Til jer der har børn som startede i 0. klasse i 09.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

610 visninger
7 svar
0 synes godt om
16. februar 2010

Heidi.

Hvordan går det med læsningen?? Frederikke hun kan slet ikke sammensætte ord endnu.. Og det skal de tilsyneladende kunne nu.. altså de små enstavelsesord.. Vi læsetræner med hende, men det er en KÆMPE belastning for hende.. Forstået således at hun gider bare ikke..

Hvordan er det med jeres.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2010

Lone Jakobsen

isac er slet ikke begyndt på læsetræningen endnu. han leger lidt med ord og bogstaver....men er slet ikke begyndt at sætte ord sammen. de øver stavelser og træner i at høre hvordan bogstaverne lyder...men ellers ikke.

Anmeld

16. februar 2010

Pia.

Heidi. skriver:

Hvordan går det med læsningen?? Frederikke hun kan slet ikke sammensætte ord endnu.. Og det skal de tilsyneladende kunne nu.. altså de små enstavelsesord.. Vi læsetræner med hende, men det er en KÆMPE belastning for hende.. Forstået således at hun gider bare ikke..

Hvordan er det med jeres.

Nu går Mille godt nok i første klasse, men jeg tillader mig dog at svare alligevel - 0 klasse er jo et "begynder år" hvor man skal lege med ordene og bogstaverne - man forventer da ikke at man kan læse i 0 klasse (gør man?) - Mille er begyndt at læse i år og læser de små letlæse-bøger selv, men hun elsker det også. hun skriver og læser meget og har gjort det længe, men jeg er nu meget sikker på at man ikke forventer at man skal kunne det i 0 klasse - men der er måske forskel på skoler ?

Knus Pia, som var meget forbavset over hvor hurtigt det pludselig kommer... Mille kunne også bare lige pludselig fra den ene dag til den anden...

Anmeld

16. februar 2010

Heidi.

Pia. skriver:

Nu går Mille godt nok i første klasse, men jeg tillader mig dog at svare alligevel - 0 klasse er jo et "begynder år" hvor man skal lege med ordene og bogstaverne - man forventer da ikke at man kan læse i 0 klasse (gør man?) - Mille er begyndt at læse i år og læser de små letlæse-bøger selv, men hun elsker det også. hun skriver og læser meget og har gjort det længe, men jeg er nu meget sikker på at man ikke forventer at man skal kunne det i 0 klasse - men der er måske forskel på skoler ?

Knus Pia, som var meget forbavset over hvor hurtigt det pludselig kommer... Mille kunne også bare lige pludselig fra den ene dag til den anden...

Selvfølgelig er det ok at du svarer.. 

Nu ved jeg jo ikke hvordan det er i andre kommuner, men da børnehaveklassen er blevet obligatorisk så skal de nu lærer alt de de førhen lærte i 1. klasse, det skal de så lærer i 0. klasse.,

Jeg syntes osse det er lige på og hårdt. Det 1. halve år lærte de bogstaver, og nu er det så læsning..

Anmeld

16. februar 2010

Valle81

Hejsa:0)

Min datter startede også i 0. klasse august 2009 på privat skole.

De er slet ikke begyndt at læse endnu, de staver så småt til små ord,ko - is - si osv. lærer stavelser, ordenes lyde så man kan "gætte" sigg til hvilke bogstaver der er i ordet, forskellen på vokaler og konsonanter og sådan, men de læsetræner ikke og det er ikke noget vi gør herhjemme heller.

Christina

Anmeld

16. februar 2010

Heidi.

Valle81 skriver:

Hejsa:0)

Min datter startede også i 0. klasse august 2009 på privat skole.

De er slet ikke begyndt at læse endnu, de staver så småt til små ord,ko - is - si osv. lærer stavelser, ordenes lyde så man kan "gætte" sigg til hvilke bogstaver der er i ordet, forskellen på vokaler og konsonanter og sådan, men de læsetræner ikke og det er ikke noget vi gør herhjemme heller.

Christina

Vi skal læsetræne med hende minimum 15 min hver dag.. Og det er ret meget hvis du spørger mig..

Anmeld

16. februar 2010

Valle81

Heidi. skriver:

Vi skal læsetræne med hende minimum 15 min hver dag.. Og det er ret meget hvis du spørger mig..

Hold da helt op, det lyder godt nok vildt Det synes jeg er MEGET at forlange af så små børn. Det ville Asta stå helt af på tror jeg, uden at vide det med sikkerhed.

i den alder kan jeg godt forstå at man ikke finder det "interessant" i den forstand. De har ikke "tid" til det, da legen stadig fylder meget i dem, og et kvarter er laaaaaaaaaaaang tid...

Christina

Anmeld

16. februar 2010

UngMor83

nutche skriver:

isac er slet ikke begyndt på læsetræningen endnu. han leger lidt med ord og bogstaver....men er slet ikke begyndt at sætte ord sammen. de øver stavelser og træner i at høre hvordan bogstaverne lyder...men ellers ikke.

Fuldstændig enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.