Puha ja alle de ting man skal ha med... det lyder jo helt vildt, men det er forskelligt fra sygehus til sygehus hvor meget der kan være nødvendigt selv at ha med....
Jeg brugte en del af sygehusets tøj - både til mig selv og Niklas Emil for så havde vi ikke så meget vasketøj når vi kom hjem. Der var også intimsæbe og shampoo til når man skulle i bad, men synes nu det var rart at bruge mit eget.
Jo det er rigtigt at en hårtørre kan være god istedet for at tørre sig forneden. Man kan være godt øm for at sige det mildt. Mener jo bare jeg duppede mig tør for kunne ikke holde ud at blæse derop på - husk ikke at sætte den for varmt!
Ammebh der brugte jeg sådan en elastisk en - den mindede meget om en sportsbh. købt i babysam til ca 200 kr. brugte faktisk den model hele tiden mens jeg ammede.
og ja som Tina skriver så husk at købe de store Tenabind/bleer for at være på den sikker side. Så har du dem også til når du kommer hjem. Jeg nakkede dog et par af dem med fra sygehuset samt et par nettrusset og efter dem kunne jeg "nøjes" med de store natbind.
Jeg fik ikke brugt nogen form for make up - jeg orkede det ikke. folk måtte tag mig som jeg så ud. det var alligevel Niklas Emil der løb med alt opmærksomheden.
Pas på med for meget deo/parfume for de er de nyfødte ikke så glade for. de er meget følsomme!
Det eneste tøj jeg havde med til Niklas Emil var det sæt han skulle ha på hjem og så 5 bodyer i str 50. Dem der var på sygehuset var aaalt for store. de er sådan meget uni.
bleer - både stof og alm samt engangs klude, sæbe var der masser af på sygehuset så det skulle vi ikke ha med, men det er forskelligt fra sted til sted.
Spørg evt din jordmoder om hvordan det er på det sygehus hvor du skal føde

Anmeld