Fortrydelsespiller, Hvordan er det????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.282 visninger
13 svar
0 synes godt om
21. februar 2010

Anonym trådstarter

Hmmm....i går havde kæreten og jeg rigtig lækker sex. Han var lige et smut inde i mig først (gangske kort) og fik derefter et kondom på.

Allerede i går snakkede kæresten om at han var bange for at der kom lidt ud, mens han var inde i mig, og i dag, vil han gerne have at jeg tager en fortrydelsespille.

Uha, det har jeg bare slet slet ikke lyst til. Får helt kvalme bare ved tanken. Jeg har for mange år siden spist p-piller og jeg hadede det. Jeg blev dårlig af dem, fik kvalme og blodpropper i benet

Jeg forestiller mig at en fortrydelsespille vil være meget værre end almindelige p-piller, men er der nogen der har prøvet at tage dem? Hvordan oplevede I det?

Jeg tror ikke selv jeg er blevet gravid, han kom jo ikke inden i mig! Det var bare sådan lige inde lidt, og så på med gummiet. -og derfor har jeg nok endnu mindre lyst til at tage de åndsvage piller, men omvendt,  vil jeg heller ikke risikere at være gravid.... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2010

DK

Man tager en pille, og så går der 12-24 timer og så får man mens.

Jeg synes ikke det var ubehageligt, og fik ikke værre smerter eller lign. bivirkninger end ved en alm. mens.

Anmeld

21. februar 2010

MULLER

har selv prøvet det og var bange..

men du kan godt tage sådan en .. men helst inden 12 timer efter.. og min. 72 timer.. gør det for en sikker skyld også vis det nu er din fyr blir i bedre humør af det..

selvom vi bruger kondom er jeg nervøs for dette der gør vi også tit lige lidt hurtigt og sådan.. og der kan jo gå lidt hul på kondomet..

der står man kan få det dårligt af pillen men gør som der står med mad og drikke og slap af og tag en test ved lægen em uge efter og en måned efter igen for at være sikker..

det ville jeg gøre.. 

Anmeld

22. februar 2010

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Jeg tog pilllen i går eftermiddags, og jeg har stadig ikke set skyggen af mens. Er der nogen der har oplevet ikke at bløde???

Anmeld

22. februar 2010

Mutti2B

Skal du ikke ta 2 piller?

Anmeld

22. februar 2010

Anonym trådstarter

Altså det troede jeg også, men det var kæresten der kørte på apoteket og han kom hjem med en pakke, hvorpå der stod 'nødpræventione', og der der var kun én pille i pakken. Altså jeg tænker at enten ville de komme to piller i pakken hvis man skulle bruge to, og ellers så måtte dame på apoteket da sige noget om to pakker. Det eneste hun havde sagt, var at pillen skulle tages inden 72 timer, men jo før jo bedre.

Anmeld

22. februar 2010

Honningblomst

Du blæder først omkring menstrations tidspunkt...kan både være lidt før og efter og husk at tjekke om du er gravid...det er jo ikke så sikkert med de piller.

Knus..

Anmeld

22. februar 2010

Honningblomst

Anonym skriver:

Altså det troede jeg også, men det var kæresten der kørte på apoteket og han kom hjem med en pakke, hvorpå der stod 'nødpræventione', og der der var kun én pille i pakken. Altså jeg tænker at enten ville de komme to piller i pakken hvis man skulle bruge to, og ellers så måtte dame på apoteket da sige noget om to pakker. Det eneste hun havde sagt, var at pillen skulle tages inden 72 timer, men jo før jo bedre.

Førhen var det to, men mener de fandt ud af det ingen effekt havde om det blev taget som en eller to.

Knus..

Anmeld

22. februar 2010

Mutti2B

Hmm, det kan jeg ikke forstå. Jeg tog 2 piller dengang ( og det er også 15 år siden   ) og har fundet det her på nettet:

"Fortrydelsespillen tages hurtigst muligt efter et ubeskyttet samleje og allersenest inden 72 timer, og yderligere 1 tablet 12-24 timer efter, at man har taget den første tablet."

Anmeld

22. februar 2010

Honningblomst

Mutti2B skriver:

Hmm, det kan jeg ikke forstå. Jeg tog 2 piller dengang ( og det er også 15 år siden   ) og har fundet det her på nettet:

"Fortrydelsespillen tages hurtigst muligt efter et ubeskyttet samleje og allersenest inden 72 timer, og yderligere 1 tablet 12-24 timer efter, at man har taget den første tablet."

Det er kun en tablet nu.. og mon ikke apoteket har styr på det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.