At spise selv..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.673 visninger
12 svar
0 synes godt om
19. februar 2010

hc=k

Jeg spørger og spørger

Min søn er snart 11 måneder og kan ikke spise selv fra en tallerken. Jeg regner bestemt ikke med at de skal kunne spise "pænt" allerede nu, men jeg troede at de så småt ville have lært at tage maden og putte den i munden.
Det eneste han gør er at tage maden og smide på gulvet intet får han spist. Hvis vi giver ham ét stykke af gangen så spiser han det, Måske.

Hvornår forstod jeres at de skulle putte maden i munden??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2010

Joan ( Smallie )

Jeg har Anne som bliver 1 år på onsdag og hun spiser med finger og ske og drikker selv. Men for hulaen det sviner.

Men vi har gjort det på den måde at hun selv har fået lov til at sidde med maden og bliver tilbudt en gaffel med noget på og så stopper jeg ind på samme tid. Når hun så tager det på gaflen så sætter jeg et nyt stykke og forfra.

Men du skal altså ikke være bekymret for det komme bare lige på en gang. Og så vil du slet ikke kunne følge med

Joan

Anmeld

19. februar 2010

Anja

Det sviner bare, når børn lærer at spise selv.

Vores har selv siddet med noget mad ved bordet så snart de begyndte at sidde i højstolen. Det sviner, men jo mere de får lov jo hurtigere lærer de det

God fornøjelse med svineriet

Anmeld

19. februar 2010

Mira0911

Julie er 1 år... Hun sad fulgte os, når vi spiste, og den vej igennem har hun lært, at der skal maden altså ind... Julie smider også maden på gulvet... Ikke noget jeg tager højtidligt... Tror alle børn smider det gulvet...

Anmeld

19. februar 2010

hc=k

Altså han får også lov til at sidde og svine, men han spiser bare ikke noget af maden, han kaster bare med det.

Nå men når han er sulten nok spiser han vel.

Anmeld

19. februar 2010

zille_87

Isabella er også 11 mdr og spiser selv (med mindre det er havregrød) hun bruger fingerne, og det sviner  og der ryger også en smule på gulvet og hele bordet er smurt ind i mad, men jeg er sikker på at det er den eneste måde de selv lære at spise...

Bare bliv ved med at give ham maden på tallerknen, så kan du jo bare give ham lidt mens han bare sidder og roder i maden  så skal det nok komme lige pludselig...

Anmeld

19. februar 2010

LinLin

Hvis han får noget ind i munden ved at få lidt ad gangen, så giv ham det! Måske kan han ikke overskue en hel tallerkenfuld...

(Og til de andre der har svaret, så behøver det ikke nødvendigvis at svine )

Anmeld

19. februar 2010

Christinahr

Min den mindste er et år og han spiser ikke med bestik selv - vi er kun småt begyndt. Han spiser direkte fra bordet for tallerkenen smider han også på gulvet. Vi ligger et stykke af gangen og det putter han fint i munden. Hvis vi ligger mere end et stykke leger han mere med det end han spiser. Han er også glad for at sidde at gnave af en bolle og frugt kan han også nemt sidde at gnave i selv, men ja det sviner af h til

Anmeld

19. februar 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Min alexander på knap 10 mdr. er ligesådan.Han fejer også bare maden ned på gulvet og får intet i munden.Jeg synes heller ikke han er god til at have noget i hånden og spise af.Han brokker det hele i munden på en gang,så vi er nødt til at grave det ud igen.I sidste uge fik jeg næsten en halv bolle gravet ud af hans ganeEr han simpelthen ikke klar til det,eller hvad går det galt?Nogen ideer?

Anmeld

20. februar 2010

Mor til Frederic og Freya

Frederic var omkring 8½ mdr da han selv kunne styre en gaffel - hvis man havde sat noget på den. 

Ca. 10 mdr da han selv kunne stikke i en rugbrøds 'firkant' - broccoli - kartoffelstykke mm og putte det i munden.

Men men men... Hans ynglings redskab er stadig klør 5, undtagens lige til morgenmad yoghurt med havregryn - der  spiser han selv med ske... Kan dog godt tage nogle frugt stykker op med fingerne og spise det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.