hvad gør jeg ved hoste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.908 visninger
10 svar
0 synes godt om
14. februar 2010

Milka

min lille lilja-blomst har fået min grimme forkølelse ... snottet står bare ud af hovedet på hende

hun hoster også en del – det har vi ikke prøvet før – hvad skal jeg gøre ved det? skal hun til lægen, eller er der noget hostesaft jeg skal købe?

hader bare når de er syge...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2010

Vingummien

Milka skriver:

min lille lilja-blomst har fået min grimme forkølelse ... snottet står bare ud af hovedet på hende

hun hoster også en del – det har vi ikke prøvet før – hvad skal jeg gøre ved det? skal hun til lægen, eller er der noget hostesaft jeg skal købe?

De må kun få hoste saft under 2 år efter lægens henvisning, så tror ikke du skal købe det til hende.

Er hosten tør eller? For jeg vil nok få det tjekket ved en læge bare for at være sikker hvis den er helt gal og hun bare hoster konstant. Men ellers er panodil en god ting inden senge tid da det hjælper lidt til det der krasser sådan i halsen og så sover hun bedre.

Anmeld

14. februar 2010

Milka

suanne85 skriver:

De må kun få hoste saft under 2 år efter lægens henvisning, så tror ikke du skal købe det til hende.

Er hosten tør eller? For jeg vil nok få det tjekket ved en læge bare for at være sikker hvis den er helt gal og hun bare hoster konstant. Men ellers er panodil en god ting inden senge tid da det hjælper lidt til det der krasser sådan i halsen og så sover hun bedre.

ok, tak for det

det er ikke sådan at hun hoster konstant ... men er da blevet værre de sidste par dage, synes jeg. ser lige hvordan det er i morgen før jeg ringer til lægen.

Anmeld

14. februar 2010

Vingummien

Milka skriver:

ok, tak for det

det er ikke sådan at hun hoster konstant ... men er da blevet værre de sidste par dage, synes jeg. ser lige hvordan det er i morgen før jeg ringer til lægen.

Oki, men hold i hvert fald øje med det. Nok fordi Emil har astma osv at jeg straks tænker i bronkitis banerne. Men så længe hun ikke går i selvsving med en hoste tur så er det nok bare alm forkølelse.

Anmeld

14. februar 2010

malo

Hvis hun hoster meget når hun skal sove kan du prøve at hæve hovedgærdet lidt... fx. nogle store bøger eller klodser under hovedgærdet af sengen eller en pude eller tæppe. Det kan hjælpe lidt, men ellers har lægen givet os det råd at der ikke skal være så varmt der hvor de sover for varme kan fremprovokere hosten. Hvis det bliver for slemt, må du hellere få lyttet på hende, bare for at være på den sikre side. God bedring

Anmeld

14. februar 2010

TbCp

Hun er ikke blevet 1 år endnu vel?
Jeg fik nemlig det råd af lægen at give Liva en skefuld honning. Jeg blandede dog op i varm mælk... men det hjalp rigtig godt.
Men jeg mener bare de skal være 1 år før de må få honning

Anmeld

14. februar 2010

Milka

tak for jeres svar måske vil jeg prøve med lidt varm sødmælk inden sengetid, og hæve sengen lidt ...

Anmeld

14. februar 2010

Bondepigen

Milka skriver:

tak for jeres svar måske vil jeg prøve med lidt varm sødmælk inden sengetid, og hæve sengen lidt ...

Mener at mælk får dem til at danne mere slim i halsen, hvis det altså er slimet... og så gør det ikke noget at undvære mælk et par dage, hvis du altså kan få hende til at drikke kamillethe i stedet...

Men jeg mener at hvis de hoster i mere en 3 dage eller er det en uge , så skal man gå til lægen... og det er jo tiden, hvor mange børn under 1 år kan udvikle astmatisk bronkitis, da deres lunger ikke er helt udviklede... tror det var sådan lægen sagde... Især hvis det er om natten de hoster, kan det være tegn på AB...

God bedring med hende!!

Anmeld

15. februar 2010

Ni-ko-li-ne

Milka skriver:

ja, saltvandsdråber til næsen, hævet hoved gærde, og hold øje med hosten.... bliver det meget slemt, så ville jeg få dem lyttet på...

Nikoline´s blev meget slemt, hun fik Salbuvent, en slags hostesaft der virker lidt som astma medicin

god bedring!

Anmeld

15. februar 2010

Vinker

Vi har været til læge flere gange med Niklas Emils hosten og hver gang siger lægen at han godt kan høre at der sidder noget på lungerne, men det er ikke så slemt at der skal gives noget mod det. I perioder har Niklas Emil godt nok hostet længe, men heldigvis meget sjældent at det virker til at gøre ondt på ham. Men det kommer jo også meget an på om det er en rigtig tør hoste eller ej...

Vi bruger også den med at hæve den ene ende af sengen lidt og så gir vi de der saltvandsdråber. Dem er han blevet rigtig dygtig til at få (bedre end sin mor!!!!)

Men vil sige at det selvf. altid er en god ting at kontakten lægen og få ham til at kigge på hende.

Rigtig god bedring med hende - Håber ikke søsteren blir smittet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.