Lidt guidens mht firgurer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.213 visninger
10 svar
0 synes godt om
14. februar 2010

N&J

Hej alle I kloge kagekvinder..

Jeg har lige lavet min første mmf kage, og selvom det nu gik meget fint, pånær lidt problemer med jordbærmoussen og at mine figurer ikke blev helt så fantastiske, så er det da noget jeg skal prøve igen.

Men jeg syntes tit og ofte at jeg ser på kagegalleriet og tænker nej, hvor de bare flotte, men hvordan gør de lige og hvad bruger de.. (til mmf) Altså lidt tips og triks

Så jeg håbede på at I når I har tid, havde lyst til at lægge et billede af jeres kager ind og så fortælle med hensyn til mmf/fondant figurerne hvad I gjorde og hvilke udstikkere I brugte.. Jeg vil nemlig gerne lave lidt mere 3D agtige ting også og der er så mange udstikker derude at jeg bliver helt rundtosset.. 

Knuz fra Jane

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2010

mariamiss6

NikitasMoar skriver:

Hej alle I kloge kagekvinder..

Jeg har lige lavet min første mmf kage, og selvom det nu gik meget fint, pånær lidt problemer med jordbærmoussen og at mine figurer ikke blev helt så fantastiske, så er det da noget jeg skal prøve igen.

Men jeg syntes tit og ofte at jeg ser på kagegalleriet og tænker nej, hvor de bare flotte, men hvordan gør de lige og hvad bruger de.. (til mmf) Altså lidt tips og triks

Så jeg håbede på at I når I har tid, havde lyst til at lægge et billede af jeres kager ind og så fortælle med hensyn til mmf/fondant figurerne hvad I gjorde og hvilke udstikkere I brugte.. Jeg vil nemlig gerne lave lidt mere 3D agtige ting også og der er så mange udstikker derude at jeg bliver helt rundtosset.. 

Knuz fra Jane

Hejsa. jeg lavede engang en hund, som er ret nem faktisk...

Det var via en youtube video jeg fandt ud af at lave den. jeg skal se om jeg kan finde videoen til dig....

Anmeld

14. februar 2010

Sakris

Hun får det godt nok til at se let ud :-)

Anmeld

14. februar 2010

mariamiss6

Sakris skriver:

Hun får det godt nok til at se let ud :-)

Ja og hun har mange gode videoer.... desværre har hun fået en hjemmeside, og er begyndt at tage penge for sine videoer, så jeg tvivler på der kommer mere på youtube, af den slags videoer som den med hunden...

Anmeld

15. februar 2010

N&J

mariamiss6 skriver:

Ja og hun har mange gode videoer.... desværre har hun fået en hjemmeside, og er begyndt at tage penge for sine videoer, så jeg tvivler på der kommer mere på youtube, af den slags videoer som den med hunden...

Super maria.. der må også ligge nogle flere derude.. skal vist bare igang med at lede lidt.. 

Anmeld

15. februar 2010

tumle81

Jeg har lige lavet en bamse i dag, og den fandt jeg ideerne til i en bog der hedder "Marcipanbogen" af Birgitte Grøn

Kathrina

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

16. februar 2010

Nullemor

jeg tror bare at man skal ud og fiinde barnet frem i sig selv.. det er jo ligesom at lege med modulervoks... og kun fantasien sætter granser

Anmeld

17. februar 2010

N&J

tumle81 skriver:

Jeg har lige lavet en bamse i dag, og den fandt jeg ideerne til i en bog der hedder "Marcipanbogen" af Birgitte Grøn

Kathrina

Det kan være jeg skal en tur på biblioteket.. tak for tippet, den er rigtig fin.. 

Anmeld

17. februar 2010

N&J

Nullemor skriver:

jeg tror bare at man skal ud og fiinde barnet frem i sig selv.. det er jo ligesom at lege med modulervoks... og kun fantasien sætter granser

Den har jeg fanget, men eksempelvis til blomster, der er jo voldsom mange udstikker, og selvom jeg er i udemærket kontakt med mit índre barn, så er mine kreative evner bedre så jeg har noget inspiration at forholde mig til.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.