Når din hund skal forstå

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.236 visninger
11 svar
0 synes godt om
18. februar 2010

smokin

At der er hundelegetøj og babylegetøj!

Jeg frygter at skulle købe meget legetøj fordi de ikke er så gode til at forstå dit og mit. Den her spillebamse vi har fået. Jeg skal bare tænke på at røre den - så står han der med det samme. 

Og han leger ikke stille med den - den får ALT hvad den kan trække. Ligesom hans pivedyr - der er det eneste formål at få pivedyret til at stoppe med at pive. 

Vi har selvfølgelig tænk os at have børnelåge osv ind til hendes værelse, men det kan jo nok ikke undgåes at der ligger legetøj på gulvet i ny og næ. 

Hvordan tackler jeres hunde babylegetøj? Ashlan er HELT skudt i det... det dufter åbenbart dejligt og er spændende. 

http://www.youtube.com/watch?v=02xfdHS9I38

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2010

Risen

ihh søde det er jo lidt svært med de hunde Mine to hunde er også meget interesseret i Claras legetøj , men herhjemme siger vi bare meget strengt "NEJ" og så ved de at det er forbudt.. Men hvis det ikke hjælper ville jeg nok træne med nogle godbider.. Altså give dem godbider for IKKE at tage prinsessens legetøj, og give dem når de bruger deres eget.. Har i overvejet et gitter til børneværelset eller et andet sted ? det skal vi ihvert fald have op..

Anmeld

18. februar 2010

Miamaja

vores hund ved ogsaa godt hvad der er hans legetoj og hvad der ikke er hans, men han er snu nok til kun at tage det naar der er ingen der ser det (som regel altid guldklumpens smaa bamser)og saa kan jeg ellers finde dem rigtig snavset ude i haven. saa jeg prover bare at laegge hans bamser vaek saa hunden ikke snige vaek med dem

Anmeld

18. februar 2010

Sujan

Jeg har trænet hunde og hvis andre har spørgsmål er de velkommen til at skrive.. Har fået hjælp til mine problem hunde af nogle dygtige mennesker og har et godt netværk inden for alt hvad der har med hunde at gøre. Enten skal du virkelig sætte dig for at bruge meget tid på at træne hunden ellers skal du simpelthen sørge for sin hund ikke kan få fat i legetøjet. Din hund er meget ung og synes sikkert bare det lugter helt fantastisk. En ting du lam gøre er når du ser den nærmer sig legetøjet at stille dig imellem og sige højt og bestemt Ah ah... Altså du er den der bestemmer og det er din ejendel som den ikke må røre. Men tager mange forsøg og tålmodighed før det virker. Og sørg for den har sit eget legetøj der dækker dens behov.

På vidioen opfordre du hunden til at lege med bamsen. Hvis han ikke må røre den forvirre du ham meget.

Anmeld

18. februar 2010

Tvilling

Sujan skriver:

Jeg har trænet hunde og hvis andre har spørgsmål er de velkommen til at skrive.. Har fået hjælp til mine problem hunde af nogle dygtige mennesker og har et godt netværk inden for alt hvad der har med hunde at gøre. Enten skal du virkelig sætte dig for at bruge meget tid på at træne hunden ellers skal du simpelthen sørge for sin hund ikke kan få fat i legetøjet. Din hund er meget ung og synes sikkert bare det lugter helt fantastisk. En ting du lam gøre er når du ser den nærmer sig legetøjet at stille dig imellem og sige højt og bestemt Ah ah... Altså du er den der bestemmer og det er din ejendel som den ikke må røre. Men tager mange forsøg og tålmodighed før det virker. Og sørg for den har sit eget legetøj der dækker dens behov.

På vidioen opfordre du hunden til at lege med bamsen. Hvis han ikke må røre den forvirre du ham meget.

Enig !! Også min tanke. At han bliver opfordret på vidoen. Men til at forvirre.

Anmeld

19. februar 2010

smokin

Sujan skriver:

jeg ved godt jeg opfordrer ham til at lege med den, det var jo hele pointen. Men han kan sagtens SELV finde ind til tingene som pt. står i poser gemt væk. hvis jeg nu leder efter noget der står ved poserne og flytter på dem, så ved han GODT hvad der er i dem... 

Jeg er jo ikke totalt blank at jeg sidder med en bøf foran ham og vifter den og siger "næh næh nok se ikke røre".. nu var det mere princippet i at han gerne vil lege med den. 

Tror du har tolket indlægget rimlig forkert, jeg søger ikke en forklaring på hvorfor han opfører sig som han gør på videoen. tværtimod. 

Jeg søger en forklaring på hvordan babylegetøj ikke bliver så interessant som det pt. er. 

Anmeld

19. februar 2010

MTS

Jeg vil gerne lige følge med her. tror nemlig jeg får de samme problemer med min hund.

Anmeld

19. februar 2010

Mira0911

Vores hund tager det meget fint med Julie's legetøj, at det er hendes og ikke hans...

Han tager sit eget legetøj og leger med det, eller går hen og ligger det hos Julie... :)

Anmeld

19. februar 2010

Corn

Vores hund er meget dum men han tager ikke ungernes legetøj.. Før nu, hvor han nupper en bamse, for at de skal opdage ham og lege med ham... Hvad gør man ikke for opmærksomhed...

Men babyer og deres legetøj synes han slet ikke om. Så det holder han sig fra

Anmeld

19. februar 2010

Pia.

Hvis jeg ikke havde læst din tekst først havde jeg troede at du havde købt nyt legetøj til din skønne hund - det ligner fuldstændig du leger med ham og bamsen, men hver gang han rør den (og nogen gange har han den også i munden) så siger du ar ar eller nej... Jeg tror ikke han forstår det på den der måde...

Det er vist et spørgsmål om at du får lært ham det en gang for alle (kan bestemt tage lang tid) - mine hunde snupper alle bamser de kan komme i nærheden af, men de ødelægger dem ikke, jeg kan komme hjem til en hundekasse med 10 bamser som de har hentet på værelserne (også selvom jeg ikke vil have hunde på førstesalen, men det er så en anden historie) - nu har jeg jo ikke helt små børn der sutter på legetøjet så for mig har det jo ikke den helt store betydning, de ryger i vaksemaskinen ind imellem

En anden ting er at du skal passe med at bruge ord som Nej, da nej er et ord vi i forvejen bruger meget i dagligdagen og let bare bliver til en lyd i hundens ører - du skal finde dig en høj bestemt lyd som hunden kun høre i det her tilfælde - da Matti var lille bed han meget i ens hænder og jeg lavede en høj "skrige-pive" lyd (svært at forklare på skrift) og det betød nu var legen slut nu var han for voldsom og så ville jeg ikke lege med ham - imens jeg lavede lyden vendte jeg ham ryggen, så han slet ikke var i tvivl. Efter et par uger bed han aldrig igen.. - Det er måske samme metode du skal bruge over for din hund, at finde jeres egen lyd og vise ham at det er FORBUDT at tage legetøjet - så i det han rør det, kommer gående med det, eller bare nærmer sig det så siger du den lyd meget bestemt og vender ham ryggen, Prøv det, måske virker det ikke på din hund men det kan helt sikkert ikke skade at prøve...

Håber I finder en god løsning...

Knus Pia.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.