prøv lige at se det her

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.456 visninger
5 svar
0 synes godt om
16. februar 2010

Mama3

11-12-2009

Selv om man betaler næsten 14.000 kroner for en barnevogn, kan man langt fra være sikker på, at man har gjort noget godt for sit barn.

Det viser en ny test, som Tænk har foretaget af 10 barnevogne på det danske marked.

Den eksklusive Silver Cross, der går for at være barnevognenes Rolls Royce, dumper med et brag. Den vinder ganske vist på sit smukke design, men karakteriseres som et skrummel at køre med, de hårde hjul er dårligt affjedrede, og tilmed kan den ikke klappes sammen.

Dertil kommer, at Tænk efter testen har anmeldt Silver Cross Balmoral til Miljøstyrelsens Kemikalieinspektion, fordi man fandt phthalater over den tilladte grænseværdi i den dyre barnevogn.

Tænk har i sin test givet karakteren "Bedst i test" til 4 barnevogne, som alle ligger i den dyreste halvdel af testen i prisklassen fra 4.249 kroner til 6.499 kroner.

De fire vogne er Emmaljunga Big Star Supreme, Teutonia Monsun S, Odder Olivia Sport og Trille Gigant.

Har man ikke råd til de dyre vogne, kan man godt få en sikker vogn langt billigere, men der er færre finesser og mindre komfort ved de billige, lyder konklusionen.

Kilde: Jyllands-Posten.

Link: www.netbaby.dk/show.asp?ID=3603

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2010

LotteGabriella

filuccasmor skriver:

11-12-2009

Selv om man betaler næsten 14.000 kroner for en barnevogn, kan man langt fra være sikker på, at man har gjort noget godt for sit barn.

Det viser en ny test, som Tænk har foretaget af 10 barnevogne på det danske marked.

Den eksklusive Silver Cross, der går for at være barnevognenes Rolls Royce, dumper med et brag. Den vinder ganske vist på sit smukke design, men karakteriseres som et skrummel at køre med, de hårde hjul er dårligt affjedrede, og tilmed kan den ikke klappes sammen.

Dertil kommer, at Tænk efter testen har anmeldt Silver Cross Balmoral til Miljøstyrelsens Kemikalieinspektion, fordi man fandt phthalater over den tilladte grænseværdi i den dyre barnevogn.

Tænk har i sin test givet karakteren "Bedst i test" til 4 barnevogne, som alle ligger i den dyreste halvdel af testen i prisklassen fra 4.249 kroner til 6.499 kroner.

De fire vogne er Emmaljunga Big Star Supreme, Teutonia Monsun S, Odder Olivia Sport og Trille Gigant.

Har man ikke råd til de dyre vogne, kan man godt få en sikker vogn langt billigere, men der er færre finesser og mindre komfort ved de billige, lyder konklusionen.

jamen så er det kun godt at vi ikke er nogle af dem der har kastet 14.000 kr. efter en barnevogn, hvilket jeg i øvrigt synes er helt hen i vejret

Vi har en Trille Gigant, som vi er meget tilfredse med, bort set fra at den allerede er meget rusten, selvom den for det meste har stået inde Men nu har de jo så også lavet en ny model med rustfrit stel

Anmeld

16. februar 2010

BetonSlotsPrinsesserne

filuccasmor skriver:

11-12-2009

Skønt at vide at jeg tog det rigtige valg med at bruge den Odder barnevogn jeg selv lå i som lille
Der er kun en træls ting, den er ikke med lufthjul, og kan ikke få det da den er fra årgangen hvor hjulene ikke har samme størrelse..

Anmeld

16. februar 2010

Miamaja

uha, jeg ville aldrig give 14.000 for en barnevogn. den bruger man jo kun i ca. 1 til 1. 5 aars tid. saa hellere en god solid klapvogn. den kan man da bruge i 3 aar.

jeg sprang let og elegant over barnevogns projektet og elsker mit klapvognskob- den har gjort sit job og mere til.

Anmeld

16. februar 2010

Honningblomst

Lige med de vågne, så er jeg ret sikker på at man køber den fordi den er smuk og anderledes og udstråler andet end de dødsyge og ens barnevogne der er så mange af.....og mon ikke man får en god brugtpris..

Anmeld

16. februar 2010

Cris

Miamaja skriver:

uha, jeg ville aldrig give 14.000 for en barnevogn. den bruger man jo kun i ca. 1 til 1. 5 aars tid. saa hellere en god solid klapvogn. den kan man da bruge i 3 aar.

jeg sprang let og elegant over barnevogns projektet og elsker mit klapvognskob- den har gjort sit job og mere til.

Hvad for en bruger du i USA? For der ovre kører meget bil og I skal bruge en, som kan klappes og ikke fylder for meget, ikke? Det der med kæmpe barnevogne er meget dansk. Det er tradition... I Spanien bruger man meget tit kun klapvogne, som kan klappes helt ned og flad. Men det er ved at blive moderne i Kbh med små barnevogne som Boogaboo som er kombivogne..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.