Ferber

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

978 visninger
13 svar
0 synes godt om
21. februar 2010

Nullemor

Hej

Sidder med min datter på to år som har feber. 39,9

ved hun skal holdes varm og drikke rigeligt med vand.

men hvornor høj skal den være før jeg skal ringe til lægen?

ringede igår da den lå på 39,4 og hun havde kastet op.. men de sage bare at vi skulle give hende en 1/3 panodil (staves)

Øv det er bare ikke sjovt når ens børn  er syge

Knus christina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2010

Valle81

Nullemor skriver:

Hej

Sidder med min datter på to år som har feber. 39,9

ved hun skal holdes varm og drikke rigeligt med vand.

men hvornor høj skal den være før jeg skal ringe til lægen?

ringede igår da den lå på 39,4 og hun havde kastet op.. men de sage bare at vi skulle give hende en 1/3 panodil (staves)

Øv det er bare ikke sjovt når ens børn  er syge

Knus christina

Hejsa,

Først hvor er det synd for din lille pusling.

Dernæst, børns febergrænse er meget højere end voksnes, dvs at når de har 39 i feber, så er det ikke ligesom en voksen har 39, der skal deres feber højere op. Børn kan have 41 i feber uden der faktisk er noget alvorligt galt. Husk børn er også bare "syge"  og utilpadse nogle gange ligesom os voksne, uden at der er noget galt:0)

Men du skal kontakte lægen hvis du er for utryk, men ellers vil jeg sige at hvis hun er vågen, kontakt søgende og du kan få væske i hende og ikke giver udtryk for smerter, så er hun ok:0) Men i det øjeblik hun bliver slatten, fraværende og ikke vil drikke så skal du kontakte lægen.

Feber er jo ofte en "god" ting, da det jo er det der bekæmper sygdommen i kroppen.

Mht at holde hende varm, så jo, hun skal ikke fryse, men faktisk skal du klæde hende så meget af som du kan og ligge hende under et tyndt tæppe eller dynebetræk og helst i et køligt rum. Lad hende sove så meget som muligt.

Rigtig rigtig god bedring til hende,

christina

Anmeld

21. februar 2010

ditdot

hej,

Jeg synes du skal prøve at give hende en panodil til for at slå feberen lidt ned, hvornår du skal ringe til lægen kommer vel lidt an på hvordan hun har det. Hvis hun er vågen og har det nogenlunde, kan sidde og lege lidt og sådan er det måske ikke lige det første, men hun får det værre eller udslæt mm. så ville jeg helt klart ringe, det kan vel ikke skade, der er vel ingen som kan bebrejde en mor for at være bekymret for sit barn.  Nu fremgår det ikke lige hvor gammelt dit barn er men de helt små skal jo ikke have så høj feber.  

Bare et forslag, du skal jo selvfølgelig gøre det som du selv føler er bedst, jeg har selv ingen børn endnu, den første melder sin ankomst til juli.

Knus

Anmeld

21. februar 2010

Mira0911

Jeg har fået afvide at når ens barn har 40 i feber i 3 dage, så skal man kontakte lægen....

Hæng mig ikke op på det...

Der er bare nogen læger som ikke tager sig tid til at lytte på en når man ringer...

God bedring...

Anmeld

21. februar 2010

ditdot

hov, overså lige alderen....

Anmeld

21. februar 2010

LinLin

Skal hun holdes varm?? Jeg har altid fået at vide man skal tage tøjet (ikke alt selvfølgelig!) af dem... 

God bedring med hende

Anmeld

21. februar 2010

Nullemor

jeg syntes bare at ha hørt at de skal svede feberen ud...

men har måske overhørt noget...

men tak for rådene

Anmeld

21. februar 2010

Valle81

Nullemor skriver:

men tak for rådene

Nej endelig ikke, tror det er en fænomen vi voksne har opfundet til os selv:0)

Du risikerer at overophede hende, og dehydrere, da hun derved ikek kan nå at indtage nok væske i forhold til hvad hun mister af væske.

Så af med tøjet:0)

Anmeld

21. februar 2010

anna-jonas

Nullemor skriver:

men tak for rådene

Nej, for gud skyld...............det er en gammel skrøne, at man skal svede feberen ud. Hun skal klædes af...........men ikke fryse.

God bedring med hende.

Anmeld

21. februar 2010

Nullemor

okey det går jeg så... og mange tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.