Figurer i fondant

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.299 visninger
23 svar
0 synes godt om
16. februar 2010

LISBETH:-)

Et lille spørgsmål der sikkert er stillet før, men jeg har kigget og kigget og kan ikke finde det

Er der nogen der ved hvor længe figurer lavet i fondant kan holde sig? Og hvordan skal de opbevares?

Jeg skal lave en bil/mekaniker kage til min bror's 30 års fødselsdag, og jeg vil så bla. lave en figur af en rimelig stor mand, men hvordan får man ham til at "blive stående" og ikke klasker sammen, mon spaghetti kan bruges? Vil helst ikke bruge ståltråd.

Og endelig sidste spørgsmål: Jeg skal også lave en guitar kage, men hvad ville i bruge til at lave guitar strengene med? Jeg synes ikke det bliver så pænt med fondant?

Håber nogen vil tage sig tid til at svarer på alle min spørgsmål.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2010

Loa

lisbeth2910 skriver:

Og endelig sidste spørgsmål: Jeg skal også lave en guitar kage, men hvad ville i bruge til at lave guitar strengene med? Jeg synes ikke det bliver så pænt med fondant?

Lakridssnøre

Anmeld

16. februar 2010

Loa skriver:

Lakridssnøre

Rigtig god ide, det havde jeg slet ikke tænkt på.

Tusind tak!!!!!!!!!!!!

Anmeld

16. februar 2010

Loa

lisbeth2910 skriver:

Rigtig god ide, det havde jeg slet ikke tænkt på.

Tusind tak!!!!!!!!!!!!

Det var bare det der lige faldte mig ind da du skrev det

Glæder mig til at se billeder

Anmeld

16. februar 2010

Nullemor

ja jeg kunne da også godt tænke mig at vide hvor længe i forvejen man kan lave mmf figure

Anmeld

16. februar 2010

Dot D

Hejsa. Jeg har lavet en græshoppe (du kan se den i galleriet) den blev lavet en torsdag, og da min datter ville spise den tirsdag, var den stadigvæk flot og i facon. De to første døgn var den på køl, derefter stod den ovedækket på en tallerken på køkkenbordet. håber det kan hjælpe dig lidt... Jeg har brugt trætandstikkere eller træspyd til grilning til at afstive med når det er større ting. god fornøjelse, og glæder mig til at se hvad du får lavet

Anmeld

16. februar 2010

82Miraklet

Spaghetti kan godt bruges, brugte jeg da jeg lavede min bamse..

Har dog hørt noget om at det kan kan betale sig at lave større ting, som mennesker, store bamser over flere dage så man laver kroppen først og når den er tør så påsætter man hoved så begynder den ikke at hænge i kroppen da den stadig er "våd", men ved ikke om det er rigtigt !!!

Held og lykke, glæder mig til at se resultatet..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

16. februar 2010

Dot D skriver:

Hejsa. Jeg har lavet en græshoppe (du kan se den i galleriet) den blev lavet en torsdag, og da min datter ville spise den tirsdag, var den stadigvæk flot og i facon. De to første døgn var den på køl, derefter stod den ovedækket på en tallerken på køkkenbordet. håber det kan hjælpe dig lidt... Jeg har brugt trætandstikkere eller træspyd til grilning til at afstive med når det er større ting. god fornøjelse, og glæder mig til at se hvad du får lavet

JO tak det giver mig en rigtig god ide om hvor længe før jeg kan lave den.

Kagerne er til næste lørdag, så jeg tænker at jeg godt kan begynde på pynten mandag eller tirsdag.

Din græshoppen er helt vildt flot!!!!

Uha jeg håber mine kager lykkedes - jeg skal nok smide et par billeder ind når de er færdige i næste uge.

Anmeld

16. februar 2010

Maria82 skriver:

Spaghetti kan godt bruges, brugte jeg da jeg lavede min bamse..

Har dog hørt noget om at det kan kan betale sig at lave større ting, som mennesker, store bamser over flere dage så man laver kroppen først og når den er tør så påsætter man hoved så begynder den ikke at hænge i kroppen da den stadig er "våd", men ved ikke om det er rigtigt !!!

Held og lykke, glæder mig til at se resultatet..

Tak for rådet!!!!

Hvordan har du lavet din flotte bamse sådan så "pelsen" ser rigtig ud?

Lisbeth (Tror vi var på kagekursus sammen?)

Anmeld

16. februar 2010

Dot D

lisbeth2910 skriver:

JO tak det giver mig en rigtig god ide om hvor længe før jeg kan lave den.

Kagerne er til næste lørdag, så jeg tænker at jeg godt kan begynde på pynten mandag eller tirsdag.

Din græshoppen er helt vildt flot!!!!

Uha jeg håber mine kager lykkedes - jeg skal nok smide et par billeder ind når de er færdige i næste uge.

Det kan du sagtens, min kollega startede også en uge før med figurer til hendes kager, og de blev rigtigt gode, hun brugte mmf, jeg bruger Wilton fondant, så begge dele kan lade sig gøre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.