Så er Bianca sendt på ferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

385 visninger
8 svar
0 synes godt om
14. februar 2010

JustAnotherName

Idag er Bianca kommet hjem til sin mormor. Og der skal hun være indtil onsdag.... Puuh, det er længe. Jeg savner hende jo allerede, hehe.

Aj, jeg må indrømme, at det også er rart kun at være hjemme med ET barn et par dage.

Kenneth kom lige hjem fra 48 timers vagt i morges, så jeg har været alene med børnene hele weekenden. Og han skal såmænd allerede på døgnvagt igen imorgen. Så jeg vil nyde, at jeg ikke har nær så meget at se til. For ind imellem er man lidt af en "service-station", når begge børn er hjemme, og der kun er én selv til at ordne det hele. To der skal have mad (hver deres, vel og mærke), to der skal underholdes, to der skal pusles, to der skal puttes, osv...

Jeg har altid haft meget stor respekt for alene-mødre med flere børn + mødre med tvillinger. Det er dælme sejt at magte det HVER DAG! For jeg kan godt blive træt efter bare få dage sådan!
Men jo ældre de bliver, des nemmere vil alting jo også blive.

Ihvertfald er jeg sikker på, at Bianca kommer til at hygge sig sammen med sin mormor, og nyde den særlige tid og opmærksomhed som det giver.
Det er fedt med sådan en mormor .....som SELV tog initiativ til at få hende, og har planlagt forskellige ting de skal, mens de er sammen. Det glæder mig at se dem sammen, og mærke at Bianca bare er helt vant og tryg ved mormor.
Jeg troede måske, at hun ville blive lidt ked af det, når far, mor og Celina tog overtøj på og kørte hjem UDEN Bianca. Men hun sagde bare "hej hej" og vinkede. Det gør det bare meget nemmere at tage derfra, når man ved, at hun bare trives og har det skøøønt!

Så nu vil jeg nyde "roen" og at have et enebarn de næste par dage.
Men der skal ikke herske nogen tvivl om, at når vi når til onsdag, så MÅ jeg også bare have min lille Bianca skattepige hjem igen!!

Nå, men bare en sludder for en sladder herfra....
Jeg håber I alle har haft en dejlig weekend.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2010

TbCp

Er det første gang hun overnatter ude så længe?

Vi havde jo Liva ude 3 overnatninger omkring nytår. Det var dejligt at hun kunne være hos mormor og bedstefar, men for søren altså... den dag hun skulle komme hjem (de ville komme med hende) gik både Carsten og jeg og kiggede ud af vinduet konstant... for pokker hvor vi savnede hende

Og ja ligeså dejligt det er at få lidt tid selv... eller som hos jer kun med et enkelt barn.... ligeså dejligt er det at få de dejlige unger hjem igen

Jeg kunne også forestille mig at Liva skulle ned på en enkelt eller to overnatninger her når jeg har ferie i uge 8.

Nyd nu dagene og glæd jer til hun er hjemme igen

Anmeld

14. februar 2010

anna-jonas

Anna var også hos mormor i de 3 dage, hvor vi var i kalundborg. Hun havde virkelig hygget sig "bigtime". Men mormor, som ikke er helt ung mere, har nærmest sovet hele wekkenden.

Nyd din tid med Celina...............

Anmeld

14. februar 2010

TbCp

Anna-jonas skriver:

Anna var også hos mormor i de 3 dage, hvor vi var i kalundborg. Hun havde virkelig hygget sig "bigtime". Men mormor, som ikke er helt ung mere, har nærmest sovet hele wekkenden.

Nyd din tid med Celina...............

Hehe ja det må være hårdt at have små børn igen

Mine forældres hund bliver bare "jagtet" når Liva er der, så når hun tager hjem sover den lige et døgns tid

Anmeld

15. februar 2010

Barbamama

Puha ja det må da være lidt hårdt at undvære hende. Men hvor er det dog dejligt at din mor bare selv tog initiativ til at tage hende nogle dage. Det håber jeg da min mor vil gøre når Carla bliver ældre. Så må vi jo se om jeg kan undvære min lille prut. He he

Anmeld

15. februar 2010

Ni-ko-li-ne

JustAnotherName skriver:

Idag er Bianca kommet hjem til sin mormor. Og der skal hun være indtil onsdag.... Puuh, det er længe. Jeg savner hende jo allerede, hehe.

Aj, jeg må indrømme, at det også er rart kun at være hjemme med ET barn et par dage.

Kenneth kom lige hjem fra 48 timers vagt i morges, så jeg har været alene med børnene hele weekenden. Og han skal såmænd allerede på døgnvagt igen imorgen. Så jeg vil nyde, at jeg ikke har nær så meget at se til. For ind imellem er man lidt af en "service-station", når begge børn er hjemme, og der kun er én selv til at ordne det hele. To der skal have mad (hver deres, vel og mærke), to der skal underholdes, to der skal pusles, to der skal puttes, osv...

Jeg har altid haft meget stor respekt for alene-mødre med flere børn + mødre med tvillinger. Det er dælme sejt at magte det HVER DAG! For jeg kan godt blive træt efter bare få dage sådan!
Men jo ældre de bliver, des nemmere vil alting jo også blive.

Ihvertfald er jeg sikker på, at Bianca kommer til at hygge sig sammen med sin mormor, og nyde den særlige tid og opmærksomhed som det giver.
Det er fedt med sådan en mormor .....som SELV tog initiativ til at få hende, og har planlagt forskellige ting de skal, mens de er sammen. Det glæder mig at se dem sammen, og mærke at Bianca bare er helt vant og tryg ved mormor.
Jeg troede måske, at hun ville blive lidt ked af det, når far, mor og Celina tog overtøj på og kørte hjem UDEN Bianca. Men hun sagde bare "hej hej" og vinkede. Det gør det bare meget nemmere at tage derfra, når man ved, at hun bare trives og har det skøøønt!

Så nu vil jeg nyde "roen" og at have et enebarn de næste par dage.
Men der skal ikke herske nogen tvivl om, at når vi når til onsdag, så MÅ jeg også bare have min lille Bianca skattepige hjem igen!!

Nå, men bare en sludder for en sladder herfra....
Jeg håber I alle har haft en dejlig weekend.

hvor er det bare fantastisk med gode bedsteforældre! det er jo guld værd..... Jeg er sikker på at Biamca elsker det!

Jeg har det sådan, at jeg tror det er godt for børn at knytte bånd til deres bedsteforældre, når man kan mærke de er trygge og har det godt med det. 

Jeg håber i alle får nogle fantastiske dage!

Anmeld

15. februar 2010

ChatH

Ihh hvor lyder det bare hyggeligt, men kan sagtens følge dig i at man savner dem! det ville jeg bestemt også gøre...

Men det bliver da kanon for dig lige at slappe af det er sku hårdt at have begge unger på samme tid! Pigerne har vinterferie i denne uge, så skal lige love for at der er knald på herhjemme også, det kræver sku næsten en middagslur til mor.

Nyd nu dagene

Kæmpe Chatarina

Anmeld

15. februar 2010

JustAnotherName

Hej i dejlige kvinder.

Selvom jeg har sovet temmelig dårligt, og rendt til Celina's seng tæt på 30 gange i løbet af natten (suk!), så føler jeg mig faktisk rimelig ovenpå idag.

Psst .....Hvis man hvisker, så sker der vel ingenting ved at fortælle det.
Celina har fredag + lørsdag sovet cirka 11 timer. Hun har lagt sig til at sove helt uden gråd og bøvl, og kun med een natte-amning, hvor hun bare sov videre igen med det samme bagefter. Det er jo simpelthen LUKSUS!
Ro om aftenerne, uden børn, og ro om natten. Så er livet jo en leg.
Meeen lige i nat var hun dog meget urolig og pjevsede efter sutten flere gange, og havde så lige en lorte-ble allerede klokken FIRE i morges    

Nå, men idag bestemte jeg mig for, at jeg ikke bare ville hænge hjemme, selvom jeg var træt. Jeg ville ud og luftes. Så jeg tog ind til byen og gik rundt med Celina.
Da jeg kom hjem igen sov Celina, og jeg har fået ordnet et par maskiner vasketøj og vasket nogle legesager rene, mm. Helt uden det har været sure opgaver, for idag har jeg jo haft tiden, mens Celina sov og Bianca er hos mormor ....og Kenneth er på døgnvagt, så det er jo helt ligesom at være ALENE hjemme - det er jeg ellers ALDRIG! Så jeg hygger mig faktisk helt godt.

Jeg ringede til mormor og Bianca, for at høre om mit ældste barn hygger sig og er artig.
De havde haft oldemor og oldefar på besøg til eftermiddagskaffe, og oldefar har læst bog for Bianca ...flere gange!!

Bianca havde dog sagt "Jeg vil gerne snart hjem", og mormor svarer "Ja da, det skal du nemlig på onsdag" - "JA!" svarer Bianca så, og leger igen videre.
Jeg fik hende lige i telefonen. Hvor er det bare sjovt, at hun nu kan vollapykke en samtale i telefonen. Dejlige tøs.

Men altså, de hygger sig jo bare og har det herligt sammen.
Og netop nu ved jeg, at der kom noget "Peter Pedal" i fjerneren, som mormor synes Bianca skulle have lov til at se, mens aftensmaden bliver lavet.

Det er nu skønt - Jeg får noget fra hånden, velvidende at Bianca har det dejligt hos mormor. Og Celina får en masse tid med mor uden at skulle dele eller vente (

Men ja....Jeg savner hende da, det gør jeg! 

Anmeld

15. februar 2010

JustAnotherName

Er det første gang hun overnatter ude så længe?

Vi havde jo Liva ude 3 overnatninger omkring nytår. Det var dejligt at hun kunne være hos mormor og bedstefar, men for søren altså... den dag hun skulle komme hjem (de ville komme med hende) gik både Carsten og jeg og kiggede ud af vinduet konstant... for pokker hvor vi savnede hende

Og ja ligeså dejligt det er at få lidt tid selv... eller som hos jer kun med et enkelt barn.... ligeså dejligt er det at få de dejlige unger hjem igen

Jeg kunne også forestille mig at Liva skulle ned på en enkelt eller to overnatninger her når jeg har ferie i uge 8.

Nyd nu dagene og glæd jer til hun er hjemme igen

For et år siden blev Bianca også passet i nogle dage, mens vi tog på "voksen-tur" i en weekend, i sommerhus sammen med Kenneths to søstre og deres mænd.

Hun har sovet hjemme hos mormor en del gange efterhånden.
Men det er ikke mange gange, at det har været i flere nætter.

Men det kommer det til igen snart. Til maj skal Kenneth og jeg til Paris i tre dage, så der skal BEGGE piger passes hos mormor.
Det er så første gang at Celina skal sove ude i flere dage. hun har kun været hjemmefra og sove een eneste gang, og det var nytårsaften i år.

Men vi skal i sommerhus i en uge sammen med mormor i slutningen af April. Og så fylder Celina 1 år den 22 maj, og seks dage efter skal mormor så passe dem. Så jeg er sikker på, at det nok skal komme til at gå godt. For det første fordi de ser meget til hende lige i tiden op til, for det andet fordi de jo har hinanden, Bianca og Celina, og Bianca nu ER mere eller mindre vant til at blive passet og sove ude - ihvertfald hos mormor (ikke så meget hos andre, for når vi skal noget i mere end en enkelt aften, så har jeg det bare bedst med, at de er hos MIN mor)

men Bianca har altså prøvet at sove hos mormor nogle gange efterhånden, og en enkelt gang eller to, hvor det har været med mere end kun en overnatning. Så det er jeg helt okay med nu.
Bortset fra, at jeg selvfølgelig kommer til at savne hende 

Men det er vigtigt engang imellem at unde sig selv at "have fri".
Det er godt nok heller ikke meget vi har gjort det.
Og så er det jo bare SÅ DEJLIGT for ungerne, når de har alene-tid sammen med deres bedsteforældre. Det styrker jo deres bånd endnu mere, når de er sammen på egen hånd. og jeg ønsker virkelig, at de skal kunne få et tæt og godt bånd til hinanden. Så når min mor SELV tager initiativ til sådanne ting, så bliver jeg bare glad, og støtter op om det .....endnu mere nu, hvor jeg har to børn.
Og også fordi Bianca nu er ved at have en størrelse til det.

Da hun var mindre kunne jeg ikke undvære hende i længere tid.
Første gang jeg gjorde i et par dage, var da hun var 1½ år ...og det var liiidt svært, men det gik   .....Og nu er det blevet meget nemmere!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.