Nullemor skriver:
Hej
Sidder med min datter på to år som har feber. 39,9
ved hun skal holdes varm og drikke rigeligt med vand.
men hvornor høj skal den være før jeg skal ringe til lægen?
ringede igår da den lå på 39,4 og hun havde kastet op.. men de sage bare at vi skulle give hende en 1/3 panodil (staves)
Øv det er bare ikke sjovt når ens børn er syge
Knus christina
Hejsa,
Først hvor er det synd for din lille pusling.
Dernæst, børns febergrænse er meget højere end voksnes, dvs at når de har 39 i feber, så er det ikke ligesom en voksen har 39, der skal deres feber højere op. Børn kan have 41 i feber uden der faktisk er noget alvorligt galt. Husk børn er også bare "syge" og utilpadse nogle gange ligesom os voksne, uden at der er noget galt:0)
Men du skal kontakte lægen hvis du er for utryk, men ellers vil jeg sige at hvis hun er vågen, kontakt søgende og du kan få væske i hende og ikke giver udtryk for smerter, så er hun ok:0) Men i det øjeblik hun bliver slatten, fraværende og ikke vil drikke så skal du kontakte lægen.
Feber er jo ofte en "god" ting, da det jo er det der bekæmper sygdommen i kroppen.
Mht at holde hende varm, så jo, hun skal ikke fryse, men faktisk skal du klæde hende så meget af som du kan og ligge hende under et tyndt tæppe eller dynebetræk og helst i et køligt rum. Lad hende sove så meget som muligt.
Rigtig rigtig god bedring til hende,
christina