bræk mad...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

607 visninger
9 svar
0 synes godt om
18. februar 2010

BinaMor

8 gange på 1 1/2 time har pjevsen nu kastet op. hun er 20 måneder.

hvad kan jeg give hende som er rart at få derop igennem igen?

hun kan ikke holde NOGET i sig..

men nu er det skum og slim da der ikke er mere at få op nu

men hun skal jo have væske.. hvor længe uden væske og mad ville i ringe til lægen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2010

Lise

Yaiks, lyder ikke rart. Jeg havde nu nok ringet til vagtlægen allerede, men jeg bliver også så pyldret når min søn kaster op...

Jeg ville give æblejuice eller saftevand, og så kiks, hvidt brød eller måske havregrød. Har dog prøvet at have en havregrødseksplosion i barnevognen engang - sikke et svineri

Nå, men er det ikke noget med så længe i har kontakt og hun har våd ble/tisser, så er der ikke noget alarm.

God bedring!

Anmeld

18. februar 2010

Honningblomst

Giv hende alt hun vil have....min gamle læge sagde kogt vand med sukker...men tror bare det er vigtigt at hun spiser noget og lige meget hvad, så er der jo ikke så meget der er rart at brække op, men jo mere væske jo nemmere at brække sig.

Du kan købe nogl breve på apoteket med noget pulver i du kan blande i vand, det sikre at hun får hvad hun skal have af salte, sukker osv...

God bedring med hende..

Anmeld

18. februar 2010

LouiseNielsen

Jeg ville ikke ringe til lægen endnu, syntes jeg ikke der som sådan er grund til..... Giv hende at spise hvad hun har lyst til, tænk ikke så meget over hvad det er... Også ellers bare noget saftevand, og faktisk gerne ablejuice, da der er mange gode ting i hvis ikke hun vil spise.....

Anmeld

18. februar 2010

Lone Jakobsen

hejsa

kog en liter vand, tilsæt en tsk salt og en spsk sukker. når det er kølet af kan du bruge det til at lave saftevand af. det vender processen. druesukker er bedst, men alm sukker kan bruges.

hvis det skal gå hurtigt, så tilsæt en smule salt til saftevandet. men smag på det inden du giver hende det.

god bedring og et herfra

Anmeld

18. februar 2010

N&J

Jeg ville prøve give hende med lidt mellemrum, men is, det har jeg altid fået anbefalet, men da jeg selv var barn stod den på ristet brød med smør og kogt kold vand

Anmeld

18. februar 2010

BinaMor

tak skal i have! vi ringede da hun havde brækket sig 15 gange. han sagde vi sku se tiden an nu da hun var så gammel. og holde øje med feber.

hun vil ik have is eller noget sødt. heller ikke væske af nogen form har tilbudt alt. nu sover hun udmattet på mig. vågner op for at brække sig og sover så videre.

det er godt nok hårdt at se hende sådan. tror kun jeg har oplevet 1 gang at hun har brækket sig førhen. ikke engang gylp da hun var spæd

Anmeld

18. februar 2010

Cris

Nå, hun skulle tjekkes hos lægen, hvis hun bliver ved om natten. Men jeg ville ikke prøve at give hende noget. Jeg ville have noget vand og noget brød i et eller andet sted, hvor hun kan se det, men jeg ville ikke prøve at give hende noget. Hvordan ville du har det, hvis du var syg på den samme måde? Man har ikke lyst til så meget. Hvis hun har det bedre i morgen, så kunne det være, at hun gerne vil spise og drikke noget...  Og hvis du synes, at hun skal have lidt væske, så prøve at give hende kamille te med lidt sukker i.

Anmeld

18. februar 2010

BinaMor

Cris skriver:

Nå, hun skulle tjekkes hos lægen, hvis hun bliver ved om natten. Men jeg ville ikke prøve at give hende noget. Jeg ville have noget vand og noget brød i et eller andet sted, hvor hun kan se det, men jeg ville ikke prøve at give hende noget. Hvordan ville du har det, hvis du var syg på den samme måde? Man har ikke lyst til så meget. Hvis hun har det bedre i morgen, så kunne det være, at hun gerne vil spise og drikke noget...  Og hvis du synes, at hun skal have lidt væske, så prøve at give hende kamille te med lidt sukker i.

det er rigtigt. så vil jeg ik have lyst til så meget.

Anmeld

18. februar 2010

mormor9900

gabriellasmor skriver:

8 gange på 1 1/2 time har pjevsen nu kastet op. hun er 20 måneder.

hvad kan jeg give hende som er rart at få derop igennem igen?

hun kan ikke holde NOGET i sig..

men nu er det skum og slim da der ikke er mere at få op nu

men hun skal jo have væske.. hvor længe uden væske og mad ville i ringe til lægen?

Pulveret der bli'r nævnt hedder Revolyt, og indeholder alle de næringsstoffer hun mister . Det kan opløses i al væske, dog ikke i mælk.

Hvis hun er ked af at drikke, så prøv at gi' hende væsken enten på en ske eller køb de små engangskanyler og "sprøjt" lidt i hende.Ved godt det lyder lidt brutalt, men det kan sagtens gøres stille og blidt(så'n gør man med for tidlig fødte der ikke kan finde ud af at sutte)

mvh

mormor9900

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.