De kloge siger....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

955 visninger
10 svar
0 synes godt om
15. februar 2010

Mira0911

Når man hæver sin træk procent, får man mere i netto løn - Hvor andre siger sætter man den ned, får man også mere i netto løn...

Jeg kan slet ikke finde hoved og hale i det...

Nogen der har noget kendskab til træk procenten....

For mig er det noget værre rod...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2010

Ni-ko-li-ne

altså..... min logik siger mig... at jo større træk procent jo mindre har du udbetalt....

Anmeld

15. februar 2010

Becks

MoarJ skriver:

Når man hæver sin træk procent, får man mere i netto løn - Hvor andre siger sætter man den ned, får man også mere i netto løn...

Jo højere din trækprocent er, jo mindre får du i løn..

Anmeld

15. februar 2010

Ni-ko-li-ne

Tutter skriver:

Jo højere din trækprocent er, jo mindre får du i løn..

man får da det samme i løn uanset om der trækkes mere eller mindre.... lønnen er da det man får før skat.... :0)

Anmeld

15. februar 2010

Mor til Frederic og Freya

hvis du hæver din træk% vil du få mindre udbetalt hver mdr, men få mere tilbage i rest skat....

Anmeld

15. februar 2010

1977

Profilbillede for 1977

Prøv at sætte tal på - det plejer at hjælpe  Du får mere udbetalt ved en lav trækprocent. Mon ikke de andre kloge hoveder mener at hvis du hæver dit fradrag får du mere ud?

Anmeld

15. februar 2010

Becks

ka-ri-na skriver:

man får da det samme i løn uanset om der trækkes mere eller mindre.... lønnen er da det man får før skat.... :0)

Når jeg skriver løn, mener jeg det hun får udbetalt

Anmeld

15. februar 2010

Michael healer

MoarJ skriver:

hej

Hvis du hæver din trækprocent, sætter du jo den del op du skal betale i skat, for dette tal indikere hvor mange af pengene du vil betale i skat, og for dermed mindre udbetalt her og nu.

Hvis du hæver det højere end det du skal betale i skat, betaler du for meget til skatte far, og vil få penge tilbage, og det er dette som nogle gør for en sikkerheds skyld, for ikke at skulle betale en retskat.

Hvis du derimod sætter retskat ned, vil du rigtigt nok få flere penge udbetalt her og nu, men risikere jo så, at du når året er omme har betalt for lidt i skat, og derfor for du en retskat og skal betale penge tilbage.

mvh Michael

Anmeld

15. februar 2010

Mira0911

Jeanne skriver:

Prøv at sætte tal på - det plejer at hjælpe  Du får mere udbetalt ved en lav trækprocent. Mon ikke de andre kloge hoveder mener at hvis du hæver dit fradrag får du mere ud?

Har et familiemedlem, h*n siger, hvis man hæver træk procenten til f.eks 43 istedet for 40, så får man mere i netto løn... Og det mener jeg ikke man gør..

H*n sagde efter at trækprocenten var sat til 43, fik h*n mere i netto løn end sidste år... Hmm...

Anmeld

15. februar 2010

Michael healer

MoarJ skriver:

Har et familiemedlem, h*n siger, hvis man hæver træk procenten til f.eks 43 istedet for 40, så får man mere i netto løn... Og det mener jeg ikke man gør..

H*n sagde efter at trækprocenten var sat til 43, fik h*n mere i netto løn end sidste år... Hmm...

prøv også at se her http://da.wikipedia.org/wiki/Tr%C3%A6kprocent

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.