cpr- reg. hvad ville du...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

423 visninger
4 svar
0 synes godt om
15. februar 2010

finkedinke

Jeg er jo så en af dem der der ikke er for kloge og som ikke gider gøre mig besværet med at tage billede og blive cpr-registreret. Jeg syntes dog ideen er ret god og er på ingen måde modstander.

Men jeg vil gerne høre fra jer andre. Hvad forventer i at kunne bruge det til? Ville i lade være med at svare en bruger der ikke var registreret? ville i ikke stole på en bruger uden reg.? ville i stole på en der er registreret? osv osv lad mig høre jeres tanker.

Dette er ikke en kritik af selve registreringen for jeg forstår godt dens formål. Men for mig personligt ville jeg aldrig kigge på om en bruger er registreret eller ej.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2010

JacobsMoar

Pt. gider jeg heller ikke gøre det.. Det tager ikke lang tid, men kan ikke rigtig se hvad det helt nøjagtigt skal bruges til? Er ny herinde, måske er det diskuteret før?

Anmeld

15. februar 2010

smokin

finkedinke skriver:

Jeg er jo så en af dem der der ikke er for kloge og som ikke gider gøre mig besværet med at tage billede og blive cpr-registreret. Jeg syntes dog ideen er ret god og er på ingen måde modstander.

Men jeg vil gerne høre fra jer andre. Hvad forventer i at kunne bruge det til? Ville i lade være med at svare en bruger der ikke var registreret? ville i ikke stole på en bruger uden reg.? ville i stole på en der er registreret? osv osv lad mig høre jeres tanker.

Dette er ikke en kritik af selve registreringen for jeg forstår godt dens formål. Men for mig personligt ville jeg aldrig kigge på om en bruger er registreret eller ej.

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg vil bruge det til, men måske det vil hjælpe mig til at tro på "vilde historier" hvis der er et IRL-stempel. Arhh jeg har nu lige svært ved at gennemskue det helt.. Men det er jo også lige startet.

Anmeld

15. februar 2010

Mira0911

Jeg gør det for at hjælpe baby.dk...

Jeg er egentlig ligeglad med, om en bruger er cpr registreret eller ej...

Jeg snakker med brugere som jeg lyster og svare i debatter lige sådan...

Anmeld

15. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg syntes også det ville være en fin idé med cpr validering. Men altså - det er noget med at det koster penge pr. styk der bliver valideret op mod cpr registereret og samtidig kan man ikke vide om folk ikke har stjålet et sygesikringskort jo...

Jeg tænkte på noget med, et billede, hvor man viser sit kørekort eller pas eller noget. Så ved man da at det er den rigtige på billede

Men vi tænker også om andre former for irl stempel. Så vi sikrer os mere mod sære falsknere...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.