Vildt nervøs for at sprække.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.390 visninger
37 svar
0 synes godt om
17. februar 2010

Bare mig..

Ja selv om der stadig er et godt stykke tid til, frygter jeg allerede at sprække. Jegg frygter ikke fødslen som sådan, men nøjh hvor jeg frygter at sprække.

Er der ikke nogen der kan fortælle mig om det kan mærkes (hvad følte i) og hvordan det er når man skal syes sammen igen.

Både min mor og mormor sprækkede hele vejen rundt ved første fødsel, og F*** jeg er bange for at sprække. Tanken om det kan holde mig vågen om natten...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2010

hc=k

marikka skriver:

Ja selv om der stadig er et godt stykke tid til, frygter jeg allerede at sprække. Jegg frygter ikke fødslen som sådan, men nøjh hvor jeg frygter at sprække.

Er der ikke nogen der kan fortælle mig om det kan mærkes (hvad følte i) og hvordan det er når man skal syes sammen igen.

Både min mor og mormor sprækkede hele vejen rundt ved første fødsel, og F*** jeg er bange for at sprække. Tanken om det kan holde mig vågen om natten...

Jeg sprækkede ikke og jeg fik afvide til fødselsforberedelse at det bare i bund og grund handler om at lytte godt efter jordmoderen og så bare trække vejret.

Jeg fik afvide at det tit skyldes at det det hele går alt for stærkt .

Håber du kan bruge mit svar lidt

Anmeld

17. februar 2010

Bare mig..

hc=k skriver:

Jeg sprækkede ikke og jeg fik afvide til fødselsforberedelse at det bare i bund og grund handler om at lytte godt efter jordmoderen og så bare trække vejret.

Jeg fik afvide at det tit skyldes at det det hele går alt for stærkt .

Håber du kan bruge mit svar lidt

Okay, det hjælper da lidt på min nervøsitet  Har også hørt noget om at det gælder om at følge kroppen og lade kroppen "presse" når der skal presses. Men shit.......

Anmeld

17. februar 2010

Honningblomst

Jeg blev klippet for at min søn kunne komme ud, men jeg var bedøvet i skeden og fik lagt en ekstra bedøvelse da de syede så det var virkelig det mindste af det.

Knus..

Anmeld

17. februar 2010

CarinaSB

Jeg sprækkede heller ikk :) det eneste jeg fik var en lille rids oppe ved urinrøret da Noah fik revet mig på vej ud ..

Anmeld

17. februar 2010

hc=k

marikka skriver:

Okay, det hjælper da lidt på min nervøsitet  Har også hørt noget om at det gælder om at følge kroppen og lade kroppen "presse" når der skal presses. Men shit.......

Jamen det er helt rigtigt, man skal ikke tvinge kroppen til noget den jo ikke kan.

Jeg er helt sikker på at du nok skal klare dethelt uden problemer hvis du lytter til dig selv og til din jordmoder.
Da jeg skulle føde havde jeg forventet at jeg nærmest skulle dø, men det var slet ikke så forfærdeligt som jeg forventede mig.

Ja igen Lyt Lyt Lyt.

Hvis der er noget du vil spørge om så er du mere end velkomen til at spørge mig

Anmeld

17. februar 2010

Corn

Da jeg fik min første, kom han ud i én presseve og det gjorde at jeg skulle syes lidt, men ikke noget af betydning

Det jeg tilgengæld har det værst med... Også nu hvor jeg skal igennem en fødsel til sommer, er opkastningerne jeg får i overgangsfasen, for det har jeg bare hverken overskud eller lyst til, på det tidspunkt.

Og så den første tissetur efter fødslen... Den kan jeg ikke lide

Det er de to ting jeg synes er det mest frygtelige ved at føde, og det er jo faktisk ikke så galt endda..

Macaab 20+5

Anmeld

17. februar 2010

Bare mig..

Puha hvor er jeg glad for i siger det er det mindste af det. Jeg er VIRKELIG bange for det. Ja og så det der med at blive klippet.  jeg kan blive helt dårlig ved tanken om at jeg måske sprækker eller skal klippes.

Anmeld

17. februar 2010

BinaMor

øj jeg var også bange. meget endda

men sjovt nok.. jeg sprækkede ikke men min indre skamlæbe røg næsten helt af. den blev simpelthen reven af, da jeg pressede hende ud. men jeg mærkede det IKKE. pressefasen husker jeg som det dejlige for der lå man ikke i udvidelsesveerne og led for sig selv. der arbejder man. så jeg tvivler på du mærker noget. smerterne før det er så kolosale at en sprækning bare er en kildre fornemmelse (hvis man opdager det)

ps. 80%sprækker på hospital. 20% sprækker ved hjemmefødsel.

så det gælder om at følge vejledningen og "slappe"af

Anmeld

17. februar 2010

hc=k

marikka skriver:

Puha hvor er jeg glad for i siger det er det mindste af det. Jeg er VIRKELIG bange for det. Ja og så det der med at blive klippet.  jeg kan blive helt dårlig ved tanken om at jeg måske sprækker eller skal klippes.

Godt råd er at snak med din jordmoder om hvor bange du er for det. Hun kan helt sikkert snakke med dig om det og give dig råd.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.