hvornår fik i lov at hører hjerte lyd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.007 visninger
9 svar
0 synes godt om
16. februar 2010

anneR

Jeg har været til første jordmor besøg i dag. Det hele blev lidt stresset for hun var 30min forsinket, og jeg skulle nå på job, og passe min kunder. Men vi nåde det hele, og hun fik fortalt en masse om at være gravid

Til sidst lige inden jeg skal til og gå, siger hun at hun først vil lytte efter hjerte lyd næste gang for det er sjældent, man kan hører noget allerede nu, er i uge 15. Men jeg fik lokket hende til og prøve hvis jeg lovede at jeg ikke blev nervøs og ville kræve scanning hvis ikke vi kunne hører det lille hjerte. Det lovede jeg for mens vi snakkede kunne jeg mærke min lille pige tomle rundt.

Og jeg hørte det lille hjerte klart og tydeligt, hvor var det fedt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2010

Anne85

Ih hvor er du heldig :-) min jdm ville ikke lytte efter det da jeg var ved hende i uge 15.... Så håber jeg får lov til at høre det når jeg skal til 2. Lægebesøg om et par uger

Anmeld

16. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Man kan høre hjertelyd fra 12. uge. Men de fleste jm'er vil ikke lytte hjertelyd før efter nf...

Anmeld

16. februar 2010

smokin

anneR skriver:

Jeg har været til første jordmor besøg i dag. Det hele blev lidt stresset for hun var 30min forsinket, og jeg skulle nå på job, og passe min kunder. Men vi nåde det hele, og hun fik fortalt en masse om at være gravid

Til sidst lige inden jeg skal til og gå, siger hun at hun først vil lytte efter hjerte lyd næste gang for det er sjældent, man kan hører noget allerede nu, er i uge 15. Men jeg fik lokket hende til og prøve hvis jeg lovede at jeg ikke blev nervøs og ville kræve scanning hvis ikke vi kunne hører det lille hjerte. Det lovede jeg for mens vi snakkede kunne jeg mærke min lille pige tomle rundt.

Og jeg hørte det lille hjerte klart og tydeligt, hvor var det fedt

jeg hørte min i uge 14 klart og tydeligt! Dejlig fornemmelse.

Anmeld

16. februar 2010

Pige2009

Jeg var også til 1. jordemoderbesøg i uge 15, hvor jeg fik lov til at høre hjertelyden

K.h. Linda

Anmeld

17. februar 2010

FrkLarsen

jeg var til Jordemoder i uge 13+6 og jeg fik lov til at høre hjertelyd  
Tror det er meget forskelligt fra jordemoder til jordemoder

Kamilla 15+4

Anmeld

17. februar 2010

NoName

Jeg har ikke hørt hjertelyd endnu... Var ikke klar over at jeg selv skulle spørge efter det...

NoName 17+0

Anmeld

17. februar 2010

Muffinmus

begge gange i uge 14-15 ca. Og vi havde ingen problemer med at høre lyd overhovedet selv om moderkagen begge gange lå ud ad til.

Anmeld

17. februar 2010

Chris H

Det var kun fordi jeg havde min datter med til første jdm besøg at hun prøvede at finde hjertelyd. Gry blev nemlig ved med at sige at hun skulle lytte til maven

Hun fandt den (desværre) ikke, men mærkede selv liv (for første gang) et par dage efter

Anmeld

17. februar 2010

msax

Vi hørte hjertelyd da vi var til nf-scanning. Scanningsjordmoder satte lyd på som om det var det mest naturlige i hele verden. Sådan var det også første gang jeg var gravid.

Mener også jeg hørte hjertelyd til første jordmoderbesøg i uge 16 da jeg var gravid med Mille, og forventer da stærkt også at få lov til at lytte med når jeg skal til første jordmoderbesøg med baby på mandag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.