Start i vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

572 visninger
4 svar
0 synes godt om
15. februar 2010

nilletøz

Hejsa i skønne babybruger..

Min søn skal starte i vuggestue, her på mandag.

Og i den forbindelse, kunne jeg godt tænke mig at vide hvor lang tid i bruge på at køre jeres børn ind.

Skal nemlig snakke med min vejleder, om jeg kan få aktiveringsfri, og der vil det være ret at vide hvor lang tid jeg ca skulle bruge.

Hvordan forgår det når børn skal køres ind i vuggestue? Noget jeg bør vide..???

Nilletøz

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2010

qp

nilletøz skriver:

Hejsa i skønne babybruger..

Min søn skal starte i vuggestue, her på mandag.

Og i den forbindelse, kunne jeg godt tænke mig at vide hvor lang tid i bruge på at køre jeres børn ind.

Skal nemlig snakke med min vejleder, om jeg kan få aktiveringsfri, og der vil det være ret at vide hvor lang tid jeg ca skulle bruge.

Hvordan forgår det når børn skal køres ind i vuggestue? Noget jeg bør vide..???

Nilletøz

Well... de første 2 dage kommer du og er i vuggestuen sammen med din søn i ca 2 timer inden i går hjem igen.

3 dag kan aftale med personalet, at i kommer 1/2 time inden frokost, så skal han prøve at spise sammen med de andre børn alene hvorefter du igen kan hente ham.

4 dag kan i gøre det samme som 3 dag men dog med sovning - (de sover som regel efter frokost). Så kan du aftale med personalet, at de ringer til dig når han er vågnet.

5 dag... der kan i snakke om hvad pædagogerne mener er bedst, hvor tidlig/ sent/ længe osv osv...

Igen kommer det hele jo an på hvor gammel din søn er og hvordan han agerer socialt med de andre børn og fremmede voksne - så det var blot et bud

Håber det bliver fedt for ham ....

Anmeld

16. februar 2010

nilletøz

qp skriver:

Well... de første 2 dage kommer du og er i vuggestuen sammen med din søn i ca 2 timer inden i går hjem igen.

3 dag kan aftale med personalet, at i kommer 1/2 time inden frokost, så skal han prøve at spise sammen med de andre børn alene hvorefter du igen kan hente ham.

4 dag kan i gøre det samme som 3 dag men dog med sovning - (de sover som efter frokost). Så kan du aftale med personalet, at de ringer til dig når han er vågnet.

5 dag... der kan i snakke om hvad pædagogerne mener er bedst, hvor tidlig/ sent/ længe osv osv...

Igen kommer det hele jo an på hvor gammel din søn er og hvordan han agerer socialt med de andre børn og fremmede voksne - så det var blot et bud

Håber det bliver fedt for ham ....

Tænkte nok det vil forgå på den måde..

Atl efter at dømme det du skriver, vil det tag en lille uges tid?

Håber bare også det bliver fedt for ham, men synes ikke kan er "bange" for fremmet, og hvis de kommer for hurtigt hen til ham, ellers synes jeg han er rigtig god til det med fremmede..

Min søn er næsten lige blevet 1 år..

Jeg takker for dit svar..

Anmeld

16. februar 2010

TbCp

Vi brugte ca 1 uge.

Jeg var der kun sammen med Liva første dag.
2. dag gik jeg en times tid og det samme 3. dag
4. og 5. dag sov hun der og dagplejeren ringede da hun vågnede.

Anmeld

16. februar 2010

Sara.

Min oplevelse er at det er meget forskelligt fra vuggestue til vuggestue hvordan de gør.... og også afhængig af barnet...

Men ca 1 uges tid vil jeg mene....

Jeg har oplevet forældre som vil ha deres barn skal i vug med det samme fra 8-16 og andre som strækker indkøringen ud over rigtig langt tid og sys det gælder om at finde en midelvej, og så selvf hvad der paser lige JER bedst...

Held og lykke med indkøringen

Mvh Sara

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.