4 år og ingen "bedste ven"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.650 visninger
5 svar
0 synes godt om
17. februar 2010

Ina33

Ja det drejer sig om min søn på 4 år. Han er glad for at gå i børnehave, og han leger meget med de andre. Det der bekymrer mig mest, er at han ikke har nogen bedste venner. Der er to drenge, som han ser MEGET op til, og det er KUN de to han vil lege med, og han vil gøre alt for dem. Som jeg ser det, er de to drenge ikke det bedste selskab for ham. Når jeg afleverer ham om morgenen, er det ikke usædvanligt at der udspiller sig følgende:

Vi kommer ind, de to drenge står i gardaroben, så snart de ser min søn, siger de begge "vi gider ikke lege med dig, og vi vil aldrig hejm til dig, og du må ikke komme med os hjem!" Godt så, så er det ligesom på plads!

Jeg har selvfølgelig vendt det med pædagogerne, og de ser ikke noget problem, de siger at drengen leger fint sammen, og at som de ser det, så har de et ligeværdigt forhold....?

Min søn har endnu ikke haft legekammerater med hjem (han har gået i børnehaven i godt et år), han vil kun have de to dreng med hjem, og de vil ikke!

I dag spurgte jeg så drengene igen, først den ene som sagde nej, og derefter den anden som ..... CHOK SAGDE JA! Nu er jeg lidt bange for om han virkelig har lyst, eller om han bare sagde ja, fordi det var mig og ikke Oskar der spurgte....

Hmmm jeg synes egentlig det hele er ret problematisk....  

Men nu regner jeg med at ringe til drengens mor (ham der sagde ja til at komme med hjem), og høre om han stadig har lyst, og ligesom også høre hans mors version af det hele.... Eller er det mon dumt?

Åhhhh de kære børn kan give os SÅ mange dumme bekymringer...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2010

tascia

hvis pædagogerne ikke umiddelbart ser det som et problem, tror jeg altså heller ikke du skal gøre det til et problem, det er tros alt dem som oplver dem sammen hver dag.

min datter er også først nu begyndt at lave legeaftaler og hun er 4½, men det bunder mere i hun er eneste pige på hendes årgang, så enten er pigerne yngre eller ældre, og har derfor ikke rigtig set hende som en ligeværdig.

gi det lidt tid, mon ikke det kommer af sig selv?

og ja ring da til moren og få en legeaftale i hus, men lad vær med at nævn det andet, det tror jeg ikke du får noget ud af. måske de rent faktisk leger rigtig godt uden problemer

Anmeld

17. februar 2010

Corn

Jeg ville også bare lave en legeaftale og så tage den derfra. Når først de har besøgt hinanden, så får de som regel et andet forhold.

Anmeld

17. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Det er noget svært noget, det med at danne sociale relationer i den alder. Syntes også det var meget svært for Idun i den nye børnehave.

Men jeg havde faktisk op til FLERE snakke med pædagogerne i børnehaven og jeg syntes faktisk ikke rigtig de tog det seriøst... MMm..

Så tilfældigt en dag, så mødte vi en pige og hendes mor fra børnehaven i netto og pigerne legede på legepladsen i en lille time. Så aftalte vi en lege-date også var isen ligesom brudt NU har hun nogen stykker, som hun også leger med der hjemme og det var også rigtig godt i forhodl til relationerne i børnehaven. Men jeg tror det er en god idé, at ringe til forældrene og høre om legedates, hvis det er. Så skal de ikke sige ja eller nej i børnehaven og skabe en ærgelig situation der.

Måske vil de gerne lege, men vil spille op foran hinanden. Så er det bedre at spørge derhjemme

Held og lykke med det. Det er i hvertfald gået rigtig godt med Idun, efter isen blev brudt... Men det er bare noget svært noget i starten, så skal de have lidt hjælp

Anmeld

17. februar 2010

1977

Profilbillede for 1977

Vi har kun 2 fra børnehaven vi har med hjemme - og det er nogle vi kender tilbage fra dagplejen (og hvor jer er veninder med hendes mor) Mon ikke det kommer?

Anmeld

17. februar 2010

3xM

tror bestemt heller ikke du skal være nervøs...

vi har endnu ikke haft lege dates med hjemme men her i ferien skal vi da helt sikkert prøve, men jeg har ikke været nervøs over de manglende hjemme venner endnu ))

så følg de andre råd med at ringe til moderen og ta den derfra og så tror jeg mange ting ændre sig i skole ))

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.