gylper...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

489 visninger
5 svar
0 synes godt om
18. februar 2010

mette1987

Hej...

Nu min søn bleven 3 måneder ... Men på det sidste er han begyndt at gylpe det meste af mælken op...

vil vildt gerne vide hvad jeg kan gøre fordi han er van til 130 ml og skulle han kunne klare med sin vægt og kunne han også klare de første 14 dage og pludselig gik det galt... han skal egentligt op på 150 ml med hans vægt derfor virker han mere sulten efter de 130 ml, men nytter jo ik noget at give ham mere når der ryger op igen...

Han får den mælke erstatning der hedder Alomin 1 også blander jeg med Alomin syrnet da han lider af hård mave..

Hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2010

4kløver

mette1987 skriver:

Hej...

Nu min søn bleven 3 måneder ... Men på det sidste er han begyndt at gylpe det meste af mælken op...

vil vildt gerne vide hvad jeg kan gøre fordi han er van til 130 ml og skulle han kunne klare med sin vægt og kunne han også klare de første 14 dage og pludselig gik det galt... han skal egentligt op på 150 ml med hans vægt derfor virker han mere sulten efter de 130 ml, men nytter jo ik noget at give ham mere når der ryger op igen...

Han får den mælke erstatning der hedder Alomin 1 også blander jeg med Alomin syrnet da han lider af hård mave..

Hjælp

Jeg kigger lige med da min har/gør det sammen. jeg beyndte også at de hende mindre mad og efter et stykke tid stoppede det næsten. så nu er det ikke hele flasken der kommer op igen.. Jeg har tænkt på at gå over til allomin2 da den skulle mætte lidt mere(hvad jeg har hørt) så hun ikke skal op på 200ml hver 3 time for så kommer det op igen.. det er som om hun ikke bliver nok mæt af allomin1..

Anmeld

18. februar 2010

Cris

Der skulle ikke betyde noget, hvis han ikke taber sig. Mine børn gylpede (og jeg stadig har en gylpert :-D) utrolig meget! Og jeg ammer, så jeg ikke en gang ved, hvor meget de tager i forhold til hvor meget de gylper... Nogle gange kommer det ud med sådan en hastighed, at de sprøjter over det hele... Den lille nu er næsten 4 måneder, men han tager på som han skal ligesom storbror gjord. Så jeg ville ikke bekymre meget med mindre de taber sig. Nogle børn spiser for hurtigt og får masser af luft i maven og den kommer ud i form for gylp. Hvis du synes, at han har gylpet alt den mælk, så venter du lidt og kan give ham en lille portion mælk til. Jeg tilbyder bryst meget tit for at være sikkert på, at han ikke er sulten. Hvis han ikke rigtig gider, så er han mæt som det skal. Jeg håber, at det hjælper og tjek hans vægt nu og så om en uge igen.

Anmeld

18. februar 2010

mette1987

okay mange tak.. det vil jeg prøve at holde lidt øje med...

gik og tænkte om han ikke kunne tåle allomin nemlig, men vil se tiden an

mange tak

Anmeld

18. februar 2010

mormor9900

4kløver skriver:

Jeg kigger lige med da min har/gør det sammen. jeg beyndte også at de hende mindre mad og efter et stykke tid stoppede det næsten. så nu er det ikke hele flasken der kommer op igen.. Jeg har tænkt på at gå over til allomin2 da den skulle mætte lidt mere(hvad jeg har hørt) så hun ikke skal op på 200ml hver 3 time for så kommer det op igen.. det er som om hun ikke bliver nok mæt af allomin1..

Sundhedpl. siger at Allomin 2 indeholder mere Jern, så det gør jo ikke godt i en hård mave.

Mit barnebarn er nu 4,5 måned og har gylpet/kastet op/har haft hård mave fra dag1!

Han har virkelig haft det dårligt, været meget urolig, spist mange små måltider og sovet meget lidt.

De sidste 2 døgn har han fået modermælkserstatning Enfamil(med tykningsmiddel) samt et par gram afføringsmiddel(efter samråd med sundhedsplejerske) og i dag har han næsten ikke hverken gylpet eller kastet op, og efter aftensmad kartoffel/gulerodsmos er han kommet af med normal lind afføring, så nu venter jeg spændt på at min datter ringer og fortæller om han sover.

mange hilsener

mormor9900

Anmeld

18. februar 2010

Skouboe

Min datter gylpede så meget at hun tabte sig, så vi endte med at give hende Enfamil MME (Kan købes på apoteket).

Hvis det hjælper på problemet, kan du prøve at kontakte jeres læge se om I kan få en grøn recept på det (det er lidt pebret). Det er lidt forskellige regler fra region til region hvad kravene er for en grøn recept, men det kan lægen hjælpe med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.