Milka skriver:
de kan sagtens finde ud af at være uden hinanden, det er formentlig dejligt at få lidt fred 
Nå ja, det er jo osse hårdt for børn at være i DP, der sker jo hele tiden noget, når der er flere børn. Sikkert rart at få lidt ro. 
jeg kiggede lige på hendes lår og hun har faktisk ingen deller mere (havde jeg slet ikke tænkt på!). men lægen undersøgte hende uden tøj på og kunne ikke umiddelbart se/mærke noget men synes alligevel hun skulle scannes.
Nej, Emma blev jo osse undersøgt 5 gange før de sendte hende til scanning, fordi det endelig kunne ses på dellerne. Men det er jo slet ikke sikkert der er noget galt. Lad os ikke håbe det! Faktisk er det oftest førstefødte piger, som er født om efteråret der fødes med hofteskred. Mærkelig nok er Emma vores førstefødte og pige og født om efteråret. Har lige hørt om nogen der kender nogle med en pige som osse er førstefødt efterårspige, der har det osse... Underligt. Plus at hvis moderen danner meget østrogen kan det osse ske...og det gør jeg.
det mærkelige er at når man løfter lilja op så lader hun ikke benene hænge lige ned, de stikker lige ud som om hun stadig var i siddende stilling. hun er sådan L-formet når man tager hende op, hvis du forstår hvad jeg mener. og så har hun meget lidt power i benene, kan ikke rejse sig op ad ting. men hun får flere og flere kræfter hele tiden, det kan jeg mærke.
Det gjorde Emma osse... Men det er jo slet ikke sikkert, det betyder noget.
hvad var der egentlig galt med emmas hofter?
Hun havde hofteskred... men jeg lagde mærke til det allerede da hun var 4 dage gammel. Det gav ligesom ofte et knæk, når jeg tog hende op for at bøvse... Jeg sagde det til lægen (som da osse undersøgte hende), men han sagde bare, hun var meget stærk, så der var ikke noget galt... Senere var jeg hos en reservelæge med hende, for noget andet, men jeg fik ham til at tjekke hendes hofter/ryg igen. Jeg vidste ikke om det var lænd eller hofte, der knækkede, men det var noget i det område.
Han kunne heller ikke mærke noget...
Jeg valgte så at tage hende til kiropraktor, som heller ikke kunne mærke noget i hoften, men i bækkenet. Det ville hun så sætte på plads, og det skulle jo ikke gøre ondt, men det tror jeg det gjorde, for hun har jo manipuleret med nogen som ikke burde manipuleres med, når hun havde hofteskred... Åååh ha, hvor får jeg det bare rigtigt skidt ved at tænke på det... Hun skreg jo som en stukken gris!! Og det udsatte jeg hende for 2 gange... 

Inden da var hun jo blevet undersøgt af 2 forskellige jordemødre, som osse havde undersøgt hendes hofter, men heller ikke havde fundet noget.....
Så var det, at man begyndte at kunne se det på dellerne og så skete der endelig noget.
Hun havde et meget tydeligt hofteskred. Der var slet ikke noget at være i tvivl om, som de sagde efter scanningen....
Jeg håber ikke der er noget med Billes hofte, men hvis der er, så skal I osse nok klare det. I er jo nogle seje tøser!!

P.S. Undskyld det meget lange svar...