hvj skriver:
Heej alle
Jeg har haft min hormonspiral i 10 måneder, og i sammentraf med problemer da jeg fik sat den op fik jeg konstateret PCO. Nu vil min partner og jeg så gerne prøve at blive gravide, derfor har jeg nogle spørgsmål til jer. 1. hvor lang tid efter spiralen er fjernet kan man blive gravid? 2. Jeg har læst flere steder at hvis man bliver gravid når man har PCO så er der står chance for spontan abort? 3. har læst at PCO'en kan give barnet misdannelser? 4. Kan man få fjernet de forlikler så man ikke har PCO mere? 5. Kan man selv gøre noget for at PCO'en går væk?
Ja det var så lige 5 spørgsmål det blev til
Glæder mig til jeres svar 
Knus.
1. hvor lang tid efter spiralen er fjernet kan man blive gravid? Lige det ved jeg ikke men mon ikke det er det samme som hvis man stopper med p-piller ?
2. Jeg har læst flere steder at hvis man bliver gravid når man har PCO så er der står chance for spontan abort? I mit tilfælde passer det, har haft 3 SA, som skyldes at jeg ikke danner nok progostero pga. pcoen
3. har læst at PCO'en kan give barnet misdannelser? Det har jeg godt nok aldrig hørt om
4. Kan man få fjernet de forlikler så man ikke har PCO mere? Du vil stadigvæk have pco, selv om de bliver fjernet, da det er en af følgevirkningerne af pco
5. Kan man selv gøre noget for at PCO'en går væk? Sund kost og masser af motion!
Anmeld