Er der nogen der ved...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

647 visninger
7 svar
0 synes godt om
17. februar 2010

Mettemus

... hvor højt graviditetshormontallet (er det mon en rigtigt ord??) skal være før slår positivt ud på en graviditetstest?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2010

oo

hmmm...ikke specielt højt, tror jeg. sidste år da jeg var gravid udenfor livmoderen fik jeg en - ikke helt tydelig - streg og der var mit hcg tal noget under 100. man laver jo meget mindre hcg ved graviditet udenfor livmoderen, som du sikkert ved.

Anmeld

17. februar 2010

Mettemus

Jeg er nemlig lidt i tvivl (læs: "meget"): mit hormontal ligger stadig på omkring 80 selvom det er over to uger siden jeg blev opereret, og jeg tænker: kan jeg være gravid igen, falder det bare laaaangsomt (det faldt fra 2000 til 150 på én uge, og så 150 til godt 80 i ugen efter), skal jeg tænke over det i forhold til at må drikke alkohol osv (ikke fordi jeg planlægger kampdruk, men alligevel rart at vide)

Anmeld

17. februar 2010

oo

hmm...ja, det er ret højt, synes jeg følger de dig med blodprøver eller hvordan?

hmm... det er lidt spøjst, men jeg tror måske bare at det falder langsomt hos dig...

Anmeld

17. februar 2010

Riksen

Jeg ved ikke rigtigt med hcg-tallet, men da jeg fik foretaget en udskrabning i november, fik jeg at vide, at der var risiko for at de ikke fik det hele med. Det er ikke for at gøre dig bekymret, men hvis de ikke har fået det hele med, så falder hcg-niveauet jo ikke.

Knus Rikke

Anmeld

18. februar 2010

Mettemus

Tjuhl skriver:

hmm...ja, det er ret højt, synes jeg følger de dig med blodprøver eller hvordan?

hmm... det er lidt spøjst, men jeg tror måske bare at det falder langsomt hos dig...

Ja får taget kontrolblodprøver en gang i ugen indtil hcgtallet er i nul. Noget tyder på at det bare falder langsomt til sidst, men jeg blir alligevel lidt paranoid. Må lige spørge lægen næste gang jeg skal have taget blodprøver...

Anmeld

18. februar 2010

Mettemus

Riksen skriver:

Jeg ved ikke rigtigt med hcg-tallet, men da jeg fik foretaget en udskrabning i november, fik jeg at vide, at der var risiko for at de ikke fik det hele med. Det er ikke for at gøre dig bekymret, men hvis de ikke har fået det hele med, så falder hcg-niveauet jo ikke.

Knus Rikke

Jeg får taget nogle kontrolblodprøver, netop for at kontrollere om de har fået det hele med ud under operationen. Men nu er jeg så i tvivl om, om tallet falder som det skal eller om der er noget nyt under opsejling? Det kan godt være at jeg skal spørge min læge i stedet for at gå og tænke så meget over det

Anmeld

18. februar 2010

Riksen

Jeg skal ikke gøre mig klog på det, men det var bare min første tanke. Uanset hvad, så er det nok klogt at kontakte din læge. Det er jo ikke til at holde ud at gå at spekulere...

Knus Rikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.