Lagkage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.728 visninger
8 svar
0 synes godt om
20. februar 2010

Klumpe-dumpe

Ehm har tænkt mig, at lave en lagkage til imorgen....

Men kan jeg lave den idag? (og selvf. sætte den på køl)

Altså lavde den idag med flødeguf og det hele???

Knus Trine, som hader, at lave hjemmelavet kage, men elsker hjemmeBRAGT kage;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2010

MORJESPERSEN

Det kan du nemt Trine. Jeg laver ofte fylde hvor der kommer flødeskum i, som skal stå natten over på køl for at det bliver stift. Så det er bare at gå i krig

Anmeld

20. februar 2010

Klumpe-dumpe

MORJESPERSEN skriver:

Det kan du nemt Trine. Jeg laver ofte fylde hvor der kommer flødeskum i, som skal stå natten over på køl for at det bliver stift. Så det er bare at gå i krig

Ja nu må du altså gerne grine, men fatter ikke en skid af det kage halløj:(

Men jeg har læst mig til herinde, flødeskum med skildpadder. (skal smelte samme i en gryde.... Og det så skulle afkøle.)

Derude over har jeg tænkt at lave kagecreme. (vanilie)

Kan jeg så smelte skildpadderne med fløde nu, sætte det på køl og så piske det til flødeskum i aften og så samle hele lagkagen og så sætten den på køl? Eller er det bedre jeg gør det inden den skal serveres imorgen?????

Anmeld

20. februar 2010

Bondepigen

malucca09 skriver:

Ja nu må du altså gerne grine, men fatter ikke en skid af det kage halløj

Men jeg har læst mig til herinde, flødeskum med skildpadder. (skal smelte samme i en gryde.... Og det så skulle afkøle.)

Kan jeg så smelte skildpadderne med fløde nu, sætte det på køl og så piske det til flødeskum i aften og så samle hele lagkagen og så sætten den på køl? Eller er det bedre jeg gør det inden den skal serveres imorgen?????

En lagkage bliver altid bedst, når den får lov til at stå og "trække"... (altså trække de gode smagsstoffer ud i kagen), så jeg ville lægge den sammen i aften....

Anmeld

20. februar 2010

Klumpe-dumpe

bondepigen skriver:

En lagkage bliver altid bedst, når den får lov til at stå og "trække"... (altså trække de gode smagsstoffer ud i kagen), så jeg ville lægge den sammen i aften....

Top nice.

Tak søde.... Det bliver så hermed gjort.

Anmeld

20. februar 2010

MORJESPERSEN

malucca09 skriver:

Ja nu må du altså gerne grine, men fatter ikke en skid af det kage halløj

Nå du så har smeltet det i en gryde ved meget lav varme(må bare ikke komme i kog), så sætter du det som sagt til afkøling. Når det er kldt skal du jo piske det til flødeskum, MEN HUSK PISK VED MINIMUM HASTIHED, da det ellers vil begyndes at gryne og kan ikke bruges, har selv prøvet det et par gange!!!!!! Hvis du har en spring form, ville jeg nok lave det der i, alser lægge en kage bnud smørre det på der nu skal på, en ny bund osv og så i morgen vil jeg pynte den, for så er den blevet stabil og cremen stift.

Skal du så også lave mmf? Og figur?

Glæder mig til at se din kage....

Her er lidt inspirartion

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

20. februar 2010

Klumpe-dumpe

MORJESPERSEN skriver:

Nå du så har smeltet det i en gryde ved meget lav varme(må bare ikke komme i kog), så sætter du det som sagt til afkøling. Når det er kldt skal du jo piske det til flødeskum, MEN HUSK PISK VED MINIMUM HASTIHED, da det ellers vil begyndes at gryne og kan ikke bruges, har selv prøvet det et par gange!!!!!! Hvis du har en spring form, ville jeg nok lave det der i, alser lægge en kage bnud smørre det på der nu skal på, en ny bund osv og så i morgen vil jeg pynte den, for så er den blevet stabil og cremen stift.

Skal du så også lave mmf? Og figur?

Glæder mig til at se din kage....

Her er lidt inspirartion

Har ingen springform:( Men et rigtig FLOT lagkagefade.... (som jeg så lige har smadret

-Og nej jeg skal ikke lave figure.... Men måske jeg skal skære den inden lagkage ud som et 1-tal. som på dit sidste foto.

Mange tak for hjælpen.

Knus til jer, håber I er kommet en lille smule ovenpå igen.

Anmeld

20. februar 2010

MORJESPERSEN

Ville bare lige visse dig den jeg lavde sidste weekendt til vores fødselsdag.....den var bare så lækker, der lavde jeg himbær fyld og makroner i.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

21. februar 2010

anna-jonas

Glæder mig til at se resultatet..................jeg er af den gamel skole, så jeg laver altid sådan othello-lagkage-agtig-lagkage. Har ikke mod på at starte op, på de fancy kager, der fremvises i kageklubben.

Håber at i får en god fødselsdag for Malutten........(selvom det ikke er idag)........er det stadig kun din mor og hendes mand der kommer???

Knus Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.