allergisk for tomet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.403 visninger
7 svar
0 synes godt om
18. maj 2008

Kristina V

Har skrevet en gang omkring min datters rødeknopper over kinder og næse.. Men for nogle uger siden fik hun en rød plet under munden, og der havde hun fået makrel i tomat. -Den blev nogle dage og lignede lidt noget eksem. Nu har hun fået den igen denne gang har den bare væet der over 1uge nu, den kom efter dp gav hende makel i tomat. så bliver den lidt svagere, og når hun så fået noget med tomat bliver den stærkere og nu er der kommet en mere langs munden...
Kan det være fordi hun er allergisk over for det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2008

Mimic

Det tror jeg, jeg har selv allergi over for tomater, hvor jeg får røde knopper og hæver op i munden... hvad hvis du giver hende et lille stykke tomat reagerer hun også på det..??(?)

Anmeld

18. maj 2008

Tinc

Det behøver ikke direkte være allergi, men bare den sarte hud der reagere på noget i tomaten.
Jeg har oplevet det samme med Vilma når hun fik remoulade, og nævnte de i vuggestuen og de sagde at mange børn reagere på tomat, remoulade og kanelsukker.
Hvis prikkerne går væk ret hurtigt efter de er blevet vaske om munden er der ingen grund til panik:)

(H)Tine

Anmeld

18. maj 2008

Muffinmus

Også her.. William har fået røde mærker om munden efter makrel, og også fra kartoffelsalat, men det forsvinder ca 10-15 min efter jeg har vasket hans ansigt...
Trro bare det er noget der kan være lidt krads ved baby hud.

Anmeld

18. maj 2008

Loggidut

det behøver ikke at være allergi...tomat er en af de stærkeste grønsager man kan finde.

det du skal gøre, er at tage en skive tomat af og til, og køre rundt om mulen på hende, hvis hun blusser op på huden, så er det fordi det stadig er for stærkt for hende...

det kan snildt være det er fint for hende om en uge...eller om et år, men netop tomat giver en voldsom reaktion på huden.

stadig den dag i dag, så kløer mine fingre når jeg skærer tomat, men jeg kan altså fint spise det...held og lykke med det!

Anmeld

18. maj 2008

Kristina V

Min fingre klør også... Total træls...
Det er ikk så meget knopper, men mere en plet på størrelse med en 25 øre, og den forsvinder ikk med det samme. Der kan godt gå nogle dage... Men igår fik hun nemlig pasta med kødsovs og der blussede den rigtig kraftigt op, og er stadig kraftig!

Anmeld

18. maj 2008

Pia.

her tåler vi heller ikke særlig godt tomat og i sær mig ... av min mund siger jeg bare !!! min tunge bliver ligesom "hudløs" hvis man kan sige det om en tunge, og den kommer til at gøre så ondt...

Jeg kan også med det samme se det på mine børn hvis de spiser tomat - rundt om munden bliver de røde og får små knopper. så her er vi vist ikke så gode til tomater nogen af os - kun farmand kan spise dem uden der sker noget.

Knus Pia (H)

Anmeld

19. maj 2008

Doktor Doolittle

Tomat indeholder histamin, som er det samme stof der frigives fra cellerne under en allergisk reaktion. Histamin irriterer huden. Der er også histamin i jordbær og rødvin. Det er altså ikke en allergi som sådan, bare en irritation.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.