Århh hvor skal jeg starte???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.210 visninger
6 svar
0 synes godt om
15. februar 2010

Anonym trådstarter

Hvis man skal skilles og har børn hus bil osv.... hvor skal man så starte?? sælge hus eller separation eller jeg er så forvirret alt er kaos og jeg aner ikke hvad jeg skal gribe og holde i og hva med børnene hvordan skal det nu gå osv....

håber kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2010

NoName

Puhh, har ikke nogen gode råd, men vil lige sende en krammer...

Anmeld

15. februar 2010

Honningblomst

Hej..

Start med at sætte Jer ned og få skrevet alt det ned der skal ordnes.

Så tager I det fra en ende af.

-Ringe til ejendomsmægler

-Søge ny bolig

-Dele tingene og evt skrive op hvem der skal have hvad og skrive under på det.

-Finde ud af hvordan I deler Jer mellem børnene.

-Få lavet en ny konto hver.

-Tage et møde med jeres bankrådgiver om hvordan jeres økonomi klare at deles.

-Kontakte kommune og søge om tilskud til børnepasning, ekstra børnetilskud, evt boligsikring.

-Skal din mand betale penge til dig hver måned, evt forhøjet.

-Hvem skal I fortælle hvad og hvornår, godt lige at meddele til bh og skole osv da børnene helt sikkert kan mærke at noget sker.

-Blive sepereret(har jeg ikke viden om da jeg aldrig har været gift)

-Få skrevet alt ned og skriv under, så er der mindre at diskutere senere.

Hvis du vil kan du bare skrive til mig privat.

Anmeld

15. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg ville gøre stort set det samme som Eva skrev - hvis I altså kan tale sammen? Det er I jo nødt til på et tidspunkt, men hvis kommunikationen er helt i hårdknude er det måske bedre at starte med at en af jer flytter ud og økonomien bliver skilt ad, og så bliver børnene hos den som er i huset?

Anyways, en ordentlig krammer til dig!

Kh

Rosa

Anmeld

15. februar 2010

DK

Aller aller aller først: Send en ansøgning til stasforvaltningen om  seperation! Det tager lang tid før man kan få en tid, og det er rart at i har det på plads inden at i begynder at dele alt muligt.

Rent juridisk skal i jo nemlig gøre jeres bo op i kroner og ører, og så skal du give ham halvdelen af dit bo og han skal give dig halvdelen af hans.

Det betyder at hvis din bodel er positiv med 100.000 kr. og hans er negativ med -100.000 kr., så kan du svare ham 50.000 kr. mens han skal svare dig med 0 kr. (man skal aldrig dele gælden). Men hvis hans var positiv med 200.000 kr og din med 50.000 kr. så skal du give ham 25.000 kr og han skal give dig 100.000 kr. SÅ har i delt boet lige!

Der er MANGE beskyttelsesregler i retsvirkningsloven! Hvis jeg var dig ville jeg læse den, den er til at gå til Der er fx. forskellige regler om at visse aktiver ikke skal "tælles" med, fx. børnenes ting. Der er også regler om at hvis du har brugt hans bil til at komme på arbejde i, så kan du udtage den selv om den er hans!

Husk at pensioner ikke går med i skiftet efter den nye skiftelov.

Mvh Ditte, der pt læser familieskifteret på Århus Uni. Skriv hvis du har flere spm!

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=59198

Anmeld

15. februar 2010

Sofia

Det er en hård omgang at skulle igennem. Sender dig et knus!

Og vil lige tilføje, at hvis I bliver separerede og fortsat bor sammen, eksempelvis fordi en af jer ikke kan finde en ny bolig, så bortfalder separationen efter 3 måneder. Så det er vigtigt I flytter hver for sig. 

Håber du kan finde overskud til det hele.

Anmeld

15. februar 2010

Mca<3

Til dig ,,, Altså det var lidt lettere for mig da jeg fik min ex til at købe mig ud af huset . Så havde jeg penge på lommen og flyttede bare ,, Bilerne tog vi en hver ,, Syntes faktisk det var rimeligt nem og overskueligt ,, Men ved godt det ikke ser sådan ud når man tager skridtet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.