Jeg har fået nye odds

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

821 visninger
9 svar
0 synes godt om
17. februar 2010

Bavianis

Hej med Jer

Jeg har været til scanning idag, og hæmatomet er heldigvis blevet mindre. Babyen har det godt, og jeg har faktisk fået et 3D billede med hjem af den, samt endnu et billede af den (meget store!) hånd.

Hun sagde, at hun troede grunden til at jeg blødte var, at når en graviditet dannes går det meget stærkt. Derfor kan der dannes et "skørt" kar, der efterfølgende kan briste og bløde. Det er højst sandsynligt det der er sket sagde hun. Nu bløder det så inde fra slimhinden, og danner en udposning - hæmatomet. Fra at være på størrelse med barnet for 2 uger siden, er det nu blevet mindre, hvilket er dejligt at vide. Jeg har heller ikke nær så ondt! Moderkagen ligger fint helt oppe i toppen af livmoderen, hæmatomet sidder ved bunden. Livmoderhalsen var fuldstændig lukket som den skal være.  

Det, der kan ske, er, at hvis blodet ikke kan komme ud, så vil hæmatomet vokse, og kan til sidst komme bag om moderkagen, hvilket ville være rigtigt skidt. Når jeg f.eks. sidder ned i længere tid, så begynder det at gøre ondt, for så kan blodet ikke komme ud. Men lægen sagde, at hun ville skyde vores chancer til 80/20 for at det gik godt. Så det er dejligt.

Så det, at jeg bløder, er blevet vendt til noget godt - blodet kommer ud! Jeg har en god fornemmelse synes jeg, jeg tror det kommer til at gå

Det var min opdatering!

Kh Susanne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2010

mariamiss6

nårh det lyder da godt så....

Anmeld

17. februar 2010

signe117

Fantastisk!

Dejligt at læse - og dejligt at du insisterede og blev taget alvorligt og nu ved hvad der foregår med din krop!

Jeg hepper stort på den lille baby med den store hånd

Kh Signe

Anmeld

17. februar 2010

SaNiNa

Det var dejlig at hører

Anmeld

17. februar 2010

smokin

Hvor dejligt

Anmeld

17. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Sikke en dejlig nyhed! Jeg er sikker på det ikke bliver et problem, så længe du husker at "tømme blodet ud" ved at gå lidt rundt osv!

Og fedt at din egen fornemmelse er god - det plejer at være et rigtig godt tegn!

Skønt skønt skønt!

Knus

Anmeld

17. februar 2010

Moderator

Det er jeg superglad for at høre!! Det lød rigtigt væmmeligt at du gik rundt og blødte uden at få en ordentlig forklaring på hvad der skulle ske...

Og tillykke med den raske lille tvebak!

Kh

Rosa

Anmeld

17. februar 2010

oo

iiih hvor er det godt nyt! tillykke!!

Anmeld

17. februar 2010

Bavianis

Tusind tak alle!

Ja, det er virklig dejligt. Ikke bare at finde ud af hvad det er, men også at fagpersonenerne omkring mig tager mig seriøst. Det er meget trygt at føle, at de er "på" en... Nu mangler jeg bare at få sparket lægen ud, så føler jeg helt jeg er på vej igen!

Jeg skal ringe til ham i morgen, da min familie skal på ferie til Norge i næste uge, og jeg selvfølgelig gerne vil med (ufedt at være alene tilbage i Danmark med alt det her...). Han skal sige god for det ift at jeg er sygemeldt, så jeg håber inderligt han ikke er i sit sadisitiske humør i morgen...!!! Jeg skifter læge så snart jeg er hjemme igen.  

Anmeld

17. februar 2010

Moderator

Det er bare rigtig godt!... Jeg håber snart det forsvinder helt. Det gjorde min venindes. Det skal bare gå godt!!

det er rigtig dejligt at høre. SOm jeg også skrev til dig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.