mad-spg!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

578 visninger
1 svar
0 synes godt om
16. maj 2008

heaven

her er der ved at være problemer med at få Lasse til at spise kartoffelmos.... Blander broccoli, blomkål, gulerødder, ærter i og så kød 3 gange om ugen ca: Fiskefrikadeller, alm frikadeller, suppekødboller og nu også kyllingefilet... og tit får han noget sovs i af en eller anden art, og ellers lidt frugtmos - ellers glider det SLET IKKE ned.....

Så jeg synes da det er ok, eller hva?

Det sker efterhånden RET TIT at han kaster det op igen og det er en kamp at få det i ham!!!!

Har prøvet at give ham ris med laks også og lasagne, og det vil han gerne have, men bare ikke ret meget, så starter balladen igen!! og jeg synes han er meget småtspisende i forvejen, så jeg synes det er rigtig træls efterhånden...

Hvad giver i jeres børn at spise, måske kan jeg få lidt inspiration? Er nok lidt bange for bare at springe ud i det....

Tak fordi du læste med på et af de utallige madndlæg jeg har skrevet, men jeg synes virkelig det er svært med det mad her!!!

Jannie - der ønsker alle en god weekend..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2008

Heiberg

Hej Heaven..

Synes det er helt fint at du prøver dig frem. Han er jo knap et år nu, hvis ikke jeg tager fejl?

Børn er jo forskellige. Selv har vi haft store madproblemer med vores søn. Meget kræsen og har aldrig spist særlig meget af gangen. Kender tromlen med, at man ikke føler at de får nok at spise, og man bliver bare så urolig:(

Oliver kastede også op rigtig tit, en overgang. Men min læge fortalte mig, at jeg ikke skulle være nervøs og tænke på, at et 1 årig barns mavesæk ikke er særlig stor. Et kvart æble, fylder faktisk næsten det hele..

Du kunne jo også give ham lidt pasta/spaghettig ind i mellem. med kødsovs eller blendet grønsager, hvis denne ikke er prøvet. Ellers havde vi stor succes med bagt kartoffel og lidt hollandaise eller hvid sauce i.

Børn kan jo ligeså vel som os voksne, blive træt af maden og smagssanserne skal stimuleres på ny.

Hvis han er begyndt at bruge skeen selv, kunne i måske lade ham udforske lidt selv. Eller lade ham bruge fingerne.

Håber at du kunne bruge lidt af mine råd.. ellers ønsker jeg dig alt held og lykke med den lille bassemand.

T;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.