I må altså hjælpe mig med at planlægge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

853 visninger
10 svar
0 synes godt om
16. februar 2010

1977

Profilbillede for 1977

I denne uge mister jeg min mmf mødom og jeg har brug for lidt hjælp. Jeg skal have en lille en klar til fredag kl 13.30 og en stor 3 lags klar til lørdag eftermiddag.

Jeg ved slet ikke hvor jeg skal begynde (eller hvornår), for hvor lang tid tager det?

Hjælp mig!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2010

Tynen

Har du kigget i tråden: "Trin for trin"?

Det er en lille starthjælp på MMF-kagernes forunderlige og meget tidberøvende verden

Jeg brugte en døgn på den mariehønekage (Men havde lige et barn der også skulle have opmærksomhed ) - Lod den "trække" i lang tid, og skulle samtidig have det tilpasset barnets sovetider osv.
Det er ikke det at lave kagen der tager tid, og den passer jo egentlig sig selv mens det skal "sætte" sig, smørcremen skal størkne osv.

Det er mere det sidste - Altså MMF-delen - der virkelig kan give mig en brændende lyst til kaste mig ud af vinduet af bare arrigskab.
Men nu har jeg altid stået med det efter kl. 21 og derfor endt med at stå træt, gravid og besværet til over kl. 0100.

MEN, når det er sagt, så er det bestemt ikke sidste gang jeg skal i sving med kageprojektet.. Jeg skal bare have afsat begge unger først

Held og lykke med projektet!

/Trine

Anmeld

16. februar 2010

1977

Profilbillede for 1977
Tynen skriver:

Har du kigget i tråden: "Trin for trin"?

Det er en lille starthjælp på MMF-kagernes forunderlige og meget tidberøvende verden

Jeg brugte en døgn på den mariehønekage (Men havde lige et barn der også skulle have opmærksomhed ) - Lod den "trække" i lang tid, og skulle samtidig have det tilpasset barnets sovetider osv.
Det er ikke det at lave kagen der tager tid, og den passer jo egentlig sig selv mens det skal "sætte" sig, smørcremen skal størkne osv.

Det er mere det sidste - Altså MMF-delen - der virkelig kan give mig en brændende lyst til kaste mig ud af vinduet af bare arrigskab.
Men nu har jeg altid stået med det efter kl. 21 og derfor endt med at stå træt, gravid og besværet til over kl. 0100.

MEN, når det er sagt, så er det bestemt ikke sidste gang jeg skal i sving med kageprojektet.. Jeg skal bare have afsat begge unger først

Held og lykke med projektet!

/Trine

Ok lidt fatsvag må man vel være med jævne mellemrum Ok så langt så godt.....hvad med opbevaring så de ikke bliver tørre? Altså kagebunden. Eller bliver de mums bløde igen når de bliver cremet og smurt?

Og hvordan f***** skal jeg nå det hele når jeg også lige skal bage 50 boller og lave chili til 25 mennesker Jeg tror jeg har taget munden for fuld denne gang - også selvom jeg har taget fri fra job på fredag

Anmeld

16. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså jeg plejer at lave mmf'en mindst en dag før og ligge den i køleskabet.

Dagen før bager jeg bunde og laver cremer.

PÅ dagen (om morgenen) ligger jeg den sammen.

Så smører jeg den op med første lag smørcreme. (glæder mig til at prøve med palmincremen, for den skal kun stivne KORT tid )

Så venter jeg en lille time. Så smører jeg den op igen.

Så mmf'er jeg den og pynter.

Så er jeg klar til kl. 14 ca, hvor vi plejer at få gæster til boller og lagkage.

Mens jeg venter på at smørcremen stivner, så har jeg bollerne i ovnen...

Og hvis jeg 'bare' skal lave gryderet til om aftenen, kan denne jo nemt laves dagen før eller sættes over tidligt om formiddagen, så man ikke skal tænke over den

GO FORNØJELS...

Anmeld

16. februar 2010

1977

Profilbillede for 1977
Zafir skriver:

Altså jeg plejer at lave mmf'en mindst en dag før og ligge den i køleskabet.

Dagen før bager jeg bunde og laver cremer.

PÅ dagen (om morgenen) ligger jeg den sammen.

Så smører jeg den op med første lag smørcreme. (glæder mig til at prøve med palmincremen, for den skal kun stivne KORT tid )

Så venter jeg en lille time. Så smører jeg den op igen.

Så mmf'er jeg den og pynter.

Så er jeg klar til kl. 14 ca, hvor vi plejer at få gæster til boller og lagkage.

Mens jeg venter på at smørcremen stivner, så har jeg bollerne i ovnen...

Og hvis jeg 'bare' skal lave gryderet til om aftenen, kan denne jo nemt laves dagen før eller sættes over tidligt om formiddagen, så man ikke skal tænke over den

GO FORNØJELS...

Det lyder som en god plan, men jeg bliver desværre nødt til at have kagen klar til kl 11 for der kommer de første gæster. Det er åben hus, så de kommer trissende hele dagen. Men det bliver vist nok din tidslinie jeg kommer til følge

Anmeld

16. februar 2010

Moderator

Jeanne skriver:

Det lyder som en god plan, men jeg bliver desværre nødt til at have kagen klar til kl 11 for der kommer de første gæster. Det er åben hus, så de kommer trissende hele dagen. Men det bliver vist nok din tidslinie jeg kommer til følge

Enten må du lave den om aftenen så og i køleskabet, eller tidligt op

Hvad er det du skal holde???

Anmeld

17. februar 2010

1977

Profilbillede for 1977
Zafir skriver:

Enten må du lave den om aftenen så og i køleskabet, eller tidligt op

Hvad er det du skal holde???

Ja nu må du ikke grine   Fredag skal vi holde børnefødselsdag for 20 unger i børnehaven, og lørdag kommer hele den pukkelrygget til 4 års fødselsdag. Vi gad ikke holde det over flere omgange i år, så det bliver åbenhus i håb om at de vil fordele sig

Anmeld

17. februar 2010

Moderator

Jeanne skriver:

Ja nu må du ikke grine   Fredag skal vi holde børnefødselsdag for 20 unger i børnehaven, og lørdag kommer hele den pukkelrygget til 4 års fødselsdag. Vi gad ikke holde det over flere omgange i år, så det bliver åbenhus i håb om at de vil fordele sig

Jamen... HVorfor skulle jeg da grine over det? Jeg elsker selv at holde fødselsdage og gør det også gerne med åben hus. Syns nu også mest det med børnehaven er skræmmende hehe.

Anmeld

17. februar 2010

Ina33

Jeanne skriver:

Undskyld men nu griner jeg, men det gør jeg faktisk kun fordi jeg også altid har hadet at holde børnefødselsdag over 4 gange!!!

Jeg har flere gange leget med tanken om åbent hus, jeg elsker at have gæster og gerne hele dagen, så det ville passe mig perfekt med åbent hus. Jeg har så dog været bange for folks reaktion, så derfor har jeg aldrig holdt det sådan, men det tror jeg da jeg gør næste gang. Hvis du kan, så kan jeg vel også.

Med hensyn til tidsplanen, så plejer jeg at bage bunde to dag i forvejen, de bliver lagt i en lufttæt pose. Næste dag om morgenen bliver kagen lagt sammen, senere på dagen bliver den smurt op. Dagen efter igen (altså den dag den skal bruges), bliver den igen smurt op, og pyntet emd MMF.

Held og lykke med kagen, og god fødselsdag.

Louise

Anmeld

18. februar 2010

tumle81

Må lige høre, hvordan lagde du det ud med åbent hus??

Elsker nemlig selv at holde fødselsdag for ungerne, mig selv og min mand. Manden mener dog at vi ikke kan invitere alle, da vi bor i lejlighed og har begrænset med plads, pjat siger jeg jo *s*

Men åbent hus er da en ide...

Knus Kathrina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.