Får ikke scanningsbilleder med hjem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.715 visninger
4 svar
0 synes godt om
19. maj 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra dr.dk

En scanning for nakkefold er uopsættelig og derfor akut - og derfor udføres den også. Men i Kolding er det slut med alt det ekstra i form af billede og køn under konflikten.

Gravide, der skal til scanning på Kolding Sygehus kan glemme alt om, at få et scanningsbillede af fosteret med hjem. Og hvilket køn barnet er - ja, det får de gravide såmænd heller ikke at vide.

Jordmødrene på Kolding Sygehus vil nemlig ikke udlevere scanningsbilleder eller kønsbestemme fostrene, så længe konflikten kører.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2008

smokie

Hej jeg er også gravid og var inde og blive scannet i sidste uge på roskilde sygehus og der er samme regler angående billed og køn men som jeg fik afvide at hvis de ikke strejkede om 7 uger når jeg skulle scannes igen kunne jeg få biled så det er rigtig øv måske den sidste jeg kommer til at skal have også ikke noget billed rigtig SURT :'(

Anmeld

19. maj 2008

Plysbjørnen

Må ærligt tilstå at jeg er meget glad for at jeg høre til det rigtige sygehus så, for jeg skal til MD-scanning på Onsdag, så jeg kan da i det mindste få afvide hvad køn det er, og få et billede af min lille reje..

Men smokie jeg håber for dig at regeringen griber ind inden der er gået 7 uger... Så du kan få et billede af din lille blob...

Betina1978 - Laura 010807 - Rejen 18+6

Anmeld

19. maj 2008

xxx

Viborg sygehus udlevere begge dele, selvom de også er omfattet af strejken, men jeg havde ingen problemer med at kunne købe billeder, eller få køn at vide, selvom jeg ikke helt stolede på det hun sagde, for jeg så selv det modsatte:S

Hilsen Christina 22+4

Anmeld

19. maj 2008

Lise

Hmmm, lidt specielt med de regler i forbindelse med strejken. Til min scanning da jeg var gravid tog det ca. 15 sek at kønsbestemme ungen, og det at printe et lille billede som gør de kommende forældre sååååe glade tager ca 2. sekunder.

MEN når alt kommer til alt, så gør de jo det som er meningen, nemlig at tjekke at barnet har det godt og at graviditeten går som den skal. Hvis billedet er meget vigtigt for én (hvilket jeg så udmærket godt kan forstå at det er), så er det jo muligt at betale sig fra det på en privat klinik.

Lise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.