Annika ELSKER sine dukker - og hun har mange. Hun fik sin første dukke i 1-års fødselsdagsgave af sine bedsteforældre og det var kærlighed ved første blik - den dukke er den dag idag med i vuggestue HVER dag og hun sover med den både til middagslure og om natten. Hun har for nyligt fået endnu en yndlingsdukke, så nu slæber hun rundt på 2 stks.
Hun har leget rigtig mange lege med de dukker, især ifm at hun blev storesøster, så er dukkerne blevet puslet, puttet, ammet, gået tur med, skældt ud, krammet, madet, irettesat og og og...hun er virkelig en rigtig lille mor for dem. Det er på ingen måde noget, vi som sådan har opfordret hende til - hun har både biler, garage, duplo, tog, legekøkken, dukker, bøger, puslespil og en masse andet - og på den måde synes jeg, at vi giver hende muligheden for at vælge sine yndlingslege selv. Alt hendes legetøj bliver leget med i perioder, men dukkerne har en helt særlig plads hos hende.
Om Lina kommer til at være lige sådan, det kan jeg endnu ikke vurdere. Jeg selv legede rigtig meget med dukker og andet meget piget legetøj, hvorimod min søster legede med dinoer, dyr og pokémon'er (hun er næsten 10 år yngre end jeg). Så om dukker er vigtige, det tror jeg kommer an på et barns personlighed! Som skrevet, så går jeg ind for, at børnene selv har muligheden for at vælge, og derfor synes jeg f.eks. også, at drenge sagtens kan eje både dukker og dukkevogn - for hvorfor skulle de ikke også kunne synes, at det var fedt?!!
Annikas nye yndlingsdukke er i øvrigt superkær og har ikke kostet mere end 29 kr i den lokale netto - så en dukke behøver ikke være dyr, for at være en succes 
Anmeld