Relationsdannelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2010

Malene84

lærkes_mor skriver:

har lige skimtet den halvfædige opg. igennem og den er ikke noget værd... vi har ikke puttet teori på eller noget endnu,desværre....

Men vi endte med at skrive om :

Alle mennesker er afhængige af deres relationer til omverdenen og har brug for at blive mødt og anerkendt. Mennesker har brug for at have fællesskaber og relationer hvori man kan finde sig selv. Som pædagoger skal vi hjælpe med at danne disse relationer. Dette synes vi er spændende at arbejde med.

Vi har derfor valgt at arbejde med fokus på relationer i vores 1 års prøveprojekt. Vi har alle 3 SKB som liniefag, så vi har valgt at arbejde med fokus på relationer gennem 3 forskellige bevægelseslege. Bevægelseslege som vi synes ville være gode at lave sammen med børnehavebørn.

super - tusind tak - jo jo alt kan hjælpe - taaaak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2010

Malene84

Zette skriver:

Det spænder jo vidt...  har du en ide til hvor du vil hen? Jeg er RET god til brainstorme.... 

ja ikke - og det er sikkert ikke skide svært, men lige nu er hjernen blank!!! hahaha.

Anmeld

15. februar 2010

smokin

Malene Aagaard skriver:

ja ikke - og det er sikkert ikke skide svært, men lige nu er hjernen blank!!! hahaha.

Jeg tænker mere, tænk hvis man vælger en vej og så ville læreren at man skulle en helt anden... ? 

Anmeld

15. februar 2010

Malene76

Hej Malene

Jeg er pædagog og skrev om skældud i børnehaven i min bachelor. Der var vi en del inde omkring reltioner. Vi brugte Berit Bae som skriver om anderkendende relationer. Hun er norsk forfatter og cand. polit. med pædagogik som hovedfag. Hun arbejder med relationen mellem barn og voksen. Hun bygger sin forskning på en kombination af teori og videooptagelser af samspillet mellem børn og pædagoger i børnehaven. Vi brugte også Jesper Juul og Helle Hansen som har skrevet "pædagogisk relationskompetence - fra lydighed til ansvarlighed". Den var også god.

Derudover var vi inde over Daniel Sterns selvets udvikling og Erik Sigsgaards "Skældud"

Håber du kan bruge det til noget. God skrivelyst.

Mvh. Malene

Anmeld

15. februar 2010

-Milla-

Malene Aagaard skriver:

Hey piger,

nogen der har skrevet om emnet i en opgave - hører jeg meget gerne mere fra jer!!! Er igang med min pæd. opgave som skal afleveres næste mandag - og er lige nu på bar bund, og mega træt  ikke lige den start jeg havde forestillet mig.

Hej Malene.

Jeg er lige blevet færdig, som pædagog her i slutningen af Januar, og har en del opgaver liggende, hvor flere handler om relationer, fællesskaber, inklusion og eksklusion osv..

Har du nogen idé om hvad du vil skrive om og hvilke teoretikere du vil benytte? Har selv haft stor glæde af Bourdieu, Stern, Bowlby, Honneth, Luhmann m.fl.

Camilla

Anmeld

16. februar 2010

Malene84

CKN skriver:

Hej Malene.

Jeg er lige blevet færdig, som pædagog her i slutningen af Januar, og har en del opgaver liggende, hvor flere handler om relationer, fællesskaber, inklusion og eksklusion osv..

Har du nogen idé om hvad du vil skrive om og hvilke teoretikere du vil benytte? Har selv haft stor glæde af Bourdieu, Stern, Bowlby, Honneth, Luhmann m.fl.

Camilla

Hej Camilla,

altså det jeg har indtil videre, er min problemformulering - har simpelthen valgt at lave en og tage mit udgangspunkt der

Hvad betyder det for barnets relationsdannelse, at pædagogen har en anerkendende tilgang til barnet?

Jeg er stadig ikke helt sikker på mit valg af teori

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.