Hvad vejede jeres omkring uge 28?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.583 visninger
9 svar
0 synes godt om
22. februar 2010

Malene84

Godaften de damer ,

Hmmm... efter jeg har fået af vide i dag at mine børn i maven, vejer over gennemsnittet er jeg lidt nysgerrig... hvad vejede/vejer jeres i uge 28?

Tristan vejer 1113 g og Villads 1250 g - forstår dog ikke systemet helt. For de blir ved med at kalde dem store, men de flytter ikke terminen- er det så fordi de stadig kan nå at blive "normal" størrelse med tiden?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2010

Mette-Marie

Oskar vejede 1500 gr. i 28 uge og lillebror er lige blevet vurderet til 1100 gr. i går, hvor jeg var 25+0. Der er jo en god grund til at de ikke ændrer termin konstant, for efter uge 20 så vokser de små meget forskelligt. Nogle får store børn og andre får små.

Mette 25+1

Anmeld

22. februar 2010

Lise

Min baby blev skønnet til 1400 g i uge 28. Der er ikke blevet sagt noget om at han er stor - men han er idag blevet skønnet til 3400 i uge 37+4. Det synes jeg er stort. Måske de er store af tvillinger at være...

Man rykker ikke terminen efter NF.

Anmeld

22. februar 2010

mortilfreja

Hej,

Tror måske de mener at de er store i orhold til at det er tvillinger.. Tvillinger er jo generelt mindre da der jo er mindre plads derinde.. Tror du skal være glad for at de har den størrelse de har.. Det kan ihvertfald ikke betyde at der er noget i vejen med dem..

Og tillykke med at du skal have to prinser

Anmeld

22. februar 2010

Malene84

Mette-Marie skriver:

Oskar vejede 1500 gr. i 28 uge og lillebror er lige blevet vurderet til 1100 gr. i går, hvor jeg var 25+0. Der er jo en god grund til at de ikke ændrer termin konstant, for efter uge 20 så vokser de små meget forskelligt. Nogle får store børn og andre får små.

Mette 25+1

okay - tak  i forhold til dine, er mine jo små - forstår ikke deres hysteri på hospitalet så! Måske det er fordi de er tvillinger og derfor ligger godt - I don't know

Anmeld

22. februar 2010

Malene84

mortilfreja skriver:

Hej,

Tror måske de mener at de er store i orhold til at det er tvillinger.. Tvillinger er jo generelt mindre da der jo er mindre plads derinde.. Tror du skal være glad for at de har den størrelse de har.. Det kan ihvertfald ikke betyde at der er noget i vejen med dem..

Og tillykke med at du skal have to prinser

TUSIND TAK

Anmeld

22. februar 2010

mortilfreja

Lise skriver:

Min baby blev skønnet til 1400 g i uge 28. Der er ikke blevet sagt noget om at han er stor - men han er idag blevet skønnet til 3400 i uge 37+4. Det synes jeg er stort. Måske de er store af tvillinger at være...

Du kan ikke altid regne med hvad de siger de vejer..

Da jeg dagen før jeg fødte var til jordemoder blev min datter skønnet til at veje 3200-3300g men hun vejede kun 3020g..

Så tag det ganske roligt

Kram

Anmeld

22. februar 2010

Mette-Marie

Lise skriver:

Jeg fik først min endelig terminsdato til MD scanningen, men jeg takkede også nej til NF.

/Mette

Anmeld

22. februar 2010

Svenne

Min dreng er blevet skønnet til 1.350 g. i uge 29 - og det sagde JM var lidt større end gennemsnittet (omkring 1.200 g.)
Så det lyder da til, at dine tvillinger vokser godt, selvom de to om at dele pladsen

Anmeld

23. februar 2010

M.O.A.R.

Uuh det må ha været omkring 1200 g, da jeg var til 3d scanning  var jeg 29+3 der skønnede de ham til 1454 g. Skal til tilvækstscanning på fredag så det spændende at se hvad de skønner ham til der

Malene 32+0

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.