i deres have.

Dere forældre have lejet dem en miniature udgave af en cirkus telt, plads til 40 mennesker, også havde de købt 20 små grillkyllinger og lavet en masse salat og det var en kanon fest, de gav vidst hellere ikke så meget..

Det er bare det med ideerene  

Anmeld

23. februar 2010

BK

Sabrina 28+1

Både til vores bryllup og barnedåb har vi fået mad fra Kokken og Jomfruen, Og jeg mener det kostede os ca. 3500 for mad til 25 mand, men er dog ikke helt sikker...

Og hvad angår kjolen til brylluppet er der jo ikke andre end dig, der bestemmer hvilken kjole du kommer i... Hvis du kender en der er god til at sy, ja så kan det være at hun vil hjælpe dig... Så koster den ikke mere end måske 1000 kr, det kan du sandsynligvis også finde en pæn kjole til hvis du går ud i byen og køber en... Med mindre du går i en brudeforretning hvor de koster en svensk bondegaard og mere til...

Anmeld

23. februar 2010

Sabsy

Klock skriver:

Både til vores bryllup og barnedåb har vi fået mad fra Kokken og Jomfruen, Og jeg mener det kostede os ca. 3500 for mad til 25 mand, men er dog ikke helt sikker...

Og hvad angår kjolen til brylluppet er der jo ikke andre end dig, der bestemmer hvilken kjole du kommer i... Hvis du kender en der er god til at sy, ja så kan det være at hun vil hjælpe dig... Så koster den ikke mere end måske 1000 kr, det kan du sandsynligvis også finde en pæn kjole til hvis du går ud i byen og køber en... Med mindre du går i en brudeforretning hvor de koster en svensk bondegaard og mere til...

Jeg er så heldig at min svigermor syer

- Det var også noget jeg havde overvejet.. - Så må man jo bare fedte sig lidt ind

Anmeld

23. februar 2010

MorTilGustav

ALT kan gøres billigt hvis man virkelig vil. Jeg er selv enlig mor på SU og min søn skal døbes om 3 uger selvom jeg virkelig ikke har mange penge. Det bliver en lille hyggelig sammenkomst med buffet - uden de store armbevægelser og det har jeg det fint med  Ved endnu ikke hvor meget det vil koste, men har altid været meget sparsommelig så tror ikke det bliver voldsomt. Det hele handler om indstilling og hvis fokus er en lille hyggelig barnedåb så er jeg sikker på det nok ska gå. Held og lykke!

Anmeld

23. februar 2010

BK

Jeg er så heldig at min svigermor syer

- Det var også noget jeg havde overvejet.. - Så må man jo bare fedte sig lidt ind

Jeg havde min moster til at hjælpe mig med at sy min, det er så min størrelse der gør at jeg ligner et cirkustelt, men synes selv jeg var flot er er meget glad for kjolen...

Stof og mønster har jeg fundet her: Stof og stil du kan bare bestille et katalog, og så sidde og studere det... Jeg mener jeg sammen lagt kom af 7-800 kr...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

23. februar 2010

Sabsy

Klock skriver:

Jeg havde min moster til at hjælpe mig med at sy min, det er så min størrelse der gør at jeg ligner et cirkustelt, men synes selv jeg var flot er er meget glad for kjolen...

Stof og mønster har jeg fundet her: Stof og stil du kan bare bestille et katalog, og så sidde og studere det... Jeg mener jeg sammen lagt kom af 7-800 kr...

Du ligner da ikke et telt!

Syntes slet ikke man kan se den er "hjemmesyet" - super, super flot kjole! - Jeg havde jo også som lille en drøm om at det skulle være stor, større STØRST i kjole, men vil hellere have noget lidt mindre og enkelt.. Så det er jo perfekt..

Anmeld

23. februar 2010

BK

Du ligner da ikke et telt!

Syntes slet ikke man kan se den er "hjemmesyet" - super, super flot kjole! - Jeg havde jo også som lille en drøm om at det skulle være stor, større STØRST i kjole, men vil hellere have noget lidt mindre og enkelt.. Så det er jo perfekt..

Tak skal du have

Man drømmer vel som pige altid om det kæmpestore prinsesse bryllup...

Men det er jo ikke "størrelsen" på festen der betyder om det bliver godt eller ej...

Men held og lykke med planerne, håber jeg har givet dig et par gode idéer til hvordan det kan holdes meget billigt, i kunne jo være frække og holde det hele sammen så skal man kun betale en fest...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.