Mistanke om jordskælv i Thisted!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2010

Enayia

Jeg tror ikke jeg ville mærke forskel på om der er jordskælv eller om jeg har luft i maven!

Spøg til side, her har vi ikke bemærket noget! Men keder flere der lige har proppet på Fb med oplevelser !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2010

Vial

Der var da også et for lidt over et år siden. Der vågnede jeg om natten ved, at klædeskabet stod og rystede..uhhh..

Alligevel er det jo tankevækkende, at i lille DK, så får vi højst en lille ufrivillig fodmassage - mens andre lande styrter helt i grus.

Vi er nu heldige her i DK.

Anmeld

20. februar 2010

Bondepigen

Jeg mærkede det osse her ved Herning. En svag rysten i ryggen, mens jeg sad i sofaen...to gange lige efter hinanden. Syntes godt nok jeg mærkede noget...men troede det var indbildning indtil jeg læste dit indlæg... Kæresten opdagede ikke en disse. Han var travlt optaget med at spille på computer...

Anmeld

20. februar 2010

Bondepigen

bondepigen skriver:

Jeg mærkede det osse her ved Herning. En svag rysten i ryggen, mens jeg sad i sofaen...to gange lige efter hinanden. Syntes godt nok jeg mærkede noget...men troede det var indbildning indtil jeg læste dit indlæg... Kæresten opdagede ikke en disse. Han var travlt optaget med at spille på computer...

Mine forældre mærkede i øvrigt heller ikke noget, men det må være fordi jeg var den eneste der sad lænet op af en væg....??

Blev skisme da lidt skræmt, da jeg fandt ud af det var jordskælv... lyder til det var lidt vildt hos jer, Milla-Victorias mor...

Anmeld

20. februar 2010

Alína Hólm

jeg mærkede ikke en dyt! og jeg er tættere på det område hvor den skulle ha været aller mest.. i burte nok prøve at være i jordskælv på Island.. det er noget at være nervøs over..

Anmeld

20. februar 2010

Ina33

Jeg bor også i Nordjylland, men mærkede intet..

Jeg kan virkelig godt forstå, at du er rystet, det ville jeg helt sikkert også have været...

Louise

Anmeld

20. februar 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

5,4 på ricterskalaen:

http://jp.dk/indland/article1985901.ece

Det var 4,7 Under alle omstændigheder er det en nogenlunde stor størrelse set i forhold til de fleste jordskælv vi har dagligt. Dem kan vi så af gode grunde ikke mærke langt de fleste af.

Anmeld

20. februar 2010

Michael healer

Milla-Victoria's mor skriver:

Så sidder vi her og hygger mig og prinsessen!!

Pludseligt ryster hele bygningen!! Jeg bor på 1 sal, og har nogle lejere ovenpå!! Men seriøst.... Væggen rystede så voldsomt at jeg troede den ville vælte!!

Prinsessen blev også nervøs!! Jeg var henne og kigge, for jeg troede at en traktor eller lign. var kørt ind i bygningen!!

Nu siger medierne så at man har mistanke om at det er jordskælv!!

Egentligt lidt skræmmende når det ikke er noget man forventer her i lille DK!!

Knus, en lidt skræmt Pernille 

Her er de 12 største jordskælv ifølge målingerne fra GEUS.

16.12.2008 = 4,7*

15.06.1985 = 4.7

18.10.1954 = 4.6

31.10.1930 = 4.5

21.08.1967 = 4.5

05.04.1969 = 4.3

20.01.1989 = 4.3

07.07.1993 = 4.3

01.04.1986 = 4.2

18.10.1994 = 4.2

04.10.1995 = 4.1

14.07.1964 = 4.0

Anmeld

20. februar 2010

Mathilde

Vi mærkede også jordskælvet...blev da helt forskrækket det hele rystede jo!

Anmeld

20. februar 2010

Berg

Gud så var det dèt hundede gøede af. Troede bare det var sne der gled ned fra taget! Ikke voldsomt i midtjylland men åbenbart nok til at få hunde til at gø.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.