Højtlæsning hjælper børn til bedre sprog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.670 visninger
2 svar
0 synes godt om
16. maj 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra Nyhedsavisen

Forældre, der læser højt for deres børn, hjælper børnene til at få et bedre sprog og styrker den følelsesmæssige og intellektuelle udvikling.

Om det er Lille Sorte Sambo, Brødrene Løvehjerte eller Min Mormors Gebis er mindre vigtigt. Højtlæsning i alle afskygninger øger ikke kun børns interesse for bøger og lyst til selv at lære at læse. Det gør dem også bedre til at tale og giver dem et større ordforråd samtidig med, at forældre og børn er sammen på en rar måde. Det viser en ny gennemgang af studier om højtlæsning fra Boston University Schol of Medicine.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2008

Tullebobs

Se, det tror jeg på! Her læser vi hver aften, og i weekenden læser vi osse sommetider om dagen. Simon elsker det, og igår da jeg stod og lavede mad, så jeg ham sidde inde i sofaen med en af bøgerne - han var helt væk i bogen, og han 'læste' tydeligvis bogen for ham selv, han var så sød(L) Kh Trine som synes det er så hyggeligt at læse børnebøger igen...

Anmeld

17. maj 2008

rlyn

Jeg kan kun istemme, at der skal læses så meget som muligt.
Tristan rendte rundt og sagde æggekage lige pludselig, og jeg anede ikke, hvor det kom fra, for det er ikke noget vi rigtig spiser herhjemme.
Da jeg så læste halfdans ABC for ham om aftenen, så var det i et af digtene, han havde ordet fra.

Knus
Rikke - som læser og læser for Tristan *S*

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.