2 ugers ferie i de 13 uger før barsel...? er det et problem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

318 visninger
4 svar
0 synes godt om
17. februar 2010

ditdot

Hej,

jeg står i den situation at vi gerne vil på ferie til Israel hvor min mand bor inden "bebsen" kommer til Juli for at besøge familien dernede. Det betyder at jeg har fået ferie 2 uger over påske til den 9 april. Jeg har en fuldtidsstilling og går fra i ca midten af maj altså 2 måneder før termin og det betyder så igen at de to ugers ferie ligger i de 13 uger før man går fra. Har læst at barselspenge satsen udregnes på timer i 13 uger inden, har det da nogen betydelse at jeg har 2 ugers ubetalt ferie der??? Skal ringe til kommunen i morgen,men er der nogen som har erfaring med dette? 

Synes det er en jungel at finde ud af det hele, specielt som førstegangsføderske....man ved jo knapt hvad man skal spørge om ....

Håber på hurtigt svar derude

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2010

Mor til L&S

ditdot skriver:

Hej,

jeg står i den situation at vi gerne vil på ferie til Israel hvor min mand bor inden "bebsen" kommer til Juli for at besøge familien dernede. Det betyder at jeg har fået ferie 2 uger over påske til den 9 april. Jeg har en fuldtidsstilling og går fra i ca midten af maj altså 2 måneder før termin og det betyder så igen at de to ugers ferie ligger i de 13 uger før man går fra. Har læst at barselspenge satsen udregnes på timer i 13 uger inden, har det da nogen betydelse at jeg har 2 ugers ubetalt ferie der??? Skal ringe til kommunen i morgen,men er der nogen som har erfaring med dette? 

Synes det er en jungel at finde ud af det hele, specielt som førstegangsføderske....man ved jo knapt hvad man skal spørge om ....

Håber på hurtigt svar derude

Knus

Hej

Nej det tror jeg bestemt ikke - tror helt sikkert du får barselspenge udregnet efter din alm løn - du har jo også selv optjent din ferie!

Jeg har været deltids sygemeldt siden januar og går på barsel om 1 1/2 uge.... Så nu tænker jeg jo:

Får jeg ikke barselspenge efter min alm fulde løn???

Knus Rollo 34+1

Anmeld

17. februar 2010

ditdot

Hej,

tak for det hurtige svar  og jo du må da få fulde barselspenge selvom du har været sygemeldt, jeg har spurgt om det samme da jeg snakkede med dem sidst  og der fik jeg afvide at det var vigtigt at sygemelde sig og ikke gå ned i tid, da man i så fald ville miste penge i den sidste ende. Grunden til at jeg er lidt usikker er fordi det er ubetalt ferie, er lige flyttet til danmark efter 7 år i udlandet og startede på mit nye arbejde i oktober så jeg har jo ikke rigtig optjent nogle feriedage endnu....Men jeg tror da også det er ok, vil bare være sikker....

Knus

Anmeld

17. februar 2010

Mor til L&S

ditdot skriver:

Hej,

tak for det hurtige svar  og jo du må da få fulde barselspenge selvom du har været sygemeldt, jeg har spurgt om det samme da jeg snakkede med dem sidst  og der fik jeg afvide at det var vigtigt at sygemelde sig og ikke gå ned i tid, da man i så fald ville miste penge i den sidste ende. Grunden til at jeg er lidt usikker er fordi det er ubetalt ferie, er lige flyttet til danmark efter 7 år i udlandet og startede på mit nye arbejde i oktober så jeg har jo ikke rigtig optjent nogle feriedage endnu....Men jeg tror da også det er ok, vil bare være sikker....

Knus

Jamen jeg er jo også gået ned i tid - Er deltids sygemeldt!! Hmm...

Men for at være på den sikre side så ring på kommunen - tør ikke sige det når du har været i udlandet osv... Men mon ikk at du får fuld barselspenge - det tror jeg

Anmeld

17. februar 2010

ditdot

hej igen,

nej, jeg mener at hvis man f.eks har en 37 timers stilling og det bliver for meget, så skal man sygemelde sig på sin 37 timers stilling og ikke skrive på en ny kontrakt som siger at man er ansat på 25 timer f.eks for så er det de 25 timer som gælder når man skal have barselspenge, no need to worry! 

kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.