Dagens projekt - pakke barselstaske eller hvad det nu hedder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2010

Dictes mor

rup skriver:

Hej

Din liste er stort set som min Så hvis du har glemt noget, så har jeg også.

Men vi har fået afvide at vi også skal have dyne og betræk med til babyen. Jeg ved ikke om det er forskelligt fra sted til sted. Men vi skal selv medbringe det.

Du skal også huske din vandrejournal....

Rikke 38+4

Ups ja, vandrejournal, hvordan kunne jeg glemme den...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2010

Dictes mor

Jeg har slettet bleerne, zinksalven og engangsservietterne og også hårtørreren, den synes jeg selv var sådan lidt overdrevet. Og så sletter jeg lige parfumen og tager en roll on med istedet, og make up, tja den får lige en lille streg over sig også

Anmeld

19. februar 2010

SpunkenJo

Tillykke med at du snart ska en tur på fødegangen. Jeg har tilføjet en lille smule. Min liste så ligeså tosset ud, og havde endda pakket det "grove" uge 31, og sikek et held, for vandet gik 31+4..... Og var herefter indlagt i 5 dage inden jeg fødte.

Blir helt nostalgisk, og drømmer om selv, igen en dag, at skulle glæder mig til denne dag, og pakke tasken igen. (i ro og mag.....)

Knus Jo
- som ønsker jer en fantastisk fødsel

Til mig:
3 par underbukser (STORE, der ska være plads til en "ble")
1 par sokker (hader sokker og går altid i bare tæer)
1 amme bh (men hvordan ved man, hvilken størrelse man kan passe?) (Man kan som regel købe nogen på afdelingen, ellers kan jeg anbefale denne her ..... Ælskede mine!!)
Nat tøj
Joggin bukser
Et par bukser
1 top
1 bluse
Klipklappere el. lign. UUNDVÆRLIGE!
Pandebånd, bred elastik (His du har langt hår, er det guld, for det skjuler lige det "fedtede hår", og kan redde enhver dårlig hårdag på hospi.)

Toilettasken:
Mascara, pudder
Parfume
Bodylotion
Læbepomade
Tandbørste+pasta
Hårbørste+elastikker
Ammeindlæg
Shampoo+body
Hårtørrer (har hørt den er god at have med, fordi det ikke er rart at tørre sig dernede?)

Til baby:
Bleer
6 stofbleer
1 hue
2 par sokker
2 par strømpebukser
1 sweater
1 par sutsko
3 bodyer, evt. m lange ærmer.....
Zinksalve Har de på hospitalet, hvis det sku blive nødvendigt....
Engangsservietter? til hvad??
Flyverdragt, hvorfor ikke bare en dyne om baby fra hospi til bil, og så har farmand varmet bilen op, inden i sætter baby derud?

Navnepapirerne, Fødselsanmeldelse og faderskabs papirerne... 
Vandrejournalen

Andet:
Kamera  Tag MAAANGE BILLEDER, både når I er på vej ud af døren derhjkemme, når I ankommer til hospi, under føslen, lige efter, mens baby ligger på vægten, ved målebåndet etc.... Jeg fødte for tidlift, og mangler alle de der billeder, for vi nåede ikek at tænke så langt.....
Mobil
Oplader
Cd med afslappende musik, hvornår ska du lytte til dem?
Kontanter/små penge
Frugt og lidt mad til Per, muslibar's, juicebrikker, coladåser
En lille flaske champagne til når baby er født, husk glas.....
Evt. pc. Der er tråløst net på de fleste patienthoteller, og at ku sende billederne hjem med det samme, er sgu da hygge.

Anmeld

19. februar 2010

Dictes mor

SpunkenJo skriver:

Tillykke med at du snart ska en tur på fødegangen. Jeg har tilføjet en lille smule. Min liste så ligeså tosset ud, og havde endda pakket det "grove" uge 31, og sikek et held, for vandet gik 31+4..... Og var herefter indlagt i 5 dage inden jeg fødte.

Blir helt nostalgisk, og drømmer om selv, igen en dag, at skulle glæder mig til denne dag, og pakke tasken igen. (i ro og mag.....)

Knus Jo
- som ønsker jer en fantastisk fødsel

Til mig:
3 par underbukser (STORE, der ska være plads til en "ble")
1 amme bh (men hvordan ved man, hvilken størrelse man kan passe?) (Man kan som regel købe nogen på afdelingen, ellers kan jeg anbefale denne her ..... Ælskede mine!!)
Nat tøj
Joggin bukser
Et par bukser
1 top
1 bluse
Klipklappere el. lign. UUNDVÆRLIGE!
Pandebånd, bred elastik (His du har langt hår, er det guld, for det skjuler lige det "fedtede hår", og kan redde enhver dårlig hårdag på hospi.)

Toilettasken:
Mascara, pudder
Parfume
Bodylotion
Læbepomade
Tandbørste+pasta
Hårbørste+elastikker
Ammeindlæg
Shampoo+body
Hårtørrer (har hørt den er god at have med, fordi det ikke er rart at tørre sig dernede?)

Til baby:
Bleer
6 stofbleer
1 hue
2 par sokker
2 par strømpebukser
1 sweater
1 par sutsko
3 bodyer, evt. m lange ærmer.....
Zinksalve Har de på hospitalet, hvis det sku blive nødvendigt....
Engangsservietter? til hvad??
Flyverdragt, hvorfor ikke bare en dyne om baby fra hospi til bil, og så har farmand varmet bilen op, inden i sætter baby derud?

Navnepapirerne, Fødselsanmeldelse og faderskabs papirerne... 
Vandrejournalen

Andet:
Kamera  Tag MAAANGE BILLEDER, både når I er på vej ud af døren derhjkemme, når I ankommer til hospi, under føslen, lige efter, mens baby ligger på vægten, ved målebåndet etc.... Jeg fødte for tidlift, og mangler alle de der billeder, for vi nåede ikek at tænke så langt.....
Mobil
Oplader
Cd med afslappende musik, hvornår ska du lytte til dem?
Kontanter/små penge
Frugt og lidt mad til Per, muslibar's, juicebrikker, coladåser
En lille flaske champagne til når baby er født, husk glas.....
Evt. pc. Der er tråløst net på de fleste patienthoteller, og at ku sende billederne hjem med det samme, er sgu da hygge.

Hejsa,
Og tak for dine tilføjelser. Jeg har nu rettet en del til. Jeg har slettet alt pusle halløj med bleer og servietter mv. Cd'en blev jeg rådet til på fødegangsrundvisningen, da de gerne vil have man har noget dejligt musik i baggrunden, mens man føder, så jeg håber at kunne høre den der, men ja helt klart en af de ting, som kan undværes.

Nu skriver du navnepapirer, fødselsanmeldelse og faderskabspapirer. Nu spørger jeg dumt, og føler mig meget dårligt forberedt. Hvad er det og hvor får jeg fat på det henne, troede egentlig at man fik alle de papirer derinde eller af sin jordemoder?

Anmeld

19. februar 2010

Sara.

Jeg er gået igang med at skrive ned de ting jeg gerne vil have med på sygehuset, når nu det engang går løs for alvor. Men hold da helt op, hvor har jeg skrevet alt for meget ned... Prøv lige at se, er det helt håbløst overdrevet eller er det måske det man skal bruge?

Til mig:
3 par underbukser
1 amme bh (men hvordan ved man, hvilken størrelse man kan passe?)
Nat tøj
Joggin bukser
Et par bukser
1 top
1 bluse

Toilettasken:
Mascara, pudder
Parfume
Bodylotion
Læbepomade
Tandbørste+pasta
Hårbørste+elastikker
Ammeindlæg
Shampoo+body

Til baby:
Bleer
6 stofbleer
1 hue
2 par sokker
2 par strømpebukser
1 sweater
1 par sutsko
3 bodyer
Zinksalve
Engangsservietter?
Flyverdragt

Andet:
Kamera
Mobil
Oplader
Cd med afslappende musik
Kontanter/små penge
Frugt og lidt mad til Per
En lille flaske champagne til når baby er født

Og selvfølgelig autostol monteret i bilen til hjemturen.

Jeg har ikke skrevet noget til Per, det må han selv klare, men det ender jo med at jeg kommer slæbende som om jeg skal på en uges charterferie, men man får jo nok meget ekstra oppakning med sådan en lille en...

Det er alt for meget er det ikke, kunne godt bruge jeres erfarne øjne til lige at gå listen igennem og sige, hvad jeg måske ikke behoves eller om der er noget jeg skal have med?

I stedet for amme bh brugte jeg amme strop bluser fra h&m den første uges tid (måske lidt mere egentlig)... Ens bryster VOKSER som du selv siger (min kæreste sagde det så ud til jeg havde fået et brystjob ) og så gør det oooooooooooooonnnnnnnnnnnndddddtttttttt når mælken løb til (sys jeg i hvert fald) så kunne slet ikke holde til amme bh, men de her stropbluser var fantastiske!!!!!!!

og så ellers som de andre skriver

Anmeld

20. februar 2010

SpunkenJo

Majastina skriver:

Hejsa,
Og tak for dine tilføjelser. Jeg har nu rettet en del til. Jeg har slettet alt pusle halløj med bleer og servietter mv. Cd'en blev jeg rådet til på fødegangsrundvisningen, da de gerne vil have man har noget dejligt musik i baggrunden, mens man føder, så jeg håber at kunne høre den der, men ja helt klart en af de ting, som kan undværes.

Nu skriver du navnepapirer, fødselsanmeldelse og faderskabspapirer. Nu spørger jeg dumt, og føler mig meget dårligt forberedt. Hvad er det og hvor får jeg fat på det henne, troede egentlig at man fik alle de papirer derinde eller af sin jordemoder?

Kig på denne hjemmeside, der finder du formularer etc. når man får børn, ska giftes og andre officielle papirer.
- Det er sandt, man får papirerne af jordemoderen, hvis ikke man selv har dem med, men det er måske rarere at sidde og udfylde dem hjemme, sammen med farmand i ro og mag. Når baby først kommer er fokus et helt andet sted ;-)

Jeg hørte selv bare P3 på stuen, og det var fint, for så var der nogen der småsnakkede i baggrunden. Det der med rolig terapimmusik.... Det tror jeg måske ikek selv helt på. Jeg lytter ikke til sådan noget til daglig, så hvorfor sku jeg pludselig gøre det, bare fordi jeg ska føde.... Jeg er glad for musik med beat, og glad for P3, så jeg blev så gla, da jeg hørte de havde radio på stuen
- Men, det er jo eget valg ;-)

Mht. ammebh, så kan jeg kun varmt anbefale dig, at købe en enkel af dem jeg har givet dig et link på. Om du så bliver glad for den eller ej, og bare må eje flere... Ja, det vides jo ikke, men kvaliteten er bare super, og har ennu ikkek mødt nogen, som har fortrudt et køb af en sådan ammebh. (Tværtimod, folk vil som regel gerne have flere, men de er jo lidt dyre.....)

Håber maven har det dejligt
Knus Jo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.