Fy fanø, hvor er inst. bare DYRE!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

484 visninger
9 svar
0 synes godt om
22. februar 2010

JustAnotherName

Det er jo grotesk så dyrt det er at have sit barn i en vuggestue.
Ikke nok med at vi snart skal have Celina ud og passes også.
Men bare alene Bianca's plads i vuggestue er steget med
TREHUNDREDEOGHALVTREDS (350) KRONER  OM MÅNEDEN!  

Den betalingsfri december måned er også strøget.
Nu koster det penge alle 12 måneder i året.
Og så skal vi jo derudover fortsat selv sørge for at de har bleer med.

Puha, det er dælme dyrt!!
Så har vi brug for pasning, for at gå ude og tjene penge ...og så skal der bare tjenes flere, for fortsat at have råd til pasning af børnene.
Total ulogisk at vi bruger tid væk fra dem, for at få penge-møllen i svingninger, og i takt med at det hele tiden bliver dyrere og dyrere, så skal der laves flere penge = mere tid væk fra sine unger 

Det var skismer ikke derfor, at jeg ville have børn!
Hvis vi havde råd til det, så ville jeg vælge at gå hjemme med dem i længere tid, og få mere tid sammen med dem i stedet for.
Men det er desværre ikke en mulighed, sådan som vores økonomi ser ud...

Nå, jeg ville vel egentligt ikke så meget med det, andet end at komme ud med min forargelse over de enorme stigninger der hele tiden kommer.....på alting!

Hvor meget er Jeres børns pasningstilbud steget med ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2010

Ida.

Tja Randers Kommune er jo så ikke dyre ift Århus Kommune, som så vidt jeg er orienteret er en af de dyreste - vi betaler pt 2600 kr for at få Annika passet 25 timer om ugen!!! Det er fuldstændig ublu priser!! Resten af taksterne ser sådan her ud:

25 timer - under 3 år 

2.629 kr.

25 timer - over 3 år

1.585 kr.

35 timer - under 3 år

3.344 kr.

35 timer - over 3 år

1.951 kr.

45 timer - under 3 år

4.058 kr.

45 timer - over 3 år

2.319 kr.

52 timer - under 3 år

4.601 kr.

52 timer - over 3 år

2.505 kr.

Når jeg starter med at læse igen, så er vi nødt til at have tøserne på 35 timer...heldigvis er den billigste til halv pris - men det bliver stadig næsten 4500 kr bare for at få dem passet!!!! Og min SU er jo ikke på mere end 5500...så her står den på SU-lån - ekstra tillægslån og heldigvis har Pelle et godt betalt job, men vi er pænt pressede alligevel!!!

Så ja, man skal sg* ikke tænke i penge, når man får børn!!

Anmeld

22. februar 2010

JustAnotherName

idamaria83 skriver:

Tja Randers Kommune er jo så ikke dyre ift Århus Kommune, som så vidt jeg er orienteret er en af de dyreste - vi betaler pt 2600 kr for at få Annika passet 25 timer om ugen!!! Det er fuldstændig ublu priser!! Resten af taksterne ser sådan her ud:

25 timer - under 3 år 

2.629 kr.

25 timer - over 3 år

1.585 kr.

35 timer - under 3 år

3.344 kr.

35 timer - over 3 år

1.951 kr.

45 timer - under 3 år

4.058 kr.

45 timer - over 3 år

2.319 kr.

52 timer - under 3 år

4.601 kr.

52 timer - over 3 år

2.505 kr.

Når jeg starter med at læse igen, så er vi nødt til at have tøserne på 35 timer...heldigvis er den billigste til halv pris - men det bliver stadig næsten 4500 kr bare for at få dem passet!!!! Og min SU er jo ikke på mere end 5500...så her står den på SU-lån - ekstra tillægslån og heldigvis har Pelle et godt betalt job, men vi er pænt pressede alligevel!!!

Så ja, man skal sg* ikke tænke i penge, når man får børn!!

Fyfforpyffer det er hampert!

Kenneth fortalte mig lige, at de vist har de mest ekstreme stigninger i Silkeborg-området. Jeg ved ikke hvor meget, men vist nok en stigning på omkring 40% 

Anmeld

22. februar 2010

grinbidderen

hmm her i korsør ved jeg ikke lige med vuggestuer men valdemar går i dagpleje og der betaler jeg 2100 kr om månden for ham.. men han skal stoppe i sin dagpleje her til sommer og over i en vuggestue hvis de ik er vils meget dyre for ellers bliver det en dagpleje igen selvom vi helst vil have ham i en vuggestue..

Men det er godt nok dyrt ved jer syntes jeg, er der ikke søskenden rebat, det er der jo nogen steder..

Anmeld

22. februar 2010

JustAnotherName

hmm her i korsør ved jeg ikke lige med vuggestuer men valdemar går i dagpleje og der betaler jeg 2100 kr om månden for ham.. men han skal stoppe i sin dagpleje her til sommer og over i en vuggestue hvis de ik er vils meget dyre for ellers bliver det en dagpleje igen selvom vi helst vil have ham i en vuggestue..

Men det er godt nok dyrt ved jer syntes jeg, er der ikke søskenden rebat, det er der jo nogen steder..

Her giver vi godt 500 kr mere om måneden, for at have Bianca i vuggestue fremfor dagpleje. Så ja, det er noget dyrrere!

Jo, der er søskende-rabat.
Når Celina starter i vuggestue, så skal vi kun betale ½ pris for den ene plads.
Når Bianca starter i børnehave, så er det halv pris på den billigste plads.
Det vil sige fuld pris for vuggestue-pladsen til Celina og halv pris på Bianca's plads i børnehaven, for børnehaven er noget billigere, da de ikke længere får mad derhenne, men selv skal have madpakker med hjemmefra til den tid.

Anmeld

22. februar 2010

Milka

er lidt glad for min status som enlig forsørger til to = friplads

Anmeld

22. februar 2010

JustAnotherName

Milka skriver:

er lidt glad for min status som enlig forsørger til to = friplads

Det kan jeg skismer godt forstå.
Som enlig forsørger til to små ville man jo blive ruineret 

Anmeld

22. februar 2010

Milka

JustAnotherName skriver:

Det kan jeg skismer godt forstå.
Som enlig forsørger til to små ville man jo blive ruineret 

og selvom jeg er dagplejer for egne børn, og ansat af københavns kommune, skal jeg stadig betale for deres institutionsplads. bortset fra at jeg har friplads. tja, hmm, hvem kan forstå det

Anmeld

22. februar 2010

JustAnotherName

Milka skriver:

og selvom jeg er dagplejer for egne børn, og ansat af københavns kommune, skal jeg stadig betale for deres institutionsplads. bortset fra at jeg har friplads. tja, hmm, hvem kan forstå det

Ej hvor noldert!    ....typisk dobbelt-konfekt fra kommunerne!

Anmeld

23. februar 2010

lion

Ja det er så sindsygt med de stigninger.

Jeg så det her for et par dage siden og lavet også et indlæg om det, da jeg var pist over det stiger.

I københavns kommune koster det sådan her, og vi ikk haft en betalingsfri mdr.

Dagpleje 2900kr.

Vuggestue 3025 steget med 40 kr, ikk meget men nok.

Børnehave 2330 og det er steget fra næsten 1900kr, det vil sige 430kr.

Det gør det gør det jo ikk bedre at vi skal til at betale el forud, eller p.g.a nye varmeafgifter at vores husleje stiger 130 kr til d. 1/4, den er "kun" steget 400kr i løbet af 2 år.

Jeg ville også gerne gå hjemme hvis vi havde råd til det, men det har vi ikk.

Dejligt at du har friplads Camilla, men jo kommunen er mærkelige, du får penge for at passe dine børn, men skal også betale for det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.