noget i har sagt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

689 visninger
10 svar
0 synes godt om
15. februar 2010

Milka

jeg har lagt mærke til flere af jer sige om jeres unger (mellem 1 og 2 år) at "så kom han/hun med sin dyne" ... så kom jeg til at tænke på, om i lader dynerne ligge fremme (og altså ikke i tremmesengen)?

lyder måske som et fjollet spørgsmål, men har lagt mærke til at hvis pigerne et par timer før sengetid bliver lidt pivede, bliver de tilfredse igen hvis de får deres sovedyr. så har de den bare ved sig mens de leger. op til nu har sovedyrene altid bare ligget oppe i sengene (de er jo ligesom til at sove med!), men måske er det forkert? måske er det trygt at have dem ved sig ...

pointen er at jeg undrer mig over om dynerne har lidt samme effekt. luca er begyndt nogengange bare at lægge sig ned på gulvet i sovestilling, som om hun signalerer at nu er hun træt. og måske hvis dynen var fremme ville hun bruge den

ved ikke helt hvor jeg vil hen med det her bare noget jeg har tænkt på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2010

Vingummien

Milka skriver:

jeg har lagt mærke til flere af jer sige om jeres unger (mellem 1 og 2 år) at "så kom han/hun med sin dyne" ... så kom jeg til at tænke på, om i lader dynerne ligge fremme (og altså ikke i tremmesengen)?

lyder måske som et fjollet spørgsmål, men har lagt mærke til at hvis pigerne et par timer før sengetid bliver lidt pivede, bliver de tilfredse igen hvis de får deres sovedyr. så har de den bare ved sig mens de leger. op til nu har sovedyrene altid bare ligget oppe i sengene (de er jo ligesom til at sove med!), men måske er det forkert? måske er det trygt at have dem ved sig ...

pointen er at jeg undrer mig over om dynerne har lidt samme effekt. luca er begyndt nogengange bare at lægge sig ned på gulvet i sovestilling, som om hun signalerer at nu er hun træt. og måske hvis dynen var fremme ville hun bruge den

Emil har 2 dyner, hans junior som han sover med og som ligger i hans seng altid, er dog hændt han har fået den hevet ud imellem tremmerne. Så har han sin babydyne fra han blev født som er hans et og alt som vi altid har med når vi er nogle steder og i hans klapvogn når vi er ude og køre, men den ligger altid et sted hvor han kan tage den hvis han vil.

Hans elskede sutteklud og hans Flodhest Glorie kommer op med ham om morgen og så går han rundt med dem til han er frisk og så ligger han dem som regl på bordet hvor de ligger til han skal sove middagslur, og så kommer de med op igen efter den og med i seng om aften. Han vil ikke op af sin seng hvis han ikke får mindst Glorie med, så skælder han ud. Hun er bare den bedste den flodhest, og ingen må røre den, hvis det sker så bliver han gal og flår den ud af ens hænder

Men tror bare du skal lade dynen blive i sengen hvis de er vantil det, for de bliver sgu hurtige tætte med dem. Jeg kan godt finde på at skjule Emils babydyne lidt fordi ellers hænger han med den og falder nogle gange fordi han træder på den. Så heller en bamse han krammer ihjel.

Anmeld

15. februar 2010

NaFe

Her har feluca sin nusser...den er med over alt og ja den betyder alt for hende. græder hun så får hun den og sidder og krammer den...og er hun træt så henter hun den os selv og kommer hen til sofaen og vil op og sidde hos en.... Så ja den betyder vist os tryghed her.... dynen bliver i hendes seng, men så har hun sækkestolen som hun ligger sig over på vis hun er træt....

Anmeld

15. februar 2010

sarahb

Milka skriver:

isaac elsker sin dyne. hver gang han ser den krammer han den, og han havde den med den første uge i DP fordi den gav ham såååå meget tryghed.. En dag havde Dpéren ladet den ligge ude i barnevognen efter haans lur.. lige pludselig sad han foran terasse dørene og GRÆD.. hun kunne hverken gøre fra eller til han ville tilbage til dørene og der opdagede hun så hans dyne lå så han kunne se den... ind med den og Drengen var Så glad..

hver morgen når jeg henter ham fra hans tremmeseng så hiver han dynen med op. så skal den lige med indtil han er ordenlig vågen

Anmeld

15. februar 2010

TbCp

Lige for tiden skal Liva have sin dyne med overalt i huset, hun henter den selv i sin seng .... hun sover i åben seng så ingen problemer der

Derudover har hun et par sovebamser hvor minimum en af dem bliver slæbt med ned om morgenen.

Anmeld

15. februar 2010

Vinker

Niklas Emil er helt tosset med sin døjne/dyne (lyder meget sønderjysk når han siger det)

Om morgenen får han den med ind i sin sækkestol og så sidder han og putter lidt med den mens han ser morgentv mens jeg laver morgenmaden klar. Og om aftenen lidt inden sengetid får han igen sin dyne og så sidder vi og putter i sofaen mens vi læser bøger.

Nogen gange om dagen pejer han også på sin dyne i sengen og vil gerne ha den. Han elsker at kramme den, men den hører nu hjemme i sengen, prøver vi at forklare ham og giver ham en bamse som han så stor krammer og mysser

Anmeld

15. februar 2010

JustAnotherName

Bianca har aldrig sådan puttet med dynen.
Men i sofaen har jeg et vapset tæppe, og dét kan hun godt engang imellem lide, at sidde under og hygge sig.

Dynen ligger i tremmsengen og er kun i brug, når hun skal sove.

Hun elsker sin nusseklud! Men sutten og nussekluden hører egentlig kun til, når man skal sove. Dog er det sket engang imellem, når hun er pylret, træt eller ked, at hun gerne har villet have sin nusseklud. og det er også helt okay. Efter lidt tid leger hun som regel og ligger den fra sig igen.

Anmeld

15. februar 2010

lion

Da Cassandra brugte dynen til at putte med, var den alle vegne i lejligheden og hvis den lå i sengen ja så hev hun den bare ud mellem tremmerne.

Nu bruger hun sin pude som putteting. Så dynen ligger nu altid i sengen

Anmeld

16. februar 2010

Ni-ko-li-ne

Nikoline elsker også sin dyne, hun har ikke rigtig fundet et nusse/kramme/sove dyr hun har kastet sin lærlighed på, så det er dynen der er bedst:0) hvis hun bare har den når hun er træt, så er der ingen problemer:0)

det er lidt forskelligt om den ligger i tremmesengen eller ej. men hvis hun ser den, så vil hun have den

Anmeld

16. februar 2010

ChatH

vores har en sut og en klus hver som er det bedste dynen har de fået nogen gange at putte med men de render ikke rundt med den. Idag har de ikke tremmer på sengen så de kan selv tage den nu og det gør de når de leger med dukker men ellers ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.