Min 1. bogkage.... Råd modtages :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.220 visninger
10 svar
0 synes godt om
22. februar 2010

Loa

Så fik jeg begivet mig ud i min første bogkage....
Syntes formen er super sej, og syntes da det lykkedes sådan nogenlunde... Dog syntes jeg det var svært at få "bogen" helt firkantet i bunden....

Nogen der har erfaringer med bogkagen?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2010

Anasmor

Kan godt se at den buer lidt i bunden... har du skåret i den før du samlede den, eller hvordan har du lavet den ?

Kh Stinna

Anmeld

22. februar 2010

MTS

Jeg ved ikke rigtigt noget om det, ville bare sige at jeg syns den er super flot.

Anmeld

22. februar 2010

Loa

Anasmor skriver:

Kan godt se at den buer lidt i bunden... har du skåret i den før du samlede den, eller hvordan har du lavet den ?

Kh Stinna

Jeg hældte bare en alm. kage opskrift i. Og da den så ikke blev lige i toppen (som jo er bunden når man vender den om) så prøvede jeg at skære det af så den ikke vippede så meget.

Kagen hævede nemlig rigtig meget i midten, så ved ikke hvordan tricket er til at få den helt firkantet....

Anmeld

22. februar 2010

Loa

Malin skriver:

Jeg ved ikke rigtigt noget om det, ville bare sige at jeg syns den er super flot.

Tusind tak

Anmeld

22. februar 2010

Anasmor

Lige i dettte tilfælde skulle du måske ikke have brugt bunden som toppen... det bruger man oftest kun når toppen skal være helt lige, på runde kager f.eks, så næste gang bruger du bare kagen som den er... og skærer et midterhak i toppen af kagen, så skal den nok blive fin i bunden...

Og så gør det ikke noget at den runder i toppen når det er en bogkage, det ligner bare at der er mange sider i bogen

Men flot er den altså...

Knus Stinna

Anmeld

22. februar 2010

Loa

Anasmor skriver:

Lige i dettte tilfælde skulle du måske ikke have brugt bunden som toppen... det bruger man oftest kun når toppen skal være helt lige, på runde kager f.eks, så næste gang bruger du bare kagen som den er... og skærer et midterhak i toppen af kagen, så skal den nok blive fin i bunden...

Og så gør det ikke noget at den runder i toppen når det er en bogkage, det ligner bare at der er mange sider i bogen

Men flot er den altså...

Knus Stinna

Årh er ikke helt sikker på jeg forstår

I selve formen er bunden af formen, det der skal være toppen på kagen, altså der hvor man rent faktisk kan se det forestiller en bog....

Men mener du så at jeg skal skære i kagen når den er i formen stadig? Således at det teknisk set er i bunden af kagen jeg skærer...?

For ville gerne have kagen lige når den står på bordet, og det er det jeg syntes er svært når den hæver... Så skal man på en eller anden måde skære den til......

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

22. februar 2010

Anasmor

NÅ FOR POKKER:.. vidste ikke at du havde bagt den i en speciel form... Nu skal jeg indvie dig i et trick

Næste gang bager du kagen i en firkantet form lidt større end bogformen, deler den i tre lige tykke bunde, sprætter en frysepose op og lægger i bunden af bogformen, lægger den første af den firkantede bund i bogformen, så fyld, så endnu en bund, så fyld igen, og slut med en bund... pak ind i vita wrap, sæt et skærebræt over som tryk, og sæt på køl natten over...

Vend ud og WUP... den mest perfekte bogform med 2 slags fyld står lige klar til at blive pyntet

Anmeld

22. februar 2010

Loa

Anasmor skriver:

NÅ FOR POKKER:.. vidste ikke at du havde bagt den i en speciel form... Nu skal jeg indvie dig i et trick

Næste gang bager du kagen i en firkantet form lidt større end bogformen, deler den i tre lige tykke bunde, sprætter en frysepose op og lægger i bunden af bogformen, lægger den første af den firkantede bund i bogformen, så fyld, så endnu en bund, så fyld igen, og slut med en bund... pak ind i vita wrap, sæt et skærebræt over som tryk, og sæt på køl natten over...

Vend ud og WUP... den mest perfekte bogform med 2 slags fyld står lige klar til at blive pyntet

Ej hvor smart.....

Det lyder som et rigtig godt trick.... (og så fandt jeg også ud af hvordan jeg fik fyld i)

Mange tak... Vil jeg helt sikkert prøve næste gang.....

Anmeld

22. februar 2010

Anasmor

Så lidt søde..

Alle 3D former kan nemlig bygges som en "marie"..

Bilformen, toget og andet det skal "stå" skal dog beklædes på ALLE sider FØR man fylder mousse i, ellers giver den ikke de rigtige former

Glæder mig til at se den næste bog

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.