Min baby er 9 måneder gammel idag...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.289 visninger
14 svar
0 synes godt om
22. februar 2010

JustAnotherName

...og ikke særlig BABY mere, egentlig  

Hun humper afsted, kryper på maven
og kravler også rigtigt en lille smule engang imellem.

Hun siger "mam mam" (mad), "ae aaee" (når hun aer én), "ba ga" (Bianca), "uhmmm" (nydelses-lyd når hun spiser), "bøh", "A-aa" (som i "nej-fyfy")
- Og en masse andet uforståeligt vrøvl og pludder.
Det er faktisk også sket et par enkelte gange, at hun har sagt "Mor", men det har jeg kun oplevet i forbindelse med, at hun har grædt og har villet have mig.

Hun spiser stadig mest grød og mos, men er også igang med rugbrøderne. Det går dog ret dårligt, og hun er konstant ved at kvæles i dem ....selvom hapserne er bitte-bitte-små og vi oven i købet væder brødet lidt med vand, så det ikke kræver så meget gnaske-arbejde for hende. Men vi øver videre....
Til gengæld kan hun sagtens håndtere knækbrød, brødstykker, riskager, kiks og andet i dén dur. Så hvorfor bondebrødet falder hende så svært, fatter jeg ikke helt. Men det kommer jo nok...

Hun har netop fået sin 4 tand.
Så nu har hun to bisser for oven og to forneden.

Hun viser mere og mere personlighed, gavflabethed og temperament.
Hende og Bianca kan få meget tid til at gå sammen nu med at lege
- Celina ELSKER at iagttage, og griner højlydt af bianca, når hun er fjollet. Ellers kan de to hurtigt starte en fest, hvor det gælder om at hvine højest 

Om en måned og en uge, er det tid til at Celina skal ud og passes.
Det er moren slet slet slet ikke parat til. Men sådan må det jo bare være...

Hun er en drønlækker, super skøn, glad og dejlig pige - helt ligesom sin storesøster. Jeg kan virkelig ikke forstå, at det allerede er 9 måneder siden, at hun kom til verden.

Jeg vil lige dele lidt fotos af hende, som er taget hér til aften
+ et lille videoklip, hvor hun møfler rundt

SE VIDEOKLIPPET HER :   http://static.photobucket.com/player.swf?file=http://vid538.photobucket.com/albums/ff345/JustAnotherName_album/CIMG6257.flv

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2010

Milka

wow, hvor hun bevæger sig flot. hun har jo en kæmpe fest med at udforske sine omgivelser. og hvor er hun smuk. tillykke med din lille store pige

Anmeld

22. februar 2010

grinbidderen

Hold da op hver er tiden da bare gået vild hurtig, tænk sig at hun allerede er 9 måneder, og sikke nogen skønne billeder af den lille lækker mås. og hun er da bare for sød på vidieo klippet og det var da ikke længe før hun begynder at rejse sig op af alle ting man kan virkelig se hun prøver at komme op men det ik helt vil som hun gerne vil... skønne piger i har jer...

Knus Gitte og Valdemar 16 mdr

Anmeld

22. februar 2010

JustAnotherName

Milka skriver:

wow, hvor hun bevæger sig flot. hun har jo en kæmpe fest med at udforske sine omgivelser. og hvor er hun smuk. tillykke med din lille store pige

Ja, hun kan komme helt huset rundt nu ....og efterhånden ret hurtigt faktisk. Hun er i ALT, og alting skal undersøges. Skøn alder ....hvor man hele tiden skal være på vagt!

Det giver mange knubs at være så udforskende.
Der lyder dagligt et bump ....efterfulgt at "WRAAAAHHH" 

Anmeld

22. februar 2010

JustAnotherName

grinbidderen skriver:

Hold da op hver er tiden da bare gået vild hurtig, tænk sig at hun allerede er 9 måneder, og sikke nogen skønne billeder af den lille lækker mås. og hun er da bare for sød på vidieo klippet og det var da ikke længe før hun begynder at rejse sig op af alle ting man kan virkelig se hun prøver at komme op men det ik helt vil som hun gerne vil... skønne piger i har jer...

Knus Gitte og Valdemar 16 mdr

Ååhh ja, det fik jeg ikke nævnt i beskrivelsen. Hun ER nemlig begyndt at rejse sig op af ALTING nu. Hun vil meget mere end hun kan!

Idag var hun inde på Bianca's værelse. Pludselig lyder der et bump, og derefter et vræl. Så har hun været ved at rejse sig op af Bianca's dukke-seng, og den kunne jo ikke holde hendes vægt. Så dér lå hun på ryggen med en dukkeseng henover sig ...hehe.
Hun får så mange knubs i denne her tid, hvor hun hele tiden er på farten og vil udforske alting

Anmeld

22. februar 2010

JustAnotherName

Og TAK for de rosende ord 

Anmeld

22. februar 2010

grinbidderen

JustAnotherName skriver:

Ååhh ja, det fik jeg ikke nævnt i beskrivelsen. Hun ER nemlig begyndt at rejse sig op af ALTING nu. Hun vil meget mere end hun kan!

Idag var hun inde på Bianca's værelse. Pludselig lyder der et bump, og derefter et vræl. Så har hun været ved at rejse sig op af Bianca's dukke-seng, og den kunne jo ikke holde hendes vægt. Så dér lå hun på ryggen med en dukkeseng henover sig ...hehe.
Hun får så mange knubs i denne her tid, hvor hun hele tiden er på farten og vil udforske alting

nåre det lille pus at få en masse dukke ting ned over sig er heller ikke rart, men sådan er det jo når de udforsker alt i den alder, valdemar skår sig osse rigtig meget i øjeblikket da han syntes han skal kravle op på sofa bordet og hoppe ned igen på en madres men tit ryger han lige ind i bordet med hovet så 2 stk blå mærker og en lille bule... hihi men op igen skal de jo delære ik at de slår sig..

Anmeld

22. februar 2010

Ida.

JustAnotherName skriver:

...og ikke særlig BABY mere, egentlig  

Hun humper afsted, kryper på maven
og kravler også rigtigt en lille smule engang imellem.

Hun siger "mam mam" (mad), "ae aaee" (når hun aer én), "ba ga" (Bianca), "uhmmm" (nydelses-lyd når hun spiser), "bøh", "A-aa" (som i "nej-fyfy")
- Og en masse andet uforståeligt vrøvl og pludder.
Det er faktisk også sket et par enkelte gange, at hun har sagt "Mor", men det har jeg kun oplevet i forbindelse med, at hun har grædt og har villet have mig.

Hun spiser stadig mest grød og mos, men er også igang med rugbrøderne. Det går dog ret dårligt, og hun er konstant ved at kvæles i dem ....selvom hapserne er bitte-bitte-små og vi oven i købet væder brødet lidt med vand, så det ikke kræver så meget gnaske-arbejde for hende. Men vi øver videre....
Til gengæld kan hun sagtens håndtere knækbrød, brødstykker, riskager, kiks og andet i dén dur. Så hvorfor bondebrødet falder hende så svært, fatter jeg ikke helt. Men det kommer jo nok...

Hun har netop fået sin 4 tand.
Så nu har hun to bisser for oven og to forneden.

Hun viser mere og mere personlighed, gavflabethed og temperament.
Hende og Bianca kan få meget tid til at gå sammen nu med at lege
- Celina ELSKER at iagttage, og griner højlydt af bianca, når hun er fjollet. Ellers kan de to hurtigt starte en fest, hvor det gælder om at hvine højest 

Om en måned og en uge, er det tid til at Celina skal ud og passes.
Det er moren slet slet slet ikke parat til. Men sådan må det jo bare være...

Hun er en drønlækker, super skøn, glad og dejlig pige - helt ligesom sin storesøster. Jeg kan virkelig ikke forstå, at det allerede er 9 måneder siden, at hun kom til verden.

Jeg vil lige dele lidt fotos af hende, som er taget hér til aften
+ et lille videoklip, hvor hun møfler rundt

SE VIDEOKLIPPET HER :   http://static.photobucket.com/player.swf?file=http://vid538.photobucket.com/albums/ff345/JustAnotherName_album/CIMG6257.flv

Okay Katrine, der er eddermame skræmmende - bortset fra problemerne med rugbrødshapserne, så har du 100% beskrevet Lina!! Hun kommer nu også rundt på samme måde som Celina, tager endnu ikke kravletag men står på alle fire og rokker og får bevæget armene - hun kan dog ikke komme op på knæ at stå andet end i badekarret - hun har lige fået sin fjerde tand, elsker sin storesøster som bare pokker - især når hun fjoller - hun er glad, mild og fjollet, ballademager in spe og ja så er hun jo også lige blevet 9 mdr

Tror du ikke, at du kan nå at blive - omend ikke helt klar, så mere klar til, at Celina skal starte i vugger i løbet af den næste måneds tid?! Eller i hvert fald får vænnet dig til tanken?...men på den anden side - det bliver aldrig nemt at skulle give bare den mindste smule slip på ens børn!! Det kendetegner en god forælder...og det kendetegner også en god forælder, at man alligevel gør det!

Jeg kan heller ikke forstå, at vores små piger allerede er blevet så store!! Tænk sig om tre måneder, skal vi holde 1-års fødselsdag for dem!! VILDT ALTSÅ!!

Celina er som sædvanlig møgcharmerende både på video og på billeder...hun er bare en lille stjerne

Lige lidt billeder af min 9 mdrs-tøs

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

22. februar 2010

JustAnotherName

Okay Katrine, der er eddermame skræmmende - bortset fra problemerne med rugbrødshapserne, så har du 100% beskrevet Lina!! Hun kommer nu også rundt på samme måde som Celina, tager endnu ikke kravletag men står på alle fire og rokker og får bevæget armene - hun kan dog ikke komme op på knæ at stå andet end i badekarret - hun har lige fået sin fjerde tand, elsker sin storesøster som bare pokker - især når hun fjoller - hun er glad, mild og fjollet, ballademager in spe og ja så er hun jo også lige blevet 9 mdr

Tror du ikke, at du kan nå at blive - omend ikke helt klar, så mere klar til, at Celina skal starte i vugger i løbet af den næste måneds tid?! Eller i hvert fald får vænnet dig til tanken?...men på den anden side - det bliver aldrig nemt at skulle give bare den mindste smule slip på ens børn!! Det kendetegner en god forælder...og det kendetegner også en god forælder, at man alligevel gør det!

Jeg kan heller ikke forstå, at vores små piger allerede er blevet så store!! Tænk sig om tre måneder, skal vi holde 1-års fødselsdag for dem!! VILDT ALTSÅ!!

Celina er som sædvanlig møgcharmerende både på video og på billeder...hun er bare en lille stjerne

Lige lidt billeder af min 9 mdrs-tøs

De følges bare godt ad de to.
Men de er jo også så godt som fuldstændigt jævnaldrende.

Det overrasker mig lidt, at Celina ikke er nær så hurtig til at lære tingene, som Bianca var ....alt faktisk, er hun lidt langsommere til.
Det gør nu ingenting. Jeg har ikke travlt med at hun skal kunne en masse. Men jeg troede måske bare, at Celina ville have større mulighed for at lære hurtigt, når nu hun har Bianca at kopiere det fra. Bianca havde jo ikke nogen at "se op til" ....men selvfølgelig var vi nok også lidt anderledes/mere PÅ overfor Bianca dengang, da hun var vores eneste barn.

Jo, jeg tror faktisk nok, at jeg skal blive mere afklaret og parat.
I takt med at Bianca skal køres ind i næste uge (og jeg satser på, at Celina forhåbentligt ender det samme sted), så har jeg jo mulighed for at vænne mig lidt til det nye sted, personalet og vænne mig til tanken om også at skulle aflevere Celina derhenne.

Jeg er sikker på, når først jeg står på den anden side af alt dette indkøring, og de begge er trygge og glade ved dét, så skal det nok blive en lettelse for mig også, at kunne være MIG lidt mere engang imellem. Og fedt at savne dem, så man har ENDNU MERE lyst og overskud at give af, når man så endelig får dem hjem igen.

Det skal nok ende med at blive godt. Jeg synes bare, at det kommer så hurtigt denne gang. Og troede at det nok ville være nemmere, når nu jeg HAR prøvet det før med Bianca. Men jeg synes bare ikke det virker nemmere denne gang heller.
Det er nok bare altid svært, at skulle give slip! 

Lina er bare så lækker og skøn. Jeg synes faktisk hun udstråler at være en harmonisk og rolig pige med et mildt sind. Men nu har jeg jo også mødt hende, og ved at hun er et lille livsstkke, som er meget sød, nem og glad.
Dejligt for os, at have to unger, som bare er så fantastiske   

Anmeld

22. februar 2010

Ni-ko-li-ne

tillykke med de 9 mdr..... store tøs!

hun har sådan nogle flotte ansigtstræk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.