Hej med Jer
Jeg har været til scanning idag, og hæmatomet er heldigvis blevet mindre. Babyen har det godt, og jeg har faktisk fået et 3D billede med hjem af den, samt endnu et billede af den (meget store!) hånd.
Hun sagde, at hun troede grunden til at jeg blødte var, at når en graviditet dannes går det meget stærkt. Derfor kan der dannes et "skørt" kar, der efterfølgende kan briste og bløde. Det er højst sandsynligt det der er sket sagde hun. Nu bløder det så inde fra slimhinden, og danner en udposning - hæmatomet. Fra at være på størrelse med barnet for 2 uger siden, er det nu blevet mindre, hvilket er dejligt at vide. Jeg har heller ikke nær så ondt! Moderkagen ligger fint helt oppe i toppen af livmoderen, hæmatomet sidder ved bunden. Livmoderhalsen var fuldstændig lukket som den skal være.
Det, der kan ske, er, at hvis blodet ikke kan komme ud, så vil hæmatomet vokse, og kan til sidst komme bag om moderkagen, hvilket ville være rigtigt skidt. Når jeg f.eks. sidder ned i længere tid, så begynder det at gøre ondt, for så kan blodet ikke komme ud. Men lægen sagde, at hun ville skyde vores chancer til 80/20 for at det gik godt. Så det er dejligt.
Så det, at jeg bløder, er blevet vendt til noget godt - blodet kommer ud! Jeg har en god fornemmelse synes jeg, jeg tror det kommer til at gå
Det var min opdatering!
Kh Susanne
Anmeld