Nogle der kan svare:0)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

503 visninger
6 svar
0 synes godt om
18. februar 2010

Valle81

Hejsa:0)

Nu er det sådan at jeg er blevet sygemeld for ca 4 ger siden, hvilket var 4 uger inden min barsel skulle være startet ( 15-02-2010)

Nu er mit spørgsmål så, starter barsel med at tælle fra den oprindelige dato, eller bliver den "suspenderet" fordí man jo egentlig er sygemeldt indtil fødslen, og så først starter fra fødselsdagen og så derved bliver 4 uger længere den anden ende??

Håber nogle kan svare og at mit spg er til at hitte ud af:0)

Christina

36+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2010

Pige2009

Din barsel starter først, når den starter. Har du været sygemeldt op til tæller det ikke med i barselsperioden, da det er en sygemelding på linje med influenza.

K.h. Linda

Anmeld

18. februar 2010

Oliver10

Din barsel begynder først den dag du føder -Altså at du får penge fra den dag du føder og så 52 uger frem (eller hvor meget overenskomsten siger) Jeg har selv 46 uger, 5 ugers ferie + en uges ferie/fri, så jeg har ialt 52 uger og det startede først d. 7. januar, hvor jeg fødte Oliver

Anmeld

18. februar 2010

bagger26

Valle81 skriver:

Nu er det sådan at jeg er blevet sygemeld for ca 4 ger siden, hvilket var 4 uger inden min barsel skulle være startet ( 15-02-2010)

Nu er mit spørgsmål så, starter barsel med at tælle fra den oprindelige dato, eller bliver den "suspenderet" fordí man jo egentlig er sygemeldt indtil fødslen, og så først starter fra fødselsdagen og så derved bliver 4 uger længere den anden ende??

Christina

36+3

Ved ikke om jeg forstår dit spg rigtig. Men sådan som jeg har forstået det, så er min barsel startet her 4 feb, har termin 4 marts. Jeg har gået sygemeldt siden 16 dec, men er nu på barsel.. du får det ikke lagt til i den anden ende...

Fx folk der føder 2 uger før termin, får heller ikke lagt de 14 dage til i den anden ende, med mindre de har været indlagt... MEN ved ikke om jeg bare har forstået det helt forkert... Så det er ikke noget du må hænge mig op på..  Så hvis jeg er forkert på den, må folk lige rette mig hehe...

Knus...

Anmeld

18. februar 2010

TbCp

Jeg var sygemeldt fra uge 28...og indtil den dag jeg skulle på barsel, 8 uger før termin mener jeg. Og på det tidspunkt startede barslen så... så fra uge 28-32 var jeg sygemeldt og herefter hed det barsel.

Anmeld

18. februar 2010

Lon1976

Christina

36+3

Hejsa

Perioden hedder jo noget forskelligt. Den 1. periode hedder graviditetsorlov (4 uger før termin - typisk) derefter Barselsorlov på 14 uger og til sidst hedder det forældreorlov.

Jeg tror ikke at du får din orlov lagt til i den sidste ende. Hvis man f.eks. føder før man er gået på graviditetsorlov, så starter ens barsel dagen efter man har født (under normale om stændigheder - man kan jo være indlagt i længere tid af en eller andne årsag)

Men hæng mig ikke op på det - det er bare sådan jeg tror det er.

Anmeld

18. februar 2010

lion

Jeg forstå det sådan. Jeg er sygemeldt fra d. 29 nov til d. 23 jan, hvor min barsel så starter 4 uger før termin.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.