DAgens projekt - pakke barselstaske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

357 visninger
8 svar
0 synes godt om
19. februar 2010

Dictes mor

Jeg er gået igang med at skrive ned de ting jeg gerne vil have med på sygehuset, når nu det engang går løs for alvor. Men hold da helt op, hvor har jeg skrevet alt for meget ned... Prøv lige at se, er det helt håbløst overdrevet eller er det måske det man skal bruge?

Til mig:
3 par underbukser
1 par sokker (hader sokker og går altid i bare tæer)
1 amme bh (men hvordan ved man, hvilken størrelse man kan passe?)
Nat tøj
Joggin bukser
Et par bukser
1 top
1 bluse

Toilettasken:
Mascara, pudder
Parfume
Bodylotion
Læbepomade
Tandbørste+pasta
Hårbørste+elastikker
Ammeindlæg
Shampoo+body
Hårtørrer (har hørt den er god at have med, fordi det ikke er rart at tørre sig dernede?)

Til baby:
Bleer
6 stofbleer
1 hue
2 par sokker
2 par strømpebukser
1 sweater
1 par sutsko
3 bodyer
Zinksalve
Engangsservietter?
Flyverdragt

Andet:
Kamera
Mobil
Oplader
Cd med afslappende musik
Kontanter/små penge
Frugt og lidt mad til Per
En lille flaske champagne til når baby er født

Og selvfølgelig autostol monteret i bilen til hjemturen.

Jeg har ikke skrevet noget til Per, det må han selv klare, men det ender jo med at jeg kommer slæbende som om jeg skal på en uges charterferie, men man får jo nok meget ekstra oppakning med sådan en lille en...

Det er alt for meget er det ikke, kunne godt bruge jeres erfarne øjne til lige at gå listen igennem og sige, hvad jeg måske ikke behoves eller om der er noget jeg skal have med?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2010

TbCp

Ja det er ikke så nemt at vide hvor meget man skal bruge... jeg endte jo med at ligge der 2 uger så Carsten havde mere med til mig hver gang han kom på besøg.

Amme-bh, der brugte jeg bare sådan en elastiktop i starten, fik Dolly Parton babser henover de første dage.

Og så vil jeg tilføje bind, de har nok på sygehuset, men synes bare jeg har hørt om nogle steder de ikke har. Og de første dage er almindelige bind ikke nok, de skal være de store Tena-bleer.

Anmeld

19. februar 2010

Klumpe-dumpe

Hvor længe har du tænkt I skal blive på barselsgange/hotellet?

Bare det vil være en smule nemmere at kikke på hvad du skal ha´med.

Men her er et par ting jeg bed mærke i.

Mangler måske bukser/sparkedragter til Dicte. (kan kun læse strømpebukser)

Bind/bleer til dig?

Ehm min personlige mening er, at parfume og babyer er et total No go. Parfumer har en MEGET stærk lugt i en lille babys næse. (og hvis du skal amme, kan det også gå i mælken)

-og hvis I skal være der mere end et døgn kunne det måske være rart med ekstra skiftetøj alla bluse-top.

Men som sagt hvis du har en ide om hvor længe I skal/vil være der, er det måske lidt nemmere.

Anmeld

19. februar 2010

TbCp

Jeg lå på neo og der havde de de der forfærdelige skjorter til mig, jeg valgte at have mit eget tøj på bare for at føle mig lidt menneskelig

MEN.... om natten brugte jeg deres tøj at sove i FORDI jeg løb over hver eneste nat og måtte derfor ud og skifte skjorte minimum en gang pr. nat. Men hvis du skal på patienthotel ved jeg ikke om det måske er anderledes, om du så selv skal have alt tøj med

Anmeld

19. februar 2010

Vinker

Puha ja alle de ting man skal ha med... det lyder jo helt vildt, men det er forskelligt fra sygehus til sygehus hvor meget der kan være nødvendigt selv at ha med....

Jeg brugte en del af sygehusets tøj - både til mig selv og Niklas Emil for så havde vi ikke så meget vasketøj når vi kom hjem. Der var også intimsæbe og shampoo til når man skulle i bad, men synes nu det var rart at bruge mit eget.

Jo det er rigtigt at en hårtørre kan være god istedet for at tørre sig forneden. Man kan være godt øm for at sige det mildt. Mener jo bare jeg duppede mig tør for kunne ikke holde ud at blæse derop på - husk ikke at sætte den for varmt!

Ammebh der brugte jeg sådan en elastisk en - den mindede meget om en sportsbh. købt i babysam til ca 200 kr. brugte faktisk den model hele tiden mens jeg ammede.

og ja som Tina skriver så husk at købe de store Tenabind/bleer for at være på den sikker side. Så har du dem også til når du kommer hjem. Jeg nakkede dog et par af dem med fra sygehuset samt et par nettrusset og efter dem kunne jeg "nøjes" med de store natbind.

Jeg fik ikke brugt nogen form for make up - jeg orkede det ikke. folk måtte tag mig som jeg så ud. det var alligevel Niklas Emil der løb med alt opmærksomheden.

Pas på med for meget deo/parfume for de er de nyfødte ikke så glade for. de er meget følsomme!

Det eneste tøj jeg havde med til Niklas Emil var det sæt han skulle ha på hjem og så 5 bodyer i str 50. Dem der var på sygehuset var aaalt for store. de er sådan meget uni.

bleer - både stof og alm samt engangs klude, sæbe var der masser af på sygehuset så det skulle vi ikke ha med, men det er forskelligt fra sted til sted.

Spørg evt din jordmoder om hvordan det er på det sygehus hvor du skal føde

Anmeld

19. februar 2010

Klumpe-dumpe

hov glemte lige babydyne, det ved jeg man skal ha´med nogle steder.

Men som Rikke skrive, så er det en god ide at få listen fra din JM, af hvilke praktiske babyting du selv skal medbringe.

Anmeld

19. februar 2010

Dictes mor

Det var en rigtig god ide med at tage listen med til jordemoderen, det vil jeg gøre. Jeg mener at have hørt, at de har bleer og bind til moderen på patient hotellet, hvor vi skal være i to dage, og der har de også tøj til baby, hvis det skulle blive nødvendigt. Jeg går ud fra de har håndklæder osv. Men ja en lille dyne til DIcte, god idé. Jeg ved faktisk slet ikke, hvad de har af sådan nogle ting. Men det vil jeg lige snakke med jordemoderen om.

Parfumen er slettet på listen, det samme er makeup og alle de der babypusle ting. SÅ den er blevet lidt kortere, tilgengæld har jeg tilføjet et par natdragter/sparkedragter og bukser til Dicte Jeg har fundet lidt tøj frem til hende. Man synes egentlig, at det er lidt svært at pakke, for mange af tingene er jo nogen vi bruger til hverdag. Men så har jeg da en liste at gå efter, når det presser sig på, bogstaveligt talt

Anmeld

19. februar 2010

Milka

klip-klapper! de var uundværlige for mig – mine fødder hævede endnu mere efter fødslen og jeg var ved at gå til af varme. det var det eneste fodtøj jeg kunne holde ud.

parfume og make-up får du nok ikke brug for

Anmeld

19. februar 2010

Ni-ko-li-ne

Majastina skriver:

Jeg er gået igang med at skrive ned de ting jeg gerne vil have med på sygehuset, når nu det engang går løs for alvor. Men hold da helt op, hvor har jeg skrevet alt for meget ned... Prøv lige at se, er det helt håbløst overdrevet eller er det måske det man skal bruge?

Til mig:
3 par underbukser
1 par sokker (hader sokker og går altid i bare tæer)
1 amme bh (men hvordan ved man, hvilken størrelse man kan passe?)
Nat tøj
Joggin bukser
Et par bukser
1 top
1 bluse

Toilettasken:
Mascara, pudder
Parfume
Bodylotion
Læbepomade
Tandbørste+pasta
Hårbørste+elastikker
Ammeindlæg
Shampoo+body
Hårtørrer (har hørt den er god at have med, fordi det ikke er rart at tørre sig dernede?)

Til baby:
Bleer
6 stofbleer
1 hue
2 par sokker
2 par strømpebukser
1 sweater
1 par sutsko
3 bodyer
Zinksalve
Engangsservietter?
Flyverdragt

Andet:
Kamera
Mobil
Oplader
Cd med afslappende musik
Kontanter/små penge
Frugt og lidt mad til Per
En lille flaske champagne til når baby er født

Og selvfølgelig autostol monteret i bilen til hjemturen.

Jeg har ikke skrevet noget til Per, det må han selv klare, men det ender jo med at jeg kommer slæbende som om jeg skal på en uges charterferie, men man får jo nok meget ekstra oppakning med sådan en lille en...

Det er alt for meget er det ikke, kunne godt bruge jeres erfarne øjne til lige at gå listen igennem og sige, hvad jeg måske ikke behoves eller om der er noget jeg skal have med?

jeg brugte amme toppe fra H&M.... der er en slags indre BH og så kan man knappe op foran:0)

sut sko.... der er ikke 100% rent på sygehusets gulve:0) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.