At ligge på ryggen under graviditeten.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.231 visninger
8 svar
0 synes godt om
22. februar 2010

Bare mig..

Jeg ville lige hører om det er usundt for barnet i maven hvis man ligger for meget på ryggen?

Jeg sover om natten på ryggen og når jeg slapper af gør jeg også, så ligger stort set aldrig på siden. Men er det egentlig skadeligt? Jeg kan kun læse mig frem til hvis man en gang imellem ligger på ryggen, men ikke altid.

Jeg mærker intet pres nogen steder i kroppen, jeg kan sagtens få luft osv. selv om jeg har fået at vide jeg nok ikke kan det så lang tid endnu, er jeg overbevidst om at det ikke bliver noget problem. Men jeg har min tvivl om om det er okay!

Marikka 28+4

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2010

Valle81

marikka skriver:

Jeg ville lige hører om det er usundt for barnet i maven hvis man ligger for meget på ryggen?

Jeg sover om natten på ryggen og når jeg slapper af gør jeg også, så ligger stort set aldrig på siden. Men er det egentlig skadeligt? Jeg kan kun læse mig frem til hvis man en gang imellem ligger på ryggen, men ikke altid.

Jeg mærker intet pres nogen steder i kroppen, jeg kan sagtens få luft osv. selv om jeg har fået at vide jeg nok ikke kan det så lang tid endnu, er jeg overbevidst om at det ikke bliver noget problem. Men jeg har min tvivl om om det er okay!

Marikka 28+4

Hejsa:0)

Jeg sover også på ryggen, ja faktisk næsten siddende. Jeg kan ikke holde ud at ligge på siderne da jeg ikke kan vende mig, da jeg har så ondt i bækken og døjer så meget med halsbrand:0( Så siddende regstilling er det eneste der funger her:0)

Om det er skadeligt det tror jeg ikke, jeg har i hvertfald en super aktiv og sund dreng i maven:0)

Chrstina

37+0, som har sovet på ryggen i mange uger:0)

Anmeld

22. februar 2010

Risen

lytter lige med her Sover nemmerlig også altid på ryggen !

Anmeld

22. februar 2010

Malene84

marikka skriver:

Marikka 28+4

Jeg fik af vide i dag af min læge, at hvis man ligger på ryggen på hårde flader (f.eks. hos tandlægen) kan man gøre sådan så vægten skærer blodtilførslen fra - så man bliver svimmel osv. Men dette skulle nu ikke kunne ske når man ligger i sengen. Har læst noget herinde ang. at barnet får mindre ilt når man ligger på ryggen - men kan sgu ikke helt huske om det var fakta eller hvad det var

Anmeld

22. februar 2010

Bare mig..

Godt at hører jeg ikke er den eneste.

Hvis man bliver svimmel eller dårlig om natten, vender man sig vel helt automatisk?

Anmeld

22. februar 2010

Pige2009

marikka skriver:

Marikka 28+4

Google is your friend
http://www.b-a-b-y.dk/artikler/gravid/sovesti3.asp#Scen_1

K.h. Linda

Anmeld

22. februar 2010

MorTilSnartFire <3

På netbaby.dk kan du læse om det og det er ikke sundt for baby at ligge op ryggen, da det kan stoppe blodtilførelsen til baby...
Knus

Anmeld

23. februar 2010

Anne85

Det er noget med, at når man ligger på ryggen så kan livmoderen trykke så meget på de årer der fører det iltede blod ud i kroppen (aorta) og dem der fører det afiltrerede blod tilbage til hjertet, at der kommer mindre blid tilbage til hjertet end normalt = minde ilt til kroppen = man kan få et ildebefindende! Barnet kan reagere på samme måde og hans/hendes puls kan falde.

Meeen det er vist ik noget der skader på længere sigt... Man vender sig jo bare om på siden!

Anmeld

23. februar 2010

Skouboe

Sidste gang jeg var gravid påstod min læge at hvis jeg kunne holde til at ligge på ryggen, skulle jeg bare gøre det. Det er ikke skadeligt.

Som du selv er inde på oplever nogle gravide at livmoderen trykker på de store årer ved ryggen og bliver derfor svimle af det, men så længe du ligger godt skal du bare blive ved.

Jeg kunne ikke ligge på ryggen sidste gang og jeg ender jo nok med at heller ikke kunne det denne gang. Jeg fandt ud af at hvis man napper en ekstra dyne i sengen kan man lægge den mellem anklerne, knæene, ind under maven og så op i armene så man kan kramme den.. så ligger man faktisk ret godt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.