Betalt gruppeforsikring gange 2 :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

383 visninger
9 svar
0 synes godt om
19. februar 2010

LotteN

Vi har lige siddet og kigget vores budgetkonto igennem og fik lige et ordenligt nap over fingrene...

I nov 2007 skiftede vi forsikringsselskab og bedte derfor om at for flyttet alle forsikringer - det skete også, men de glemte bare lige at opsige vores gruppelivsforsikringer ved det gamle fosikringsselskab, hvilket betyder vi har betalt 1600 x 2 for meget i de 3 år, nøjj vi er godt nok noget øv herhjemme lige nu...!

Selvfølgelig bære vi meget af skylden, da vi ikke har holdt øje med vores budgetkonto.. men nogen der aner om det er muligt at få disse penge igen? i vores øjne har vores nye forsikringsselskab jo lavet en STOR fejl....???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2010

mariamiss6

hvis i har på skrift at de skulle opsige jeres gamle forsikring, og de ikke har gjort det, så burde i vel kunne søge erstatning, fra jeres nuværende selskab...

men jeg ved det ikke... spørg en advokat ellers...

Anmeld

19. februar 2010

Balderson

Umiddelbart, tror jeg ikke der er noget at gøre...

Det er jo i sidste ende jer der har ansvaret og jer selv der skal tjekke tingene op hos nye forsikringsselskab og i jeres bank...

Anmeld

19. februar 2010

LotteN

mariamiss6 skriver:

hvis i har på skrift at de skulle opsige jeres gamle forsikring, og de ikke har gjort det, så burde i vel kunne søge erstatning, fra jeres nuværende selskab...

men jeg ved det ikke... spørg en advokat ellers...

ja, er godt klr over det ikke var noget problem, hvis vi havde det på skrift, men det har vi jo desværre ikke, da det er foregået telefonisk...

og det er vel egentlig normal procedure, at når man skifter forsikringsselskaber, sorger de for at opsige og overflytte de gamle....!

synes bare det er lidt øv - det er jo 10.000 kr!!!

Anmeld

19. februar 2010

mariamiss6

LotteN skriver:

ja, er godt klr over det ikke var noget problem, hvis vi havde det på skrift, men det har vi jo desværre ikke, da det er foregået telefonisk...

og det er vel egentlig normal procedure, at når man skifter forsikringsselskaber, sorger de for at opsige og overflytte de gamle....!

synes bare det er lidt øv - det er jo 10.000 kr!!!

jo jeg kan godt forstå det er foregået telefonisk, det gør den slags jo stort set altid synes jeg...

Men i må have fået et stykke papir, der bekræfter, at i er kunder hos det nye selskab, og på det samme papir, skal gerne stå hvis i har indgået aftale, om at DE skal opsige jeres andre abonnementer. Så det var egentlig det jeg mente.... Altså tjek dine bekræftelses papirer fra det nye selskab

Anmeld

19. februar 2010

LotteN

mariamiss6 skriver:

jo jeg kan godt forstå det er foregået telefonisk, det gør den slags jo stort set altid synes jeg...

Men i må have fået et stykke papir, der bekræfter, at i er kunder hos det nye selskab, og på det samme papir, skal gerne stå hvis i har indgået aftale, om at DE skal opsige jeres andre abonnementer. Så det var egentlig det jeg mente.... Altså tjek dine bekræftelses papirer fra det nye selskab

jeg har desvære kigget alt hvadjeg har fra forsikringsselskabet og der er desværre kun policer og andet ala det, så øvøv. hvor kan jeg dog fortryde jeg nogen gange smider lidt for meget ud...

Anmeld

19. februar 2010

mariamiss6

LotteN skriver:

jeg har desvære kigget alt hvadjeg har fra forsikringsselskabet og der er desværre kun policer og andet ala det, så øvøv. hvor kan jeg dog fortryde jeg nogen gange smider lidt for meget ud...

ja det er da rigtig ærgerligt. så er der nok desværre ikke noget at gøre...

du kunne jo til en start ringe til dem, og bede om en kopi af den bekræftelse de sendte ud, hvis de har den NØJAGTIG samme liggende under jeres aftale/kontrakt.
Men undlad at fortælle dem hvorfor. bare sig at du vidst er kommet til at smide den ud, men gerne vil have en ny, bare for at have den....

når/hvis du får den, og der så står at de har lovet at afmelde jeres gamle forsikringer, SÅ ringer du og brokker dig....
Ellers er der desværre ikke andet for, end at ringe derind og beklage din nød alligevel, og så håbe på at de ikke gør modstand...

Anmeld

19. februar 2010

Skouboe

Istedet for straks at antage det værste, var det så ikke en ide at ringe til jeres nuværende forsikringsselskab snakke med dem? Stille og roligt og uden at hidse dig op?

Jeg antager at det er jeres gruppelivsforsikring der ikke er blevet opsagt, og lige netop vedr. gruppeliv og ulykkesforsikringer, kan du godt have mere end en - var der sket noget, ville begge forsikringer have udbetalt.

Jeg ville ringe og spørge dem hvad der er sket, siden de ikke har opsagt dem sammen med de andre, da du havde det indtryk at de skulle rykke ALLE jeres forsikringer. Fortæl dem at du er ret ked af at have betalt dobbelt forsikring i 3 år (du indrømmer at I også burde have set at I blev opkrævet dobbelt, men det plejer at køre automatisk, så du har ikke skænket det en tanke) og spørg dem hvad I kan gøre? Siden fejlen sandsynligvis ligger hos dem, må de se hvad de kan gøre. Fejlen kan dog også ligge hos dit gamle selskab, men det kan dit nye selskab finde ud af. Bed dem om at finde en løsning og se hvad de kommer med.

Du skal ikke automatisk afskrive pengene, og man kommer længst overfor forsikringsselskaber med venlighed, så bed dem hjælpe dig til at få løst problemet, og se hvad de vender tilbage med.

Held og Lykke med det )

/Pernille - tidligere medarbejder i et forsikringsselskab...

Anmeld

19. februar 2010

Sofia

Hvis de har lovet at opsige jeres gamle abbonement, har de ikke overholdt de vilkår I har indgået aftalen på, men ja, det er stort set umuligt for dig at løfte den bevisbyrde, eftersom du kun har snakket med dem om det telefonisk. Tror desværre I er ret dårligt stillet rent jurdisk. Det eneste jeg kan komme i tanke om, er at du da kan prøve at ringe til dit nuværende forsikringsselskab, og høre hvad de har at sige om sagen. Man kan jo aldrig vide om de indrømmer fejlen, og vil kompensere, det er da et forsøg værd.

Anmeld

19. februar 2010

LotteN

Skouboe skriver:

Istedet for straks at antage det værste, var det så ikke en ide at ringe til jeres nuværende forsikringsselskab snakke med dem? Stille og roligt og uden at hidse dig op?

Jeg antager at det er jeres gruppelivsforsikring der ikke er blevet opsagt, og lige netop vedr. gruppeliv og ulykkesforsikringer, kan du godt have mere end en - var der sket noget, ville begge forsikringer have udbetalt.

Jeg ville ringe og spørge dem hvad der er sket, siden de ikke har opsagt dem sammen med de andre, da du havde det indtryk at de skulle rykke ALLE jeres forsikringer. Fortæl dem at du er ret ked af at have betalt dobbelt forsikring i 3 år (du indrømmer at I også burde have set at I blev opkrævet dobbelt, men det plejer at køre automatisk, så du har ikke skænket det en tanke) og spørg dem hvad I kan gøre? Siden fejlen sandsynligvis ligger hos dem, må de se hvad de kan gøre. Fejlen kan dog også ligge hos dit gamle selskab, men det kan dit nye selskab finde ud af. Bed dem om at finde en løsning og se hvad de kommer med.

Du skal ikke automatisk afskrive pengene, og man kommer længst overfor forsikringsselskaber med venlighed, så bed dem hjælpe dig til at få løst problemet, og se hvad de vender tilbage med.

Held og Lykke med det )

/Pernille - tidligere medarbejder i et forsikringsselskab...

jeg havde skam også tænkt mig at ringe på mandag - men ville bare lige  høre om nogen herinde vidste noget om det....

og ja, stor fejl fra vores side ikke at kigge voes budgetkonto noget før - men ja, hvis vi ikke får vores penge igen, har vi helt klart lært af det - husk og tjek budetkontoen nogle gange om året

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.