Surrealistisk på den ufede måde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

580 visninger
8 svar
0 synes godt om
18. maj 2008

Doktor Doolittle

Ja jeg kan blive ved i dag, I skal lige have denne med.
Vi har nogle X-venner der var meget fordømmende i forbindelse med at jeg aborterede tvillinger for godt 3 år siden, lang historie, der var risiko for at jeg ville dø af graviditeten og for at børnene ikke var normale, kort fortalt. Derfor valgte vi at få dem fjernet.

Disse X-venner (som var en gymnasieven og hans kæreste, jeg har kendt ham i næsten 20 år) var som sagt ekstremt fordømmende da vi var til middag hos dem 3 dage efter aborten var foretaget. Han sagde at han ikke ville have slået 2 børn ihjel. Luften var så tyk af dårlig stemning at man dårligt kunne trække vejret. Efterfølgende kunne jeg bare ikke få mig til at ringe til dem. De ringede et par gange, og så løb det ud i sandet. Jeg har ikke set dem i 3 år.

Men... så dukkede de pludselig op, da Theodor skulle møde sine nye klassekammerater på sin nye skole. De har en søn der er 14 dage yngre end Theodor. Vi håbede så på de skulle gå i hver deres klasse men nej... de skulle da gå i samme klasse. Og ikke nok med det faldt de 2 gutter straks i snak, og da mødet var ovre kom Theodor løbende og spurgte om Philip måtte komme med hjem og lege ;) Livet er sgu´ en joke nogen gange :P

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2008

Sille

hmm ja.. selvfølgelig skal ungerne have lov at lege, men de to mennesker kan da ikke beside empati af nogen art hvis man siger sådan til en der lige har foretaget en abort. jeg er sikker på at dig og din mand ikke har syntes det var fedt at få den abort.. og man kan sgu holde sådan en kommentar for sig selv.. jeg blir sgu helt hidsig.. undskyld.. men syns bare folk kan være så tankeløse...

mærkeligt at du nu er tvunget til at have med dem at gøre igen.. men lad da ungerne lege og hav det forhold til forældrene du har lyst til..

Anmeld

19. maj 2008

Doktor Doolittle

Sille skriver:

hmm ja.. selvfølgelig skal ungerne have lov at lege, men de to mennesker kan da ikke beside empati af nogen art hvis man siger sådan til en der lige har foretaget en abort. jeg er sikker på at dig og din mand ikke har syntes det var fedt at få den abort.. og man kan sgu holde sådan en kommentar for sig selv.. jeg blir sgu helt hidsig.. undskyld.. men syns bare folk kan være så tankeløse...

mærkeligt at du nu er tvunget til at have med dem at gøre igen.. men lad da ungerne lege og hav det forhold til forældrene du har lyst til..

Ja ungerne skal endelig bare lege :) Kun fedt at Theodor allerede har en "ven" i sin nye skole. Vi andre skal nok finde ud af det, det var bare en anelse ubehageligt at møde dem lige dér, især fordi det var så uventet.

Anmeld

19. maj 2008

A.I.G.

Det er da også dårlig karma.

Men at sønnikke har fået sig en god kammerat er jo det primære, men så er den ged jo ikke barberet.
I må hellere lige sætte ord på den middag for mange år siden og så tage den derfra..

KH Anette

Anmeld

19. maj 2008

Doktor Doolittle

[citat][f][småt]A.I.G. skriver:[/småt][/f] Det er da også dårlig karma. Men at sønnikke har fået sig en god kammerat er jo det primære, men så er den ged jo ikke barberet. I må hellere lige sætte ord på den middag for mange år siden og så tage den derfra.. KH Anette[/citat] Ja det frygtede jeg også nogen ville foreslå :'( Jeg tror ikke vi kan tale om det men vi kan prøve.

Anmeld

19. maj 2008

A.I.G.

[citat][f][småt]Doktor Doolittle skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]A.I.G. skriver:[/småt][/f] Det er da også dårlig karma. Men at sønnikke har fået sig en god kammerat er jo det primære, men så er den ged jo ikke barberet. I må hellere lige sætte ord på den middag for mange år siden og så tage den derfra.. KH Anette[/citat] Ja det frygtede jeg også nogen ville foreslå :'( Jeg tror ikke vi kan tale om det men vi kan prøve. [/citat] Ikke at I behøves at krænge hjertet ud. Men sig det er dejligt drengene leger, men for at sætte et punktum efter den middag så følte I jer svigtet af dem pga. manglende indlevelse af jeres situation........... I behøves vel ikke sige meget mere og det du siger, ved de vel også ? Anette

Anmeld

19. maj 2008

Heiberg

uha ja, jeg havde nok også valg,t som du og din mand, at ligge dem på is. Mærkelig måde at sige det på. Og ja nogen gange må man sige, at det er bedre at holde sine meninger for sig selv, især en så sårende bemærkning som denne.

Men ja livet tager en gang imellem, nogen sjove drejninger, og et eller andet sted, er de nok selv godt klar over, hvorfor i ikke snakker sammen den dag i dag.

Dog er børn uskyldige i voksnes stridigheder, og synes det er toppen, at du ser ud over dette og lader drengene være venner. ;)

:D

Anmeld

19. maj 2008

Honningblomst

Det har de da egentlig ret godt af...altså at jeres drenge skal gå sammen og ser ud til at blive gode venner...så kan de gå med en dårlig smag i munden(hvis de da selv mener de har gjort eller sagt noget forkert??)
Bare op med hovedet og så må de jo melde ud, hvis de vil komme med en undskylding eller andet....hvis ikke de ønsker det, så ville jeg lade det være.
De ved forhåbentlig selv de har kvajet sig og hvis ikke, tja, så hjælper det nok ikke at gøre så meget alligevel.
Lad os håbe din søns lille nye ven, ikke har "arvet" hans forældres mangel på empati.
Knus Eva...

Anmeld

19. maj 2008

Doktor Doolittle

Eva skriver:

Det har de da egentlig ret godt af...altså at jeres drenge skal gå sammen og ser ud til at blive gode venner...så kan de gå med en dårlig smag i munden(hvis de da selv mener de har gjort eller sagt noget forkert??)
Bare op med hovedet og så må de jo melde ud, hvis de vil komme med en undskylding eller andet....hvis ikke de ønsker det, så ville jeg lade det være.
De ved forhåbentlig selv de har kvajet sig og hvis ikke, tja, så hjælper det nok ikke at gøre så meget alligevel.
Lad os håbe din søns lille nye ven, ikke har "arvet" hans forældres mangel på empati.
Knus Eva...

Du er nu så sød Eva (L) og jeg kunne faktisk selv have skrevet dette indlæg fra dig ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.