Mange spørgsmål...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

318 visninger
1 svar
0 synes godt om
20. februar 2010

Mor til Frederic og Freya

Ih er lige inde i en dum cirkel 'gør jeg det nu godt nok' og har 1001 spørgsmål...

Frederic er 17½ mdr, 86,5 cm og 9,7 kg.

1. Er det helt normalt han sover 13-14 timer hver nat og 2½-3 timer til middag?

2. Er han for stor til stadig at have senge himmel?

3. Er det okay han stadig har tremmer i sengen?

4. Er det okay at han aldrig får tilbudt noget at drikke om natten og ikke får legetøj med i seng?

5. Er det normalt at han kan sove så meget og stadig efter 1½-2 time - begynder at hente hans sut og nusse klude og sige; mig sove. Og sover inden man får bundet hans voksi?

6. Er det skadeligt at han ikke vejer nok? og derved har svært ved at holde varmen...

7. Er det okay vi stadig lade ham spise med fingerne? Da vi siger hellere lidt mad med fingerne, end intet med gaffel/ske.

8. Er det helt unormalt at han har 40-50 rene ord og laver sætninger?

9. Er der andre med børn der ikke viser tegn på sult og aldrig har gjort det?

10. Er det helt normalt at han siden han var 8 mdr faktisk bruger samme str tøj? Hans arme + overkrop er vokset lidt, så vi bruger nu 86 i bluser og 86/92 i bukser...

Han betyder bare alt for os og er ved at gå ud af mit skin af al den usikkerhed... Ved vi skal til vægtkontrol og fødevare allergi test her den 26 feb. men tænker nok bare FOR meget...

Hilsen en mor der bare må spørge om alt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2010

frk Jensen

Frederic's moar skriver:

Ih er lige inde i en dum cirkel 'gør jeg det nu godt nok' og har 1001 spørgsmål...

Frederic er 17½ mdr, 86,5 cm og 9,7 kg.

1. Er det helt normalt han sover 13-14 timer hver nat og 2½-3 timer til middag?

2. Er han for stor til stadig at have senge himmel?

3. Er det okay han stadig har tremmer i sengen?

4. Er det okay at han aldrig får tilbudt noget at drikke om natten og ikke får legetøj med i seng?

5. Er det normalt at han kan sove så meget og stadig efter 1½-2 time - begynder at hente hans sut og nusse klude og sige; mig sove. Og sover inden man får bundet hans voksi?

6. Er det skadeligt at han ikke vejer nok? og derved har svært ved at holde varmen...

7. Er det okay vi stadig lade ham spise med fingerne? Da vi siger hellere lidt mad med fingerne, end intet med gaffel/ske.

8. Er det helt unormalt at han har 40-50 rene ord og laver sætninger?

9. Er der andre med børn der ikke viser tegn på sult og aldrig har gjort det?

10. Er det helt normalt at han siden han var 8 mdr faktisk bruger samme str tøj? Hans arme + overkrop er vokset lidt, så vi bruger nu 86 i bluser og 86/92 i bukser...

Han betyder bare alt for os og er ved at gå ud af mit skin af al den usikkerhed... Ved vi skal til vægtkontrol og fødevare allergi test her den 26 feb. men tænker nok bare FOR meget...

Hilsen en mor der bare må spørge om alt...

Jeg prøver at svare på lidt af dine spørgsmål..

Jeg ved ikke det med vægten, men i går til kontrol hos lægen ikk?

Marcus er snart 16 mdr og gør stadig mange baby ting.

Han har stadig tremmeseng, og faktisk først igår fjernede jeg hans uro og hans senge rand.

Har du snakket ned din sp om det med at han sover meget? Det kan jo tyde på måske mangel af et vitamin eller andet i kroppen.. ja hvad ved jeg.

Marcus har heller ikke legesager med i sengen.. Der sover man, man leger ikke.

Marcus spiser også med fingrene, det kan jeg ikke se noget forkert i. Det er jo deres måde at lære pincet grebet på... Hvor skulle de ellers lære det fra???

Marcus har også brugt samme str tøj længe nu. han vokser nemlig heller ikke ret meget. Han er i en str 80 i trøje og også MAX 80 i bukser ellers falder de ned over bagdelen.

Hvis han vågner om natten tager jeg ham med ind til mig og det er kun hvis han hoter han får en tår vand.
Nu ved jeg min venindes pige er heller ikke god til at tage på, hun har så fået noget andet mme og det skulle hjælpe på det.

kram Betina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.