Jeg ville begynde at tilbyde hende ting hun kan sidde med i hånden og gumle på og på den måde lære at ting ikke nødvendigvis behøver at smage og føles som mælk... fx skorper, gulerod/agurkestave, ristede rugbrødsstænger mv...
Derudover ville jeg give hende en pause på fx 14 dage og derefter prøve igen med tynd majsgrød (skal have samme konsistens som sovs) med frugtmos i. Sæt hende evt. i en skråstol, så er hun godt støttet og tyngdekraften hjælper til... og så hold dig til grød 1 gang om dagen indtil hun spiser ½-1 dl og derefter kan du udvide med endnu en gang grød eller grøntsagsmos. Du kan evt. få inspiration til opskrifter mv. her - det er de officielle anbefalinger osv. fra sundhedsstyrelsen: http://www.sst.dk/publ/Publ2009/CFF/boern/mad_2009.pdf
Der må gerne grines og pjattes mens hun spiser og gør generelt et stort nummer ud af det med ros og klappen i hænder osv. Giv hende evt selv en ske at sidde med også så hun føler at hun er med. Med den alder hun har behøver det ikke at være fordi hun ikke er interesseret i maden, men kan også være fordi hun selv vil være med til at bestemme - det var det ihvertfald med min datter da hun var 6 måneder. Hvis det er tilfældet, hjælperdet som regel med en ske, eller et eller andet spiseligt i hånden.
Hvordan er hun til at drikke af kop?
Anmeld