Bøger om babyer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.419 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. februar 2010

Liljesilas

Hejsa.

Jeg vil gerne købe en super god bog om babyer - nyfødte mm. Jeg har aldrig haft mindre søskende eller passet børn, så vil gerne have en rigtig god bog, der siger alt om at få et barn, og hvad man bør forberede mm. Er der nogle der kan anbefale mig en?

Hilsen Maya

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2010

Trolde_mor

mayapigen skriver:

Hejsa.

Jeg vil gerne købe en super god bog om babyer - nyfødte mm. Jeg har aldrig haft mindre søskende eller passet børn, så vil gerne have en rigtig god bog, der siger alt om at få et barn, og hvad man bør forberede mm. Er der nogle der kan anbefale mig en?

Hilsen Maya

Jeg har kun en bog: "GRAVIDITETSBOGEN" skrevet af 12 forskellige, alle eksperter indenfor hver deres område, og den er jeg super glad for, har ikke rigtig følt jeg har haft behov for at købe eller læse andre.

Der står lige fra: barnets udvikling uge for uge, fødsel trin for trin, smertelindring under fødsel, barsel, hvordan det påvirker forholdet, og der er interview med andre mødre i forskellige situationer, alene, i parforhol, med og uden søskende.Hm.. lov og ret, at blive mor - forandring og udvikling, sex og smaliv under gravidteten....

Jeg fik den på tilbud til 100,-

Men ja, den kan i hvert fald anbefales

Anmeld

19. februar 2010

Corn

Jeg har brugt og bruger stadig "bogen om barnet"

Den går op til 6-års alderen og har derfor børnesygdomme osv med... så jeg bruger den stadig med jævne mellemrum som opslagsværk

Anmeld

19. februar 2010

Malene84

Macaab skriver:

Jeg har brugt og bruger stadig "bogen om barnet"

Den går op til 6-års alderen og har derfor børnesygdomme osv med... så jeg bruger den stadig med jævne mellemrum som opslagsværk

Ja den har jeg også  generelt sys jeg faktisk at politiken bøger om børn er super gode... de har også lavet en der hedder mor og barn, som er god - leg med din baby -

Anmeld

19. februar 2010

Corn

Malene84- skriver:

Ja den har jeg også  generelt sys jeg faktisk at politiken bøger om børn er super gode... de har også lavet en der hedder mor og barn, som er god - leg med din baby -

Jeg har også både "leg med din baby" og "leg med dit barn"...

Anmeld

19. februar 2010

Mira0911

Macaab skriver:

Jeg har også både "leg med din baby" og "leg med dit barn"...

Har de samme bøger.. De er fantastiske... :)

Anmeld

19. februar 2010

DK

Jeg læste ALLE bøger på biblioteket omkring graviditet da jeg var gravid med Kirstine. De blev slugt.

Især en kunne jeg rigtig godt lide. Det var Gro Nylander, med "Kære nye mor". Den var super god i en dejlig tone. Seriøs men uden at være en "lærebog". Der var også noget om amning, hvilket man jo skal forholde sig til STRAKS efter fødslen!

Jeg læste også en bog kun om amning. Så vidt jeg husker havde den en blå forside, men jeg kan ikke huske hvad den hed. (suuper godt råd ikke?? he he)

Men tag og lån "Kære nye mor" på bib, eller køb den. Den er super god.

Ellers så i politikkens Bogen om barnet, er der jo fotoserier hvor man ser "sådan bader bu barnet trin for trin" osv...

Anmeld

19. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg kan anbefale "Graviditets Encyklopædien - fra alien til åreknuder" af Karen Høyrup Widding og Kristine Ploug Lemche. Den er ikke så faglig, men har en masse indhold om alvor og pjat (lidt a la en lokumsbog) flotte illustrationer, bl.a. gamle avisannoncer om ventetøj til "svangre og svære damer" m.m. Jeg fik den i fødselsdagsgave og bladrer tit i den for underholdningens skyld... 

Ellers er der Lille Mirakel som er en vidunderlig fotobog af Desmond Morris, med fantastiske billeder af nyfødte og babyer. Den koster 299 på Politikkens Forlag. Den er især fantastisk for billedserierne og beskrivelserne af baby som lærer at krybe, rulle rundt, sidde, kravle og gå, spise m.m. Der er sider som er transperante med tegninger af organerne eller nervebanerne eller musklerne som så lægges henover et foto af baby så man kan se hvor tingene sidder på baby.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.