humøret er væk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

319 visninger
1 svar
0 synes godt om
19. februar 2010

Nullemor

Gå og er så ked af det...

Mit gode humør er helt væk og vil egentlig bare gemme mig helt væk fra alle plikter og bare gå ind i mig selv og slippe for at tænke på noget...

men det er ikke så nemt når man har to børn der skal tages hånd om...

Hvor mange af jer super mødre kan overskue hver dag at skulle lave alle de huslige plikter allene.. og hvordan kunne husmødrene klare alle de ting før i tiden... ved godt der er mange familier der deles om arbejdet i hjemmet...

men ikke her, for manden mener jo at han går på arbejde og trænger til at holde fri når han kommer hjem.... bliver så ga, for det er SKU da også et arbejde at gå hjemme

og derfor står jeg jo med madlavning, indkøb, tøjvask og hvad der der til høre, sende den store i dagpleje, oprydning, opvask, rengøring, bleskif og putning af ungerne...

ved godt at der er enlige mødre der gør det her hver dag.. og tager da hatten af for dem, men syntes bare ikke at jeg kan mere... har ikke meget overskud tilbage til  også at være den glade mor der plejer at synge og lege...

vile bare lige af med min fustation over ikke at være en super mor der har tjek på det hele

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2010

Honningblomst

Nullemor skriver:

Gå og er så ked af det...

Mit gode humør er helt væk og vil egentlig bare gemme mig helt væk fra alle plikter og bare gå ind i mig selv og slippe for at tænke på noget...

men det er ikke så nemt når man har to børn der skal tages hånd om...

Hvor mange af jer super mødre kan overskue hver dag at skulle lave alle de huslige plikter allene.. og hvordan kunne husmødrene klare alle de ting før i tiden... ved godt der er mange familier der deles om arbejdet i hjemmet...

men ikke her, for manden mener jo at han går på arbejde og trænger til at holde fri når han kommer hjem.... bliver så ga, for det er SKU da også et arbejde at gå hjemme

og derfor står jeg jo med madlavning, indkøb, tøjvask og hvad der der til høre, sende den store i dagpleje, oprydning, opvask, rengøring, bleskif og putning af ungerne...

ved godt at der er enlige mødre der gør det her hver dag.. og tager da hatten af for dem, men syntes bare ikke at jeg kan mere... har ikke meget overskud tilbage til  også at være den glade mor der plejer at synge og lege...

vile bare lige af med min fustation over ikke at være en super mor der har tjek på det hele

Der er da ingen der er supermødre med overskud hver dag....og der er ingen grund til at være to hvis den ene kører frihjul. Din mand skal ind i kampen, ellers kan I jo lige så godt være kærester og bo hver for sig...og tro mig, det er tusind gange lettere at være enlig mor end at skulle opvarte et andet voksent menneske.

I bliver nød til at få sat tingene i system, så du gør  noget og I gør en masse fælles...har du andet end dit hjem og børn? hvis ikke så kom ud nogle gange om ugen og dyrk dig selv...svøm, gymnastik et eller andet og hvis du kan lide det, så er en løbetur dagligt med til at give dig masser af energi og de der triste tanker og tunghed forsvinder også nemmere når du rør dig.

Sæt forventningerne i forhold til hvad man kan og skal nå i et hjem, kunne feks være bare at rydde op en gang om dagen...den ene kan putte børn og den anden rydde op, feks. Gør rent en gang om ugen, I kunne skiftes mens den andne har børnene eller I kunne få børnene passet nogle timer lørdag formiddag og så gøre rent der...bare et forslag

Og så synes jeg du skal tage dig en weekend væk fra det hele..enten dig ig din mand eller dig og en veninde..

Håber du finder energi og glæde igen og ja, hverdagen kan til tider føles som en forudsigelig og trist trædemølle... men så må man fylde lidt på..

Knus Eva..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.