Hvis jeg ikke havde læst din tekst først havde jeg troede at du havde købt nyt legetøj til din skønne hund - det ligner fuldstændig du leger med ham og bamsen, men hver gang han rør den (og nogen gange har han den også i munden) så siger du ar ar eller nej... Jeg tror ikke han forstår det på den der måde...
Det er vist et spørgsmål om at du får lært ham det en gang for alle (kan bestemt tage lang tid) - mine hunde snupper alle bamser de kan komme i nærheden af, men de ødelægger dem ikke, jeg kan komme hjem til en hundekasse med 10 bamser som de har hentet på værelserne (også selvom jeg ikke vil have hunde på førstesalen, men det er så en anden historie) - nu har jeg jo ikke helt små børn der sutter på legetøjet så for mig har det jo ikke den helt store betydning, de ryger i vaksemaskinen ind imellem
En anden ting er at du skal passe med at bruge ord som Nej, da nej er et ord vi i forvejen bruger meget i dagligdagen og let bare bliver til en lyd i hundens ører - du skal finde dig en høj bestemt lyd som hunden kun høre i det her tilfælde - da Matti var lille bed han meget i ens hænder og jeg lavede en høj "skrige-pive" lyd (svært at forklare på skrift) og det betød nu var legen slut nu var han for voldsom og så ville jeg ikke lege med ham - imens jeg lavede lyden vendte jeg ham ryggen, så han slet ikke var i tvivl. Efter et par uger bed han aldrig igen.. - Det er måske samme metode du skal bruge over for din hund, at finde jeres egen lyd og vise ham at det er FORBUDT at tage legetøjet - så i det han rør det, kommer gående med det, eller bare nærmer sig det så siger du den lyd meget bestemt og vender ham ryggen, Prøv det, måske virker det ikke på din hund men det kan helt sikkert ikke skade at prøve...
Håber I finder en god løsning...
Knus Pia.
Anmeld