Hundespørgsmål - Ved godt det er en baby side... :-S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

910 visninger
16 svar
0 synes godt om
18. februar 2010

Ina33

Jeg har en dejlig hvalp på 4 måneder. I går var jeg en tur i hundeskoven, hvor Tinke selvfølgelig løb uden snor. Jeg VED at hun er rar og venlig, og på ingen måde aggressiv, derfor synes jeg det er okay hun løber uden snor.

Desværre var vi så uheldige at møde en Golden Retriver uden snor, som IKKE var rar og venlig, Tinke blev overfaldet og bidt af hunden....

Nu er mit spørgsmål, er ejerne erstatningsansvarlig? Jeg har en dyrlægeregning på 700,-, som jeg da helt bestemt mener ejeren af den anden hund skal betale, men har jeg loven på min side?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2010

Risen

Loppe skriver:

Jeg har en dejlig hvalp på 4 måneder. I går var jeg en tur i hundeskoven, hvor Tinke selvfølgelig løb uden snor. Jeg VED at hun er rar og venlig, og på ingen måde aggressiv, derfor synes jeg det er okay hun løber uden snor.

Desværre var vi så uheldige at møde en Golden Retriver uden snor, som IKKE var rar og venlig, Tinke blev overfaldet og bidt af hunden....

Nu er mit spørgsmål, er ejerne erstatningsansvarlig? Jeg har en dyrlægeregning på 700,-, som jeg da helt bestemt mener ejeren af den anden hund skal betale, men har jeg loven på min side?

tror desværre ikke der er så meget at komme efter, da din hund heller ikke var i snor..Med mindre den anden hunds ejer siger god for det..  :/ Men pyhaa en tur  håber din vovse er okay ? ..

Anmeld

18. februar 2010

Pia.

Desværre er der ikke meget at gøre - da begge hunde var uden snor, havde din hund der imod været i snor var historien en helt anden snak, lige på nær hvad reglerne selvfølgelig er i denne hundeskov - der er sikkert regler der hedder at man slipper sin hund på eget ansvar... Betal du din regning og pris dig lykkelig for at din hund stadig lever, og at hun forhåbentlig ikke får alt for mange men - det er vigtigt at du meget hurtigt møder andre søde hunde hun hurtigt kan blive tryg ved..

God bedring med vovsen.

Knus Pia.

Anmeld

18. februar 2010

Mamman

Profilbillede for Mamman

Uden at jeg ved det, men skal hunde i en hundeskov ikke være uden snor??

Den hundeskov i lufter hundene i, er alle hunde løse. det er vel det der er ideen med en hundeskov, det er jo et lukket område hvor man kan have sine hunde løbende frit.

Det er lige før jeg tror at der er et skilt hvor der står at de ikke skal have snor på

Anmeld

18. februar 2010

Ina33

Reglerne i hundeskovene er sådan at man gerne må slippe sin hund løs, men bestemt ikke noget man skal. Hvis man har en hund der på nogen måde udviser aggressiv adfærd, så SKAL denne føres i snor.

Jeg har nu læst mig frem til, at det faktisk er ulovligt at have en aggressiv hund løs.

Jeg har talt med ejeren af den anden hund, og han forsikrede mig om at han nok skulle betale dyrlægeregningen, så det var selvfølgelig dejligt. Men synd for den næste hund der møder denne aggressive tæve...

Anmeld

18. februar 2010

Trolde_mor

Syntes du skal snakke med en advokat. For syntes da helt klart der er noget der. Den anden hund er agressiv og har angrebet din hund punktum.

Tænkt hvis den angreb andre. Man slipper ikke sin hund løs i en HUNDEskov hvis den ikke kan opfører sig ordentlig overfor andre hunde. Så er det lige meget om de er i snor eller ej.

Uhh tør slet ikke tænke på hvis det var min lille dejlige vovse...

Anmeld

18. februar 2010

Sujan

Hov forkert tråd jeg svarede på.. Her kommer det rigtige.

Den anden hund har en ansvarsforsikring der dækker. Men der er en selvrisiko som ejeren skal betale men det måde jo finde ud af om kan betale sig. Min hund ødelagde f.eks. min søsters kærestes briller da de ødelagde dem mens de var på besøg

Anmeld

18. februar 2010

..

Hej.

Jeg er hundeadfærdsbehandler.. Du siger at din hund er sød og venlig men jeg bliver nødt til at spørge om du kender noget til hundesprog? Ved du hvilke signaler din hund sender? - ikke at jeg siger at din hund på nogen måde er aggressiv eller noget men hvis den er lige i lømmelalderen kan det godt være at den ældre hund bare ville sætte den på plads.. Man er jo ikke altid lige klarsynet når det drejer sig om ens egen elskede hund

Anmeld

18. februar 2010

Faith

Jeg har været ude for det samme med min hund, og ejeren af den anden hund og jeg blev enige om at deles om dyrlægeregningen, da begge hunde jo var uden snor, og at det jo er hvad der kan ske når man kommer i en hundeskov.

Anmeld

18. februar 2010

mariamiss6

Macrolf skriver:

Hej.

Jeg er hundeadfærdsbehandler.. Du siger at din hund er sød og venlig men jeg bliver nødt til at spørge om du kender noget til hundesprog? Ved du hvilke signaler din hund sender? - ikke at jeg siger at din hund på nogen måde er aggressiv eller noget men hvis den er lige i lømmelalderen kan det godt være at den ældre hund bare ville sætte den på plads.. Man er jo ikke altid lige klarsynet når det drejer sig om ens egen elskede hund

jeg er ikke hundetræner... men jeg ved da at når én hund sætter en hvalp på plads, så banker de den ikke... og slet ikke "ud af det blå", det blive rmåske til et nap eller et usynligt tyg sammen i skindet...

Anyways, det lyder da fint og flinkt af den anden hundeejer, at han gerne vil betale dyrlægeregningen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.